25-05-2013, 13:00:19
Stron: 1 2
25-05-2013, 13:11:39
Tak, to jest pewnie Romet. Siedzenie jest chyba nie oryginalne. Przypomina mi mój rower z dzieciństwa - Reksio.
25-05-2013, 15:51:03
Witam serdecznie.
potrzebuję zidentyfikować ramę, zabieram się za renowacje,
jaka to rama i z jakiego roku? być może może pochodzić z Niemiec lub Belgii ewentualnie z Polski.
http://imageshack.us/photo/my-images/266....jpg/?sa=0
pomoże ktoś?
potrzebuję zidentyfikować ramę, zabieram się za renowacje,
jaka to rama i z jakiego roku? być może może pochodzić z Niemiec lub Belgii ewentualnie z Polski.
http://imageshack.us/photo/my-images/266....jpg/?sa=0
pomoże ktoś?
25-05-2013, 16:04:46
(25-05-2013 15:51:03)lukaszek1905 napisał(a): [ -> ]Witam serdecznie.
potrzebuję zidentyfikować ramę, zabieram się za renowacje,
jaka to rama i z jakiego roku? być może może pochodzić z Niemiec lub Belgii ewentualnie z Polski.
http://imageshack.us/photo/my-images/266....jpg/?sa=0
pomoże ktoś?
Przypomina mi to Jagnę, czyli to może być Romet Jagna (albo ZZR Jagna).
25-05-2013, 17:32:05
a rok produkcji Jagny?? podobny jest do Jagny no tak.. czy jagna nie miała zespawanej rury pod siodłem z rurkami tylnymi? bo ten tak wlasnei nie ma zespawane
początek nr seryjnego to 69 xxxxxx i nabity na przodzie ramy
początek nr seryjnego to 69 xxxxxx i nabity na przodzie ramy
25-05-2013, 19:22:00
(25-05-2013 17:32:05)lukaszek1905 napisał(a): [ -> ]początek nr seryjnego to 69 xxxxxx i nabity na przodzie ramy
Wygląda na to, że Twój rower pochodzi z 1969 roku, co jest bardzo prawdopodobne patrząc na kształt ramy. Jednak wiele producentów nabijało numery ramy w ten sposób (2 pierwsze cyfry = rok produkcji).
A co do tego spawu, to niekoniecznie musi być seryjny. Mógł to zrobić właściciel z jakiegoś powodu.
Tutaj masz ramę Jagny:
25-05-2013, 19:29:43
(25-05-2013 19:22:00)Sołtys napisał(a): [ -> ](25-05-2013 17:32:05)lukaszek1905 napisał(a): [ -> ]początek nr seryjnego to 69 xxxxxx i nabity na przodzie ramy
Wygląda na to, że Twój rower pochodzi z 1969 roku, co jest bardzo prawdopodobne patrząc na kształt ramy. Jednak wiele producentów nabijało numery ramy w ten sposób (2 pierwsze cyfry = rok produkcji).
A co do tego spawu, to niekoniecznie musi być seryjny. Mógł to zrobić właściciel z jakiegoś powodu.
Tutaj masz ramę Jagny:
Racja .. mam to samo w wigrym.
+Jesteś jakimś magikiem zawsze jak widze twój post w jakimś temacie to chce mi się zejść do piwnicy i robić Jubilata
25-05-2013, 20:05:19
Sołtys, ja właśnie nie mam tego spawu na rurce pod siodłem z rurkami tylnymi! czyli prawdopodobnie 69 rok produkcji? i prawdopodobnie Jagna ale nie w 100%? chcę go odrestaurować zedrzeć farbę do metalu, nałozyć podkład, kolor, i bezbarwny. może ktoś podpowie dokładniej jak to zrobić? nie wiem co zrobić z zaśniedziałą kierownica, oraz korbą z której schodzi chrom, a błotniki aluminiowe co z nimi? wypolerować? felgi chyba były malowane, schodzi tez z nich farba i pełno rdzy, i w ogóle są jakieś bardzo szerokie, nie wiem czy kiedyś takie był felgi czy szeroka oponę założyć?
25-05-2013, 21:44:03
(25-05-2013 20:05:19)lukaszek1905 napisał(a): [ -> ]Sołtys, ja właśnie nie mam tego spawu na rurce pod siodłem z rurkami tylnymi! czyli prawdopodobnie 69 rok produkcji? i prawdopodobnie Jagna ale nie w 100%? chcę go odrestaurować zedrzeć farbę do metalu, nałozyć podkład, kolor, i bezbarwny. może ktoś podpowie dokładniej jak to zrobić? nie wiem co zrobić z zaśniedziałą kierownica, oraz korbą z której schodzi chrom, a błotniki aluminiowe co z nimi? wypolerować? felgi chyba były malowane, schodzi tez z nich farba i pełno rdzy, i w ogóle są jakieś bardzo szerokie, nie wiem czy kiedyś takie był felgi czy szeroka oponę założyć?
