Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Dziwne zachowanie, brak mocy, gasnie?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Rok temu kupiłem Rometa Charta Elektronika 210 w stanie nie za dobrym ponieważ jak się okazało ktoś zrobił remont silnika a założył 2 pierścionki zamiast trzech i był taki problem że motor zapalał po prostym fajnie jechał a jak była lekka góreczka to gasł i brakowało mu mocy. No ale dobrze motocykl naprawiłem i wszystko było pięknie ładnie do czasu. Aż jechałem sobie po prostu i motor zaczął "łapać moc i zaraz ja tracił- tak jakby cos z gaźnikiem". No ale jeszcze przez chwilke jeździł. Aż pewnego razu zgasł całkiem(to był późną jesienią więc w zimie stał nie ruszany). Wraz z przyjściem wiosny motor z garażu wyciągnołem i zaczołem patrzec co z nim. Wszystko rozebrałem cylinder i jak się okazało wszystko jest pięknie ładnie w nienaruszonym stanie, pierscionki nie popękane(bo mysleałem że może przez ze mnie jakos pierscionki popękały ale jednak nie). Następnie myslałem że to klin(tam koło sprzegła chyba bo się nie znam dokładnie),też rozebrałem i tez wszystko okej. Motor złapie iskre zapali ale po chwili gasnie i nie reaguje na gaźnik czyli jak dodaje gazu to on dalej nic. Proszę o pomoc co mu może na sercu leżeć. Z góry dziękuje.


PS. Dodam że miał także z elektryka problemy bo tez ktos nie uimiejetnie naprawiał. Tak myslałem że może to od masy czy od czegoś takiego.
zimeringi wymień oraz uszczelki przejrzyj
Wymieniane były rok temu i nie sa popękane i są w bardzo dobrej formie. I nie wiem czy ma to coś wspólnego ale kompresje ma bardzo dobra to tak dodam. A uszczelki to o jakie Ci chodzi bo dopiero się ucze wielku rzeczy w tym temacie. Bo jak go kupiłem to na pokrywie od skrzyni biegów i silnika zamiast specjalnych uszczelek ktoś był tak głupi i zafugował to żerby się trzymało ale pięknie ładnie fugi zeskrabałem i kupiłem uszczelke. Także w dobrej formie.
nie fugi tylko sylikon zapewne Wink wyciągnij gaźnik, rozbierz na czynniki pierwsze, wyczysc dokladnie, sprawdz/ustaw zaplon, wymien moze swiece. trzeba probowac pokoleji wszystkiego zaczynajac od gaznika i zaplonu, konczac np na uszczelce między karterami.

świeca wgl mokra/sucha, jaki kolor elektrod?
świeca jest sucha, nie zalewa jej a co do koloru to szczerze nie mam pojęcia. sorki. i dzięki za pomoc spróbuje
(20-06-2013 18:23:18)dawido31 napisał(a): [ -> ]jak się okazało ktoś zrobił remont silnika a założył 2 pierścionki zamiast trzech i był taki problem że motor zapalał po prostym fajnie jechał a jak była lekka góreczka to gasł i brakowało mu mocy.

Romet Chart ma mieć tylko dwa pierścienie. Nie ma takiego czegoś jak 3 pierścienie w Charcie. Takie coś było owszem w Jawkach 50, ale nie w Charcie. Jak masz takie rozwiązanie, to na pewno nie jest to oryginał.

dawido31 napisał(a):No ale dobrze motocykl naprawiłem i wszystko było pięknie ładnie do czasu. Aż jechałem sobie po prostu i motor zaczął "łapać moc i zaraz ja tracił- tak jakby cos z gaźnikiem". No ale jeszcze przez chwilke jeździł. Aż pewnego razu zgasł całkiem(to był późną jesienią więc w zimie stał nie ruszany). Wraz z przyjściem wiosny motor z garażu wyciągnołem i zaczołem patrzec co z nim. Wszystko rozebrałem cylinder i jak się okazało wszystko jest pięknie ładnie w nienaruszonym stanie, pierscionki nie popękane (...) Motor złapie iskre zapali ale po chwili gasnie i nie reaguje na gaźnik czyli jak dodaje gazu to on dalej nic.

Możliwe, że padł moduł zapłonowy albo cewka zasilająca lub impulsator w prądnicy.

(20-06-2013 18:58:43)dawido31 napisał(a): [ -> ]I nie wiem czy ma to coś wspólnego ale kompresje ma bardzo dobra to tak dodam.

Ile bar?
Przekierowanie