11-06-2013, 22:11:02
Witam!
Pod koniec Czerwca 2012r kupiłem swój pierwszy motorower - Charta. Był on oddalony ode mnie o ok. 100km. Pojechaliśmy po niego z Tatą. Na miejscu okazało się że silnik nie odpalał. No ale trudno. Miał założony gaźnik gm12f i poplątaną elektrykę. Dostałem do niego jeszcze parę części. Gdy przywieźliśmy go do domu zabraliśmy się za odpalenie go. W końcu udało się ale silnik był w kiepskim stanie. Na wakacjach zrobiony remont silnika: nowy tłok (niby ZMD), szlif, regeneracja wału, nowe łożyska itd... Z wyglądu: bak i boczki zostały pomalowane, nowa obręcz na tył i jakieś mniej istotne rzeczy. Do końca roku przejeździłem na serii ale osiągi niedługo przestały mi wystarczać...
W zimie cylinder został przerobiony na 50/4 + podniesienie i powiększenie kanałów. Został założony tłok MZA i głowica od Simsona. Pod cylinder została wykonana podkładka 6mm z alu. Kupiłem spawak strojony na 8500rpm i gaźnik Amal 19T do którego muszę wykonać króciec.
Aktualnie kończę go docierać.Na razie na gaźniku 14MC leciałem nim 75km/h przy dobrym przyśpieszeniu. Zobaczymy co pokaże na 19mm.
Ostatnio założyłem do niego kierownicę z poprzeczką(niestety oryginalna była nieco pogięta).
Z planów co do niego to:
-Zrobić króciec do nowego gaźnika,
-Kupić jakieś ładniejsze lusterka i błotnik na przód,
-Amortyzatory MZ na tył.
Zdjęcia:
Komentujcie
Pod koniec Czerwca 2012r kupiłem swój pierwszy motorower - Charta. Był on oddalony ode mnie o ok. 100km. Pojechaliśmy po niego z Tatą. Na miejscu okazało się że silnik nie odpalał. No ale trudno. Miał założony gaźnik gm12f i poplątaną elektrykę. Dostałem do niego jeszcze parę części. Gdy przywieźliśmy go do domu zabraliśmy się za odpalenie go. W końcu udało się ale silnik był w kiepskim stanie. Na wakacjach zrobiony remont silnika: nowy tłok (niby ZMD), szlif, regeneracja wału, nowe łożyska itd... Z wyglądu: bak i boczki zostały pomalowane, nowa obręcz na tył i jakieś mniej istotne rzeczy. Do końca roku przejeździłem na serii ale osiągi niedługo przestały mi wystarczać...
W zimie cylinder został przerobiony na 50/4 + podniesienie i powiększenie kanałów. Został założony tłok MZA i głowica od Simsona. Pod cylinder została wykonana podkładka 6mm z alu. Kupiłem spawak strojony na 8500rpm i gaźnik Amal 19T do którego muszę wykonać króciec.
Aktualnie kończę go docierać.Na razie na gaźniku 14MC leciałem nim 75km/h przy dobrym przyśpieszeniu. Zobaczymy co pokaże na 19mm.
Ostatnio założyłem do niego kierownicę z poprzeczką(niestety oryginalna była nieco pogięta).
Z planów co do niego to:
-Zrobić króciec do nowego gaźnika,
-Kupić jakieś ładniejsze lusterka i błotnik na przód,
-Amortyzatory MZ na tył.
Zdjęcia:
Komentujcie