Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Co to da i jak to zamontować ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Zamówiłem dzisiaj na allegro gaźnik k60b i tłumik od simsona. I mam kilka pytań. Co i jak z montażem gaźnika w oryginalnym cylindrze ? Ponoć gaźnik ten ma gardziel 15mm a cylinder tylko 12mm. Czy to nie sprawi problemu ? Jak zamontować linke gazu ? I teraz moje jeszcze jedno pytanie. Czy w takim połączeniu k60b + tłumik simsona zyskam na mocy i v-max ? jak tak to ile ? Prosiłbym o dokładny opis montarzu gdyż chcę mieć maksymalne korzyści z mojego zakupu.
Opcja szukaj nie boli... Było już setki takich tematów...
W gaźniku musisz powiększyć lekko dziury na śruby do cylindra, bo oryginalnie jest tam trochę inny rozstaw i trzeba podpiłować, reszta wejdzie normalnie, i zmierz okno wlotowe gaźnika, może masz większe niż 12mm, ja np, mam jeden cylinder który ma fabrycznie 15mm.

Co do tłumika to raczej da jakiś efekt jak będziesz kolanko od simsona, a nie zamontujesz go w 023 bo nakrętka z cylindra jest za mała. A jak na oryginalnym kolanku to musisz jaką rurkę dospawać żeby było szczelne na łączeniu kolanka z tłumikiem.
Z gaznikiem sb poradzisz a do tłumika musisz mieć pręta żeby to jakoś przywiesić i przerobić trzeba łączenie kolanka z tłumikiem bo kolanko jest za cienkie Wink
Tłumik ma oryginalne kolanko z sima w zestawie i ten dziwny zaczep od s51 więc z nim se jakoś poradzę. A nie trzeba skracać kolanka ? Bo będzie chyba dobre 15cm za długie.
Wiesz co oznacza większa powierzchnia gaźnika ?? Bo chyba nie Tongue

Jeżeli jest większa pow. gaźnika to oznacza że płuki, ssący i wydech też muszą być większe Big Grin

Miałeś założmy GM12F to pow. gaźnika to 136,14mm a na K60b będzie 212,71mm no to jak widać zasilanie jest sporo większe Big Grin A kanał ssący ma 158,33mm a powinien mieć 247,39mm. No więc jak widać jest spora różnica, aby osiągnąć jak najlepsze spalanie i odpowidnią moc musisz płuki i ssący powiększyć Big Grin

Jak tego nie zrobisz to różnica będzie ledwo odczuwalna Tongue
A i zapomniałem o wydechu. Robisz go na zasadzie ciut większy niż pow. płuków czyli założmy do K60B idealny by był 215mm Big Grin

Trochę matematyki nie zaskodzi best
Z tego co czytałem to nic takiego nie znalazłem żeby od razu cylinder przerabiać pod k60b. A jak tego nie powiększe to co ? Nie pojedzie ? Otwór wlotowy wezmę rozwiercę do 15mm kamieniem szlifierskim ale tamte to nie idzie mi zrobić. ja nie buduje nowego fireblade tylko chcę lekko zwiększyć sprawność silnika. Co mam zrobić bo przez to co Staqc napisał mam mętlik w głowie.
http://www.youtube.com/watch?v=ESp7SnqU5Fo Tak chodził mój kadet na k60b , tyle ,że ja nie przerabiałem absolutnie nic .Jak widać silnik odpala i pracuje nawet lepiej niż na org. gaźniku .Jeżeli nie rozwiercisz kanału dolotowego nic się niestanie - koniec kropka , ewentualnie wykrzyknik .
Nie no. Wlot rozwierce bo tak jak sobie pomyślałem że te 3mm różnicy to dosyć sporo a zwłaszcza jak narysowałem otwory na kartce to...... A co do tłumika to dzwięk ulegnie zmianie ? Będzie ciszej chodził ?
NO mogłeś nie zrozumieć Big Grin Pojechać pojedzie ale ja tu napisałem o tym jak wycisnąć 100% z K60B a nie około 75% Wink Czy marnujesz 25% mocy co może dać gaźnik Big Grin Napewno moc bez przeróbki bedzie lekko odczuwalna (będzie większa) ale pomyśl co by było jak by jeszcze udało się "odblokować" te 25 % radocha
No to jakim niby cudem mam powiększyć te kanały w domowym warsztacie ? Oddanie do zakładu czy gdzieś tam nie gra roli gdyż u mnie tego w okolicy nie ma. A i koszt takiej przeróbki na pewno nie jest niski.
płuki, kanał ssący, wydechowy robiłem normalnie w pokoju ;D wystarczy mini szlifierka i dobre frezy
jak nie zrobisz tego to nic sie nie stanie i bedziesz na pewno zadowolony ale jak zrobisz to to będziesz w niebie ;D
Po co Ci zakład hmm wystarczy dobry pilnik nawet znajomość (spora) matmy i jazda Big Grin
Ale lepsze efekty daje miniszlifierka Tongue
Przekierowanie