Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Moc po czasie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Tak góra dół nie może być nawet jak czujesz leciutko wachania góra dół to już rób coś z wałem bo nie chcesz aby padł w trasie chyba no nie hmm ? A na boki jest to luz montażowy Big Grin To ide zmierzyć tłok i zrobić fotkę Tongue
długość tłoka (od płaszcza do nóżki) 56mm Wink A tłok będą w GMP ma otwierać dolot do końca czyli twój otwiera Big Grin Jednak polecam nie kupować oryginalnych tłoków :F
w końcu znalazłem jakie ciśnienie powinien mieć chart:

Ciśnienie sprężania dla silników typ 023 i 027 powinno wynosić 0,6 Mpa (czyli 6 bar) Ciśnienie sprężania sprawdza się umieszczając gumową końcówkę manometru w otworze do świecy i naciskając energicznie dżwignie rozrusznika. Pomiaru ciśnienia sprężania przeprowadza się przy nagrzanym silniku i przy maksymalnie otwartej przepustnicy gaźnika. Spadek ciśnenia sprężania poniżej 20% ciśnienia nominalnego świadczy o nadmiernym zużyciu układu tłok-cylinder.
(04-10-2013 23:37:08)EGON napisał(a): [ -> ]w końcu znalazłem jakie ciśnienie powinien mieć chart:

Ciśnienie sprężania dla silników typ 023 i 027 powinno wynosić 0,6 Mpa (czyli 6 bar) Ciśnienie sprężania sprawdza się umieszczając gumową końcówkę manometru w otworze do świecy i naciskając energicznie dżwignie rozrusznika. Pomiaru ciśnienia sprężania przeprowadza się przy nagrzanym silniku i przy maksymalnie otwartej przepustnicy gaźnika. Spadek ciśnenia sprężania poniżej 20% ciśnienia nominalnego świadczy o nadmiernym zużyciu układu tłok-cylinder.

Skąd to masz? z instrukcji?
Z tego co wiem mierzenie stopnia sprężania w silniku dwusuwowym z jednym cylindrem jest nie precyzyjne, ponieważ nie da się kopką kopnąć równo za każdym razem. Tzn. że jeśli ktoś kopnie mocniej to ma większe sprężanie, a jeśli słabiej to mniejsze, bo tłok i pierścienie nie uszczelniają idealnie i zawsze trochę zdąży kompresji uciec.
W samochodzie mierzy się wykręcając jedną świece i odpalając silnik, wtedy można dobrze zmierzyć bo silnik chodzi równo.
Nie mówię że tak jest, tylko tak słyszałem.
(05-10-2013 08:40:50)mateusz5625 napisał(a): [ -> ]Z tego co wiem mierzenie stopnia sprężania w silniku dwusuwowym z jednym cylindrem jest nie precyzyjne,

Ciśnienia, ciśnienia! Smile

Coś w tym jest. Należy pamiętać o tym, że mierząc tak ciśnienie spręzania należy odkręcić manetkę do końca (pełny gaz) i robić to na rozgrzanym silniku ponadto należy energicznie kopać w starter kilka razy aż wskazania manometru ustabilizują się przy jakiejś zmierzonej wartości.

6 bar tak jak Ci pisałem na pw EGON - bardzo nisko. 8 musi mieć minimum. Pomiaru należy też dokonać
przy szczelnym układzie wydechowym i ssącym, bo nie wiem, czy wiecie, ale po demontażu układu wydechowego wskazania manometru będą niepoprawne (pokaże mniej). W moim przypadku ciśnienie spadło o 1 bar. Jest to logiczne, ponieważ dla silnika dwusuwowego układ wydechowy ma kluczowe znaczenie i bez niego automatycznie traci moc. Wynika to z zasady działania tego silnika.
Po remoncie zrobię pomiary i podam wyniki i jestem ciekawy co wyjdzie czy bedzie w okolicach 11 bar, co do kopania to jak miałem wkręcony przyrząd to oprócz kopania zrobiłem też tak: jak by chciał odpalić z popychu wrzuciłem 1 i przebiegłem się trochę (wtedy dużo większe obroty niż podczas kopania) ale wynik wcale wyższy nie był błąd podczas moich pomiarów polegał na tym że nie dodawałem gazu i pomiary były przy zamkniętej przepustnicy.
(05-10-2013 08:40:50)mateusz5625 napisał(a): [ -> ]
(04-10-2013 23:37:08)EGON napisał(a): [ -> ]w końcu znalazłem jakie ciśnienie powinien mieć chart:

