Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 205 z silnikiem 019 i jego skrzynia biegów...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie.
Jestem u kresu remontu generalnego swojego ogara gdzie większość części jest nowa. Tak wiec mam problem z skrzynią biegów, która jest co prawda używana ale powinna jeszcze chodzić. Posiada wszystkie tryby.Tym czasem pomimo starań w postaci regulacji wodzikiem to jedynka od razu wypada a reszta biegów jest. Jako, że motor jest na docierce to startowanie z dwójki nie jest dla niego dobre. Proszę was o pomoc w znalezieniu usterki.
Podsyłam filmik, który pokazuje pracę skrzyni oraz silnika: https://www.youtube.com/watch?v=uDFFaD6L...ata_player

Drugie pytanie mam w jaki najlepiej wyregulować gaźnik gm12f bedacy w tym silniku bo albo mi go zalewa na niskich obrotach albo sie dusi na gornych.
Odkręc śrubkę od mieszanki tak na 2 obroty i iglice rowek na iglicy daj wyżej. W silniku 019 chyba były gaźniki Gm13F, a z biegami to nwm bo nie miałem do czynienia z 019

Ps: Widzę że kolega z moich okolic Big Grin
Jutro będę kombinował z tym gaźnikiem. Jako, że miałem zaufany gaźnik gm12f to wrzuciłem do motora a gaźnik gm13f odstawiłem na testy. Głównie dlatego że z zewnątrz wyglądały identycznie.
Jeśli byłeś dzisiaj w domu po południ to mogłeś mnie usłyszeć albo zobaczyć jak przejeżdżałem przez kielczę bo w żędowicach go składam.
Jutro dalszy ciąg testów i docierki ale potrzebna mi jest pomoc z tymi biegami.
Odświerzam ponieważ potrzebuje odpowiedź czy wystarczy wymiana automatu?
A spróbuj odłączyc automat i wyciągnij wodzik ręką i sprawdź czy jedyna wypada, jak nie to wymiana pomoże.
Mogą być zęby w skrzyni powycinane i dla tego może wyskakiwać bieg.
@up Gabriel skrzynię całą składaliśmy i silnik jak klocki lego od podstaw więc złożony silnik miał wszystkie zęby na pewno. Później mogło coś pójść podczas pierwszych odpalań i regulacji biegów bez sprzęgła, ręki sobie obciąć nie dam.

Znaczy się próbowałem z kumplem zrobić takie doświadczenie:
- kombinerkami złapać za wodzik i przytrzymać to po nacisku na wajche zmiany biegów wodzik cofał do środka i bieg wypadał ( nie miałem tyle siły najwidoczniej żeby przytrzymać)
Co ciekawe wtedy ten wodzik chodził do przodu do tyłu o jakiś 1-2cm. Szarpał się ze mną.
- drugie to przy włączonym silniku i kole tylnym podniesionym wrzuciłem jedynkę plus dałem kawałek klocka drewnianego wyciętego na wymiar jako blokadę, to klocek wypadł przy większym obciążeniu ( koło na ziemi i gaz).
Przy tym wszystkim zawsze motorek szarpał przy próbie wbicia jedynki ;/
Kolega zalecił mi żebym teraz jeszcze kilkanaście kilometrów tak zrobił by dotrzeć wszystko a potem rozpołowić i posprawdzać.
Może być to ten tryb?
http://allegro.pl/tryb-zdawczy-walek-zda...46089.html
Nie. to to jest od 3 biegu.

To może być ten tryb http://allegro.pl/romet-3-biegowy-tryb-k...82777.html

Te zęby od tej strony co widać lubią się na rogach wycinać i dlatego tryb się omyka.
Przekierowanie