Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wymarzony Ogar 200 '86
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Wczoraj zakupiłem pięknego, czerwonego Ogara 200. Motor był malowany przez kogoś znającego się na rzeczy, ponieważ nie widać na nim niedociągnieć, więc lakier niestety nieoryginalny. Jest to rocznik 1986 i tu mam pewne pytanie, mianowicie chodzi mi o to jakie w tym czasie robiono naklejki, bo wiem że były 2 typy (jeżeli się myle poprawcie mnie). Motorower jest naprawde ładny mimo swojego wieku, według licznika przejechał trochę ponad 4 tysiące kilometrów, ale nie mam pojęcia czy to prawda. Poprzedni właściciel policzył sobie za niego 400zł i naprawdę nie załuje wydania tej kwoty. Obecnie do zrobienia jest hamulec przedni, oraz wymiana łożysk w kierownicy. Z hamulcem sprawa ma się tak że klamka chodzi lekko (dużo lżej niż sprzęgła), ale sprawia pozory działania - spężyna przy hamulcu rusza się przy naciskaniu klamiki, razem z nia "to coś " do czego jest przyczepiona, ale nic poza tym. Do motoru dostałem stary kask bodajże od MZ z 1973r.(Integralny !). Jeżeli mówić o jakiś wgnieceniach to tylko na przednich rogach baku - robią się przy mocnych skrętach kierownicą, tutaj mam kolejne pytanie - wie ktoś jak z tym walczyć ? Jak narazie zobiłem przy nim jedynie rzeczy czysto kosmetyczne/małe szczegóły - odnowiłem chalapcze (oczywiście chodzi o kolor), przeczyściłem go, wyposażyłem schowek w niezbędne narzędzia, dopasowałem do siebie lusterko i wymieniłem świece. Silnik jest w dobrym stanie, absolutnie żadnych przecieków, pali "na kopa". Zdjęcia postaram się wrzucić jak najszybciej, chociaż nie jest to proste bo Romet jest trzymany w piwnicy i do jego wyciągnęcia potrzebuje drugiej osoby, jaką jest mój kolega.
Zdjęcie ważniejsze niż 1000 słów, kolego. Wrzucisz to pogadamy Smile
czekamy na zdjęcia co do wgnieceń na baku , z tego co mi wiadomo jest taka jakby blokadka , która nie pozwoli dalej skręcić kierownicą przez co bak nie zostanie wgięty, znajduje się ona na główce przedniego widelca ( na dole )
(24-06-2013 22:53:28)Imker napisał(a): [ -> ]czekamy na zdjęcia co do wgnieceń na baku , z tego co mi wiadomo jest taka jakby blokadka , która nie pozwoli dalej skręcić kierownicą przez co bak nie zostanie wgięty, znajduje się ona na główce przedniego widelca ( na dole )

Zwie się to "ogranicznik skrętu" i znajduje się dokładnie na spodniej części główki ramy. Żeby zlikwidować bicie o bak, należy ten ogranicznik "wyprostować" w kierunku przedniego błotnika Tongue
Przekierowanie