21-06-2013, 14:14:08
21-06-2013, 14:17:38
21-06-2013, 14:21:21
Co wy wiecie o drogim paliwie...
To ja tu leję szel vi pałer nitro+! Jestę bossę.
To ja tu leję szel vi pałer nitro+! Jestę bossę.
21-06-2013, 14:27:10
Ja spuszczałem sobie do baku z rządowych samolotów, ale potem buba z tego wyszła straszna i odpuściłem.
21-06-2013, 15:11:04
Jpd co to za różnica ? Na tym i na tym pojedzie, tylko 98 ma więcej oktanów i jest droższa, a silnik gorzej mi na niej chodził . 95 lepsza .
A co do Ciebie Romet Ogar 205. to sobie zatankuj na Statoil'u Diesel Gold'a .
A co do Ciebie Romet Ogar 205. to sobie zatankuj na Statoil'u Diesel Gold'a .
21-06-2013, 15:21:19
Ja leje Rope i tez chodzi, z czasem gazem tez zaleje jak funduszów nima
21-06-2013, 15:57:34
Ja ostatnio wygrzebałem w piwnicy prawie pełny kanister acetonu i teraz mam go w baku.
PS. ładnie się z olejem miesza
PS. ładnie się z olejem miesza
21-06-2013, 16:31:25
po prostu bezsens. 3 oktany to różnica praktycznie mówiąc nie do odczucia. Jakby ktoś ustawił zapłon na minimalnie wcześniejszy i odpowiednio wyregulował gaźnik mógłby uzyskać co najwyżej jakąś dziesiąta część km mocy i Nm momentu których sie nie odczuje
Dlaczego niby na 98 silnik może być mocniejszy ? Bo jest mniej podatna na spalanie stukowe dzięki czemu można ustawić uboższą mieszanke i wcześniejszy zapłon co może przynieść minimalną różnice na plus jeśli chodzi o osiągi ALE JEST ONA NIE DO ODCZUCIA
Dlaczego niby na 98 silnik może być mocniejszy ? Bo jest mniej podatna na spalanie stukowe dzięki czemu można ustawić uboższą mieszanke i wcześniejszy zapłon co może przynieść minimalną różnice na plus jeśli chodzi o osiągi ALE JEST ONA NIE DO ODCZUCIA
21-06-2013, 18:15:45
(21-06-2013 16:31:25)Irek napisał(a): [ -> ] po prostu bezsens. 3 oktany to różnica praktycznie mówiąc nie do odczucia. Jakby ktoś ustawił zapłon na minimalnie wcześniejszy i odpowiednio wyregulował gaźnik mógłby uzyskać co najwyżej jakąś dziesiąta część km mocy i Nm momentu których sie nie odczuje
Dlaczego niby na 98 silnik może być mocniejszy ? Bo jest mniej podatna na spalanie stukowe dzięki czemu można ustawić uboższą mieszanke i wcześniejszy zapłon co może przynieść minimalną różnice na plus jeśli chodzi o osiągi ALE JEST ONA NIE DO ODCZUCIA
Dokładnie Irku zgadzam sie z tobą
Jedyny wyjątek gdzie odczujemy sporą różnice to silniki dysponujące stopniem sprężenia powyżej 12:1 bo tam zwykła 95 dostaje samozapłonu i pogarsza znacznie prace silnika więc lejemy wtedy 98 lub więcej a w przypadku rometów gdzie stopień sprężenia jest w okolicach 6-8:1 to tylko 95, bo takto wyrzucamy kase w błoto a żadnego z tego pożytku dla silnika.
21-06-2013, 18:22:43
Zamykam, bo raz że temat głupi, dwa że wałkowany stokrotnie, trzy że wyjaśniony ładnie, cztery bo mam na to ochotę.