Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 95 vs 98
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
zobaczymy kogo jest więcej ...
Lejecie bęzyne 95 czy 98 (verve)??
Ja kiedyś lałem 95, ale teraz leje 98 Big Grin
Co wy wiecie o drogim paliwie...

To ja tu leję szel vi pałer nitro+! Jestę bossę.
Ja spuszczałem sobie do baku z rządowych samolotów, ale potem buba z tego wyszła straszna i odpuściłem.
Jpd co to za różnica ? Na tym i na tym pojedzie, tylko 98 ma więcej oktanów i jest droższa, a silnik gorzej mi na niej chodził . 95 lepsza .
A co do Ciebie Romet Ogar 205. to sobie zatankuj na Statoil'u Diesel Gold'a .
Ja leje Rope i tez chodzi, z czasem gazem tez zaleje jak funduszów nima
Ja ostatnio wygrzebałem w piwnicy prawie pełny kanister acetonu i teraz mam go w baku.
PS. ładnie się z olejem miesza Big Grin
facepalm po prostu bezsens. 3 oktany to różnica praktycznie mówiąc nie do odczucia. Jakby ktoś ustawił zapłon na minimalnie wcześniejszy i odpowiednio wyregulował gaźnik mógłby uzyskać co najwyżej jakąś dziesiąta część km mocy i Nm momentu których sie nie odczuje
Dlaczego niby na 98 silnik może być mocniejszy ? Bo jest mniej podatna na spalanie stukowe dzięki czemu można ustawić uboższą mieszanke i wcześniejszy zapłon co może przynieść minimalną różnice na plus jeśli chodzi o osiągi ALE JEST ONA NIE DO ODCZUCIA
(21-06-2013 16:31:25)Irek napisał(a): [ -> ]facepalm po prostu bezsens. 3 oktany to różnica praktycznie mówiąc nie do odczucia. Jakby ktoś ustawił zapłon na minimalnie wcześniejszy i odpowiednio wyregulował gaźnik mógłby uzyskać co najwyżej jakąś dziesiąta część km mocy i Nm momentu których sie nie odczuje
Dlaczego niby na 98 silnik może być mocniejszy ? Bo jest mniej podatna na spalanie stukowe dzięki czemu można ustawić uboższą mieszanke i wcześniejszy zapłon co może przynieść minimalną różnice na plus jeśli chodzi o osiągi ALE JEST ONA NIE DO ODCZUCIA

Dokładnie Irku zgadzam sie z tobąWink
Jedyny wyjątek gdzie odczujemy sporą różnice to silniki dysponujące stopniem sprężenia powyżej 12:1 bo tam zwykła 95 dostaje samozapłonu i pogarsza znacznie prace silnika więc lejemy wtedy 98 lub więcej a w przypadku rometów gdzie stopień sprężenia jest w okolicach 6-8:1 to tylko 95, bo takto wyrzucamy kase w błoto a żadnego z tego pożytku dla silnika.
Zamykam, bo raz że temat głupi, dwa że wałkowany stokrotnie, trzy że wyjaśniony ładnie, cztery bo mam na to ochotę.
Przekierowanie