Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: potrzebuję porady
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
bo chcę wymienić w wsce 125 zębatkę tylną na większą żeby była silniejsza i na allegro jest która ma 55z a inna 65z i nie wiem którą kupić jeśli chodzi o kasę to różnica między nimi to stówka

LINKI:

http://allegro.pl/tuning-wsk-125-mega-du...68811.html

http://allegro.pl/zebatka-tyl-wsk-125-55...29041.html
a ile zębów masz teraz na zębatce?
ta na 55 zebów bedzie na moc
To zależy od tego co chcesz osiągnąć zmianą zębatki. Jak chcesz jeździć w terenie to kup większą a jak chcesz po prostu zmienić zębatke to kup taką jak masz teraz.
im więcej zębów to więcej mocy
teraz mam 43 z . Chcę zwiększyć jej siłę, brat ma w swojej założoną 55 i nie ma żadnych problemów z wyjechaniem pod żadną górę a moja niestety ma , a teraz sie zastanawiam czy jak juz kupowac to dac więcej kasy i czy sie opłaca.
A ile km/h teraz twoja wsk leci ? Jak dasz zębatke większą prędkość zmaleje ale siła wzrośnie. To jest tak: im większa zębatka tym większa siła lecz mniejsza prędkość i odwrotnie im mniejsza zębatka tym większa prędkość ale mniejsza siła. Powiedz nam czego oczekujesz po zmianie zębatki to postaramy się Ci jakoś pomódz.
Wiem o tym a mi chodzi o siłę i czy jak dam ta 65 to nie straci też za dużo na prędkości . Najlepiej było by się zapytać kogoś kto ma założoną zębatkę 65z . Bo z zębatka 55 wiem jak idzie wsk.
Ciekawych rzeczy się tu dowiaduję. Mam rozumieć że jak wsadzę do komara zębatkę 55 zębów, to komar będzie miał moc jak tzr? Jak dajesz większą zębatkę to rośnie przyspieszenie, a maleje prędkość maksymalna. Pozdrawiam tych "mechaników" wyżej.
Panie mechjaniku nade mną:

Masz rower. Ustawiasz sobie z tyłu zębatkę na najmniejszą. Szybko jedziesz, ale dla Ciebie jest lżej czy ciężej? Jadąc pod górkę nie zmieniasz zębatki na większą żeby było Ci lżej? - Jedziesz samochodem, więc dlaczego nie startujesz od razu z 5 biegu? Na jedynce masz lepsze przyspieszenie? Jadąc pod górkę po redukcji biegu nie odciążasz silnika? Przerzutki i biegi nie są po to, aby było lepsze przyspieszenie czy prędkość.

To samo przekłada się na zębatki, jest to jakby nie patrzeć przełożenie. Fakt, po zwiększeniu zębatki z tyłu, nie rośnie moc samego silnika, lecz z takim przełożeniem "całość" ma "więcej mocy". Po prostu silnikowi jest łatwiej, dzięki czemu targa więcej. Troche tej mocy też to dotyczy. Silnik nie ma ileś tam koni cały czas, ma je tylko przy danych obrotach. Większa zębatka z tyłu daje większą prędkość obrotową zębatki zdawczej i silnika, co przekłada się na "moc" w trakcie podjeżdżania pod górkę. Jak to łatwiej opisać nie wiem.
Przekierowanie