Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Dobór tłoka dla cylindra 019 po szlifie.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie.
Mam włożony w silniku cylek z 023 do silnika trzybiegowego. Przeczytałem tutaj, że lepiej będzie włożyć cylek 019.
Tak więc stary 019 dam do szlifu i tutaj mam do was pytanie:
1. Zrobić od razu szlif na 39.00mm czy 39.25mm ( teraz jest nominał)
2. Jaki tłok mogę do niego włożyć? Jakimi wymiarami oprócz średnicy sworznia oraz średnicy denka mam się sugerować?
Na allegro znalazłem taki tłok:
http://allegro.pl/tlok-cylindra-39mm-pis...02597.html
Nadałby się?
Na co "patrzeć" przy wyborze tłoka? Mogę dać troche więcej byleby po 100km tłok się mi nie rozpadł.
To kup sb org tłok i też się nie rozpadnie choć te nowe teraz tez nie są takie złe Wink ja na takim śmigam i dostaje katujszy i jakoś się trzyma Wink
Po pierwsze 38mm to jest nominał 39mm to jest MAXYMALNY szlif aby dobrać tłok ZMD (jest to 4 szlif)
A tłok najlepiej kup ZMD
Dobrze, znalazłem cos takiego:
http://allegro.pl/romet-komar-ogar-orygi...00963.html
Mam pytanie związanie z tym wyfrezowaniem po bokach. Lepszy tłok jest z tym czy lepiej by nie miał tego?
(19-05-2013 13:27:08)stqc napisał(a): [ -> ]Po pierwsze 38mm to jest nominał 39mm to jest MAXYMALNY szlif aby dobrać tłok ZMD (jest to 4 szlif)
A tłok najlepiej kup ZMD

po pierwsze nominał to 37.95 po 2 39mm to jest 3 szlif po 3 da rade zrobić wiekszy szlif ale trzeba wtedy tłok szukać po 4 tłoki dzisiejszej produkcji jak sie dobrze dotrze to jeżdżą i jeżdżą
Dziekuję za szybki odzew i wyjaśnienie. Poszukuje jeszcze odpowiedzi na pytanie związane z tym, że tłok ma wyfrezowania od boku.
Po pierwsze i zarazem drugie z trzecim:

Najpierw kupuje się tłok, i to pod niego robi się szlif.
Tłok który podałeś jako pierwszy zda egzamin, ale trzeba będzie dać pod cylinder podkładkę 2-3mm wykonaną najlepiej z aluminium, albo jakiegoś innego miękkiego metalu Wink
Ojjj znów Big Grin

Pierwsze co kolego to znajdź idealny cylinder, któremu chcesz zrobić szlif. Jak masz taki to kupujesz w sklepie, albo w internecie tłok ZMD oryginalny z tymi swoimi wyfrezowaniami...

Idziesz do zakładu i mówisz, że chcesz zrobić szlif z pasowaniem 0.05 lub 0.06 mm

Tłoki są różne. Bywały co 0.25 mm różnicy to były te stare tloki. Nowsze oryginalne były już co 0.5 mm różnicy. Tak, więc tam R4 to było 40 mm

Każdy nominał w przysłowiowej pięćdziesiątce ma 38 mm i ani więcej ani mniej
Jeśli szlif to o 0,5 mm i ten bybył najlepszy : http://allegro.pl/romet-komar-ogar-orygi...97926.html
Zgadza sie
Dziękuję za odpowiedzi. Cylinder, ktory mam to ZMD nominał. On sam posiada kilka rys jak i gładź jest średnia ( nie ma lusterka jak w moim drugim 023). Postąpię tak jak mówicie.
Przekierowanie