Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Głowica simsona w Charcie na seryjnym tłoku
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siemanoo
A więc tak dzisiaj sobie jadę i nagle patrzę a spod głowicy słychać syk... Ucieka kompresja, no więc pierwsze co to wymiana uszczelki nie pomogło no to na dwie uszczelki i to samo dalej jest syk bo stało się tak że albo pękło albo coś uszkodziło "przylgnie" głowicy bo jest taki mały kanalik... Kupiłem papier 500 próbowałem to wyrównać (robiłem to około 2h papier na szkle głowice nie dociskałem) trochę to wyrównałem ale dalej ucieka. Aha tokarz za tą robotę chce 20zł więc ja podziękuję bo dołożę 30zł i mam nową głowicę Tongue

No i pytanie czy głowica od Simsona będzie współpracować z oryginalnym tłokiem ?

Odrazu mówię aby nie wyjeżdżać z odpowiedzią że kup głowicę od Charta... Nie nie kupię bo po sezonie będzie tłok od MBXa
bedzie chodził na tej głowicy
;D
"bedzie chodził na tej głowicy
;D"
nie wiem to sie wypowiem... Nie, nie będzie działał, na seryjnym tłoku będzie klepał o głowicę albo zablokuje się wał. Musisz dać 3-4 podkładki ale kompresja mocno spada, lepiej od razu dać tłok z hondy ale nie z mtx tylko z mb 50 bo tylko ten pasuje idealnie. Sam mam taki secik i mocy nie brakuje
z tego co ja słyszałem to MB/MBX to te same tłoki tylko musi być chłodzony powietrzem Smile

Aha i mówisz że na tłoku od MB jakim 39mm i głowicy simsona ma mocy i nie brakuje ?
http://imageshack.us/a/img43/3662/wu5k.png

Sprawa ma się następująco równając głowicę zrównałem zielone kółko z żółtym kółkiem i jest równo.
Myślałem wziąść freza na wiertarkę i żółte kółka lekko zebrać aby nie były na równo więc jak w oryginale Smile

Zielone będzie wystawać a żółte nie będzie równo Wink Myślicie da rade tak zrobić aby było szczelnie i dobrze ?
Co do długości tłoka, wiem że z dio jest za długi, na allegro ktoś sprzedawał do mb50 tłoki za 27 zł, polecam je w 100%. Mój silnik nie był jakoś specjalnie docierany oprócz oleju w dawce 1:25, a nie udało mi się go 'zapuchnąć', nie stracił ani razu mocy. Dodam też, że książkowe 500 km zrobiłem w tydzień przy temperaturze 30*. Mocy jest sporo, można zakręcić koło siedząc na motorze, co nie udawało mi się na seryjnym secie. Co do piłowania tych żółtych kółek, poczekaj i zrób tak :
-posmaruj lekko, malutko silikonu na głowicę i cylinder, zostaw żeby wyschło
-kup uszczelkę pod głowicę do 019/023, tą z miedzianym pierścieniem, ją też posmaruj sylikonem. Co prawda nie pasuje ona pod rozstaw, ale jeśli założysz ją na przekątne (chyba wiesz o co chodzi) pasuje idealnie.
Ja miałem kiedyś problem z głowicą i to pomogło
Nie pamiętam już jak to było dokładnie ale raczej jak już splanowałeś na tyle że siedzi na tych małych kółkach to mniej więcej gdzieś koło tego była "końcówka" i tłok tak czy siak będzie wali o nią, po drugie takie planowanie na szybie też najlepsze nie jest trzeba było ją odrazu dać na tokarkę majster zebrał by max 1 mm i wszystko było by równe jeśli sama komora nie jest popękana ani nic.
Te żółte kółeczka może piłować od ręki one nic nie uszczelniają tak że ich kształt nie jest tak ważny.
Przekierowanie