13-07-2013, 18:33:05
13-07-2013, 18:47:41
Zdecydowanie WSK
13-07-2013, 18:51:02
wsk 125 bo do mińska częsci nie dostaniesz
13-07-2013, 18:52:17
Dostępność części i możliwość dostania fajnego egzemplarza w przyjemnej cenie przemawia za WSKą. Musiałbyś naprawdę zakochać się w Mińsku.
13-07-2013, 18:52:28
Mińsk lepszy
13-07-2013, 18:58:33
Zdecydowanie misk, mocniejszy lepszy zaplon itd, wsk nie ma szans z minskiem, ja jestem za minskiem bo z czesciaki tez nie jest tak zle.
13-07-2013, 19:03:04
zdecydowanie polecam mińska tanie częsci i łatwy dostęp lepsza moc większy komfort jazdy i ogólnie lepszy wygląd
13-07-2013, 19:12:04
(13-07-2013 19:03:04)MIREK.M2 napisał(a): [ -> ]większy komfort jazdy
taki sam jak WSK a w niektórych przypadkach gorszy(zależy od WueSKi)
13-07-2013, 19:28:17
Cytat:do mińska częsci nie dostaniesz
Tyle w tym temacie.
Prosta sprawa - chcesz mieć starszy motocykl, to bierz WSK. Chcesz mieć coś, co jest jednocześnie czymś starym i nowym, z całą choinką światełek i genialną, radziecką prostotą - bierz Mińska.
13-07-2013, 19:31:01
Komfort to jednak na WSK większy, ale pod każdym innym względem WSK w porównaniu do Minska wypada jak dla mnie tragicznie.
Zresztą co do obu motorów nie ma co porównywać. Minsk jest o 2 generacje nowocześniejszy. Znacznie szybszy trwalszy, zrywniejszy i co ciekawe spala nawet mniej od WSK 125.
Z częściami do Minska nie ma problemu, dużo jest oryginalnych fabrycznych części ( a właściwie tylko oryginały sie spotyka) na dodatek są znacznie tańsze niż do WSK ; starczy spojrzeć na obłędne ceny nowych wałów i cylindrów ZMD do zwykłych 125 i jakość chińskich czy polskich zamienników...
Jakby ktoś miał jakieś pytania to śmiało, miałem 5 szt WSK 125 i 2 Minski. I wiem co na prawde jest lepsze bo przejeździłem sporo tymi motorami a nie jak co niektórzy tutaj że wujek miał albo jechał na motorze kolegi a ten mu sie psuje i takie tam.
Święte słowa. Jak ktoś chce mieć "klasyka" i nie zależy mu na osiągach , dużej trawłości niech bierze WSK. Jak ktoś chce normalnie jeździć w miare dynamicznie i bezproblemowo to brać Minska.
Zresztą co do obu motorów nie ma co porównywać. Minsk jest o 2 generacje nowocześniejszy. Znacznie szybszy trwalszy, zrywniejszy i co ciekawe spala nawet mniej od WSK 125.
Z częściami do Minska nie ma problemu, dużo jest oryginalnych fabrycznych części ( a właściwie tylko oryginały sie spotyka) na dodatek są znacznie tańsze niż do WSK ; starczy spojrzeć na obłędne ceny nowych wałów i cylindrów ZMD do zwykłych 125 i jakość chińskich czy polskich zamienników...
Jakby ktoś miał jakieś pytania to śmiało, miałem 5 szt WSK 125 i 2 Minski. I wiem co na prawde jest lepsze bo przejeździłem sporo tymi motorami a nie jak co niektórzy tutaj że wujek miał albo jechał na motorze kolegi a ten mu sie psuje i takie tam.
(13-07-2013 19:28:17)Artur napisał(a): [ -> ]Cytat:do mińska częsci nie dostaniesz
Tyle w tym temacie.
Prosta sprawa - chcesz mieć starszy motocykl, to bierz WSK. Chcesz mieć coś, co jest jednocześnie czymś starym i nowym, z całą choinką światełek i genialną, radziecką prostotą - bierz Mińska.
Święte słowa. Jak ktoś chce mieć "klasyka" i nie zależy mu na osiągach , dużej trawłości niech bierze WSK. Jak ktoś chce normalnie jeździć w miare dynamicznie i bezproblemowo to brać Minska.
13-07-2013, 19:35:49
Do wsk części jest sporo i ceny nie są aż tak wysokie. No i w dodatku ws-ki można tanio kupić i czasami w dobrym stanie.
13-07-2013, 19:36:49
Minski z papierami często chodzą po tyle ile WSK bez... dla mnie to koronny argument
Najgorzej mnie irytuje jak wypowiadają sie ludzie którzy takie sprzętu nie mieli. Miałem WSK, miałem Minska i twierdze że łatwiej dobrze zrobić Minska bo nie ma problemu z ORYGINALNYMI częściami w dobrych cenach, przy czym do WSK można pomarzyć no chyba że trafi sie okazje.
Przykład który można mnożyć
fabryczny wał do Minska http://allegro.pl/minsk-125-400a-wal-kor...03342.html
to samo do WSK http://allegro.pl/nowy-wal-zmd-wsk-125-z...54122.html przy czym to nie koniec licytacji
Najgorzej mnie irytuje jak wypowiadają sie ludzie którzy takie sprzętu nie mieli. Miałem WSK, miałem Minska i twierdze że łatwiej dobrze zrobić Minska bo nie ma problemu z ORYGINALNYMI częściami w dobrych cenach, przy czym do WSK można pomarzyć no chyba że trafi sie okazje.
Przykład który można mnożyć
fabryczny wał do Minska http://allegro.pl/minsk-125-400a-wal-kor...03342.html
to samo do WSK http://allegro.pl/nowy-wal-zmd-wsk-125-z...54122.html przy czym to nie koniec licytacji
13-07-2013, 19:42:41
Oryginalne części do Mińska... Szczęki owszem, były porządne, ale trzeba sobie samemu docinać pod wymiar. Podejrzewam, że chińskie zamienniki do polskich pojazdów łatwiej byłoby zrobić samemu od podstaw jak męczyć się z tym... czymś. Przynajmniej z Komarem tak było, że żadna nowa część nie pasowała/nie działała tak, jak trzeba.
Z wad Mińska: ciężko sprzedać, bo mało kto zna ten pojazd. A i jak kontrol złapie, to "pobłażliwość" z tytułu tzw. zabytka może zniknąć. Jak dla mnie, troszkę za nowoczesny pojazd. Ale za to dobrze się tym jedzie i łatwo naprawia.
Z wad Mińska: ciężko sprzedać, bo mało kto zna ten pojazd. A i jak kontrol złapie, to "pobłażliwość" z tytułu tzw. zabytka może zniknąć. Jak dla mnie, troszkę za nowoczesny pojazd. Ale za to dobrze się tym jedzie i łatwo naprawia.
13-07-2013, 19:46:41
U mnie akurat wszystkie części co do Minska kupowałem (nie było ich wiele bo i takiej potrzeby nie było) sprawowały sie bez zarzutu.
13-07-2013, 19:56:24
Wielkie dzięki szczególnie Arturowi i Irkowi. Wybiorę Mińska, wolałbym właśnie trochę nowoczesności