Ciśnienie sprężania dla silników typ 023 i 027 powinno wynosić 0,6 Mpa (czyli 6 bar) Ciśnienie sprężania sprawdza się umieszczając gumową końcówkę manometru w otworze do świecy i naciskając energicznie dżwignie rozrusznika. Pomiaru ciśnienia sprężania przeprowadza się przy nagrzanym silniku i przy maksymalnie otwartej przepustnicy gaźnika. Spadek ciśnenia sprężania poniżej 20% ciśnienia nominalnego świadczy o nadmiernym zużyciu układu tłok-cylinder.

Skąd to masz? z instrukcji?
Z tego co wiem mierzenie stopnia sprężania w silniku dwusuwowym z jednym cylindrem jest nie precyzyjne, ponieważ nie da się kopką kopnąć równo za każdym razem. Tzn. że jeśli ktoś kopnie mocniej to ma większe sprężanie, a jeśli słabiej to mniejsze, bo tłok i pierścienie nie uszczelniają idealnie i zawsze trochę zdąży kompresji uciec.
W samochodzie mierzy się wykręcając jedną świece i odpalając silnik, wtedy można dobrze zmierzyć bo silnik chodzi równo.
Nie mówię że tak jest, tylko tak słyszałem.

Dane są z książki WKŁ Motorowery Romet obsługa i naprawa strona 16, do że w dwusuwie ciśnienie ciężko zmierzyć też o tym słyszałem, w samochodzie mierzy się wykręcając wszystkie świece na samym rozruszniku przykładając po kolei przyrząd do każdego z cylindrów
zrobiony szlif oryginalnego cylindra na 2 szlif 38.5 nowy tłok nowe pierścienie sworzeń tłoka zabezpieczenia oraz dotoczona nowa tulejka korbowodu dziś były pierwsze jazdy docierające charta odzyskał swoją moc (na chwilkę dodałem więcej gazu na 2 biegu to idzie bez problemu 40 km/h) po przejechaniu 30km postał trochę i zmierzyłem ciśnienie sprężania i wyniosło 5 bar także dziwnie wychodzą te pomiary ciśnienia ale romecik ma dużo większą kompresję niż wcześniej bo czuć dużo ciężej pracująca kopajkę teraz czeka mnie długi proces docierania
Niskie coś te sprężanie, już nie będę się upierał przy 10, ale te 8 bar zdrowy silnik musi mieć, tylko pytanie czy to ciśnienie po dotarciu wzrośnie aż 3 bary? Jakie masz zrobione pasowanie tłoka z cylindrem? Sprawdzałeś luz na zamkach pierścieni przed montażem?
(26-10-2013 20:30:16)BigSoft napisał(a): [ -> ]Niskie coś te sprężanie, już nie będę się upierał przy 10, ale te 8 bar zdrowy silnik musi mieć, tylko pytanie czy to ciśnienie po dotarciu wzrośnie aż 3 bary? Jakie masz zrobione pasowanie tłoka z cylindrem? Sprawdzałeś luz na zamkach pierścieni przed montażem?

tłok został dostarczony do zakładu co robi szlify i wtedy wykonali szlif cylindra pod ten tłok luzu pierścienia na zamku nie sprawdzałem bardziej bym obstawiał błędne pomiary w dwusuwie bo już od wielu mechaników słyszałem że w takich silnikach ciężko uzyskać prawidłowy pomiar
Stron: 1 2
Przekierowanie