24-06-2013, 22:48:54
Wczoraj zakupiłem pięknego, czerwonego Ogara 200. Motor był malowany przez kogoś znającego się na rzeczy, ponieważ nie widać na nim niedociągnieć, więc lakier niestety nieoryginalny. Jest to rocznik 1986 i tu mam pewne pytanie, mianowicie chodzi mi o to jakie w tym czasie robiono naklejki, bo wiem że były 2 typy (jeżeli się myle poprawcie mnie). Motorower jest naprawde ładny mimo swojego wieku, według licznika przejechał trochę ponad 4 tysiące kilometrów, ale nie mam pojęcia czy to prawda. Poprzedni właściciel policzył sobie za niego 400zł i naprawdę nie załuje wydania tej kwoty. Obecnie do zrobienia jest hamulec przedni, oraz wymiana łożysk w kierownicy. Z hamulcem sprawa ma się tak że klamka chodzi lekko (dużo lżej niż sprzęgła), ale sprawia pozory działania - spężyna przy hamulcu rusza się przy naciskaniu klamiki, razem z nia "to coś " do czego jest przyczepiona, ale nic poza tym. Do motoru dostałem stary kask bodajże od MZ z 1973r.(Integralny !). Jeżeli mówić o jakiś wgnieceniach to tylko na przednich rogach baku - robią się przy mocnych skrętach kierownicą, tutaj mam kolejne pytanie - wie ktoś jak z tym walczyć ? Jak narazie zobiłem przy nim jedynie rzeczy czysto kosmetyczne/małe szczegóły - odnowiłem chalapcze (oczywiście chodzi o kolor), przeczyściłem go, wyposażyłem schowek w niezbędne narzędzia, dopasowałem do siebie lusterko i wymieniłem świece. Silnik jest w dobrym stanie, absolutnie żadnych przecieków, pali "na kopa". Zdjęcia postaram się wrzucić jak najszybciej, chociaż nie jest to proste bo Romet jest trzymany w piwnicy i do jego wyciągnęcia potrzebuje drugiej osoby, jaką jest mój kolega.