Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: ZZR Komar Sport 2360 i 2361
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
W 1972 roku do produkcji trafił opracowany na bazie modelu 2350 nowy motorower o symbolu 2360. Był to motorower zbliżony wyglądem do motocykla wyścigowego. Model ten w stosunku do modelu bazowego uzyskał nowy wydłużony zbiornik paliwa, wydłużoną kanapę i krótką płaską kierownicę oraz brak bagażnika. Zmiany w wysokosci kierownicy spowodowały skrócenie linek Bowdena, wymusiło to także zmiany w metalowej lampie przedniej - zmieniono umiejscowienie otworów na linki.
W modelu 2360 stosowane zbiorniki paliwa i siodła eksportowane z Włoch. Model tem prawdopodobnie przeznaczony był głównie na eksport do krajów zachodnich - NRF.
Lata produkcji: 1972 ?
Nastepcą tego modelu był Komar 2361 - Sport. Zastosowano w nim zbiornik paliwa produkowany w kraju oraz płaską kierownicę o innym kształcie. W poczatkowym okresie stosowane były zbiorniki paliwa z zagłebieniem na ramę w poźniejszym okresie stosowano zbiorniki paliwa bez przetłoczenia - takie jak w późniejszym Romet 760 Polo.
Lata produkcji: 1973-1975


Dane techniczne:
Silnik:
Typu S-38ZB4 o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr. min.

Gaźnik:
Model GM 12F rura ssąca połączona z rurą ramy.

Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z tarczami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.

Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:
Rama o konstrukcji rurowo - tłoczonej. Zawieszenie koła przedniego krótki wahacz pchany Kolo tylne zawieszone na podwójnym wahaczu o skoku 60 mm bez tłumienia. Siodło wydłużone, brak bagażnika, schowek na narzędzia w przetłoczeniu z boku ramy za plastikowymi osłonkami. Motorower otrzymał także krótką płaską kierownicę.
Całkowita długość 1780mm, szerokość kierownicy 600mm, wysokość siodła 800-900mm. Lampa, (metalowa lub w późniejszych modelach plastikowa), zintegrowana z widelcem przednim.
Motorower malowany był w kolorach: wiśniowa, biało niebieska, czarno niebieska, niebieska

Koła:
Ogumienie 2,25x 23'. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.

Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna:
Źródłem prądu jest prądnico-iskrownik, trzy-cewkowy, o mocy 20W i napięciu 6V, umieszczony pod lewa pokrywa silnika. Lampa przednia ma żarówkę dwuwłuknową 15dl, 15 W, 6V. Lampa tylnia jest oświetlana żarówką 6V,5 W, s8,5/9,5.

Pojemności:
poj. skokowa 49,8 cmm,
powiekszony zbiornik paliwa do 9 l,
olej w skrzyni biegów 0,5l

Ciężar:
W stanie suchym 51 kg, obciążenie całkowite 120kg,

Zużycie paliwa:
2l na 100km

Prędkość maksymalna 40 km/h

Wyposażenie:
Komplet kluczy, pompka
Szkoda ze nie ma info że opis jest z mmiojej strony- zapraszam do obejżenia nowych wpiasów o tych motorowerach.
2361 były już produkowane w 1972 roku !
Kolorystyczne warianty też się nie zgadzają
Fachowiec - masz 100-procentową racje! 2361 produkowano już w 1972 roku (a niektóre egzemplarze miały nawet baki włoskie - to sprawdzone). Kiedyś stworzyłem wątek odnośnie Sport'ów, niestety gdzieś przepadł, a mi nie dano możliwości aktualizacji informacji
Naoglądałem sie i naczytałem sie trochę o tych sportach Smile
Poza tym błąd występuje już w samej nazwie tematu. Nigdy nie było czegoś takiego jak ZZR Komar 2360 a tym bardziej 2361. Nazwe Romet zmieniono jeszcze przed wprowadzeniem tego modelu do produkcji.
Te informacje są w przeważającej większości prawdziwe, ale nie wiem czy jest sens po raz kolejny je powielać, tym bardziej, że umówmy się, mało kogo interesuje np. skok wahacza
ja juz jakiś czas temu poprawiłem wg mnie Komar 2360 był produkowany głownie na eksport cześć została w polsce. I raczej trzeba mówic tu tylko o komarze 2360 dopiero 2361 dostaje przydomek sport i ZZR jak najbardziej bo zobaccie opis http://www.jacomoto.pl/gfx/motorowery/ko...sport2.jpg
Przekierowanie