Rok produkcji 1969 - czyli ZZR. Jeżeli nie będziesz oszczędzać to najlepiej dać ramę i felgi do piaskowania, ale możesz też zmatowić wszystko, a w miejscach, gdzie farba się podnosi, zedrzyj ją do zera. W miejscach gdzie są jakieś rdzawki, oczyść wiertarką z szczotką drucianą/papierem ściernym. Ubytki wyszpachluj. Odtłuść całość. Połóż 2 warstwy podkładu. 2-3 cienkie warstwy podkładu. Bezbarwny. Zaśniedziałą kierownicę i wszystkie chromy posmaruj grubo płynem do czyszczenia CIF (ja używam GIGUŚa z biedronki - 3,20 zł :]) i wiertarką z końcówką ze szczotką drucianą. Umyj ciepłą wodą, suche wypoleruj pastą np. TEMPO. Jeżeli ubytki chromy są duże możesz wymienić elementy, Nowe korby i zębatka to na allegro koszt około 35 zł z przesyłką. Błotniki wypoleruj. Powodzenia w renowacji
25-05-2013, 21:50:48
podziękował
ogólnie zamierzam szczotką drucianą do wiertarki zedrzeć cały lakier do zera, a potem oddam do lakiernika lub sam pomaluję, al;e prędzej do lakiernika znajomego,
jaką farbę z jakiej firmy polecacie? jeśli samemu to spray się nada?
no korba i zębatka mocno odpryskuje chrom.
a co z felgami? są zardzewiałe i pomalowane na czarno widać, chcę je tez zedrzeć i pomalować, tez zdzierać szczotkami drucianymi?
pozdro dzięki za info
ogólnie zamierzam szczotką drucianą do wiertarki zedrzeć cały lakier do zera, a potem oddam do lakiernika lub sam pomaluję, al;e prędzej do lakiernika znajomego,
jaką farbę z jakiej firmy polecacie? jeśli samemu to spray się nada?
no korba i zębatka mocno odpryskuje chrom.
a co z felgami? są zardzewiałe i pomalowane na czarno widać, chcę je tez zedrzeć i pomalować, tez zdzierać szczotkami drucianymi?
pozdro dzięki za info
25-05-2013, 23:07:51
Samą szczotką drucianą może być bardzo ciężko, polecam chemiczne środki do usuwania lakieru i potem szczotkę drucianą. Spray się nada, ale musisz dać bezbarwny. Felgi pomaluj na czarno. Co do koloru to polecam taki: foto
Nie ma osoby, która sie za mną nie obejrzy na ulicy
Nie ma osoby, która sie za mną nie obejrzy na ulicy
26-05-2013, 00:49:45
podziękował, ale jak sam wiesz są gusta i guściki, tak że kolor wybiorę jednak sam
czy felgi malować tez od środka?
spróbuje drapać samymi szczotkami najpierw jeśli nie bd schodzić kupie coś do usuwania lakieru (chemicznie)
bezbarwny to oczywiste
thx
a jeszcze co do błotników wypolerować, ale moge taką nasadką na rzepy do wiertarki?
jeszcze co do polewania tej kierownicy tym płynem CIF, czy ten chrom z kierownicy mi nie odejdzie jak tymi szczotkami do wiertarki to zrobię? mam taki zestaw szczotek http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9G...9rjxCAObSw
czy felgi malować tez od środka?
spróbuje drapać samymi szczotkami najpierw jeśli nie bd schodzić kupie coś do usuwania lakieru (chemicznie)
bezbarwny to oczywiste
thx
a jeszcze co do błotników wypolerować, ale moge taką nasadką na rzepy do wiertarki?
jeszcze co do polewania tej kierownicy tym płynem CIF, czy ten chrom z kierownicy mi nie odejdzie jak tymi szczotkami do wiertarki to zrobię? mam taki zestaw szczotek http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9G...9rjxCAObSw
26-05-2013, 11:10:03
Do kierownicy użyje tej największej końcówki bo jest najbardziej miękka. Do błotnikow nada się taka filcowa nakładka
26-05-2013, 12:09:02
Dzięki dzięki, ale do polerowania tych błotników nakładką filcowa to samą nakładką czy daję się tez pastę? nie wiem bo nigdy tego nie robiłem?
26-05-2013, 14:11:16
wracam jeszcze do szczotki drucianej do wiertarki która mam wyczyścić zaśniedziały chrom, na pewno ta szczotka mi tego chromu nie zedrze? może wystarczy krążek polerski z pastą?
tak wygląda ta kierownica
http://imageshack.us/photo/my-images/195...778dt.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/196/dsc04779w.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/211...780vv.jpg/
a tak korba, jedna strona w miarę ale druga tragedia, co z tym zrobić?
http://imageshack.us/photo/my-images/703...781ro.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/594...782zc.jpg/
tak wygląda ta kierownica
http://imageshack.us/photo/my-images/195...778dt.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/196/dsc04779w.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/211...780vv.jpg/
a tak korba, jedna strona w miarę ale druga tragedia, co z tym zrobić?
http://imageshack.us/photo/my-images/703...781ro.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/594...782zc.jpg/
Stron: 1 2