Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Przestaje "gazować" z opóźnieniem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siema Wink

Po przywróceniu iskry przyszedł czas na kolejne komplikacje. Teraz sprawa ma się tak:

Ogar odpala na pycha dość szybko (tak jak dawniej), ale gdy jadę i np. nacisnę sprzęgło i puszczę gaz, to silnik "pałuje się" tzn. daje sobie gazu, mimo że rolgaz odbija prawidłowo i przepustnica w gaźniku też opada na sam dół. Po ok. dwóch-trzech sekundach takiego "pałowania" po prostu gaśnie mi na sprzęgle. Przez to nie da się jeździć, bo gdy muszę przyhamować to on gazuje i gaśnie :/

Co to może być? Dodam jeszcze, że sprzęgło mam dobrze ustawione, bo ładnie łapie. Zapłon jest ustawiony "tak sobie" tzn. Przy wymianie platynek sprawdziłem jak to wygląda i tłok był prawie że w GMP (tak na oko) a platynki akurat wtedy się rozwierały i przerwa była dobra. To możliwe że przez za późny/za wczesny zapłon dzieją się takie rzeczy?

Gaźnik raczej w porządku, bo nic przy nim nie majstrowałem (poza ustawieniem linki żeby przepustnica opadała do końca) a wczesniej (jeszcze na starych platynach) nie było takich problemów. No co prawda po zgaszeniu i zamknięciu kranika, z takiego otworku w gaźniku (zaraz przy króćcu) cieknie benzyna przez chwilę, jakby było jej za dużo, ale to raczej normalne w chińskim Jikovie...

Jakieś rady?
Możliwe że łapie lewe powietrze.
Wyreguluj gaźnik,ustaw iglicę,popróbuj z zapłonem.
Lewe powietrze albo za dużo powietrza.
Lewe powietrze powiadasz? Też mam takie podejrzenia, bo szpilki od króćca są do d* i przez to nie da się tego dokręcić do oporu, ale jak się przyglądałem z bliska to nie widać, żeby miało gdzie powietrze wpadać. Ale postaram się to sprawdzić. Podczas jazdy zatkam otwór na filtr i jak go nie zdusi to znaczy że łapie lewe powietrze na połączeniu króciec>cylinder.

Co regulować w gaźniku? Obroty? One były ustawione wcześniej i jak pisałem dobrze jeździł.
a iglicę mam bodaj na środkowym rowku, więc jak mam ją dać?

Chociaż zanim zabiorę się za gaźnik to sprawdzę lewe powietrze i zapłon.
A nie blokuje ci się czasem iglica? Weź zobacz :>
Jak sprawdzałem na zgaszonym, czy przepustnica dobrze opada to nie było problemów. Ładnie odbijało i w ogóle. Obstawiam ten nieszczęsny króciec którym pewnie dostaje się lewe powietrze.
Blaszka na iglicy dobrze trzyma? Nie przeskakuje samo z rowka na rowek?
Szczerze to nie sprawdzałem, ale tak jak pisałem nic tam nie majstrowałem więc wątpię żeby się tak nagle samo zepsuło. Mogę to sprawdzić, ale najpierw uszczelnię połączenie króciec>cylinder bo wydaje mi się, że to jest problemem.
To się psuje samo częściej niż cokolwiek w tym silniku :F A co do połączenia kruciec-cylinder, zrób nowe szpilki.
Zrób? Tzn jak? Nie idzie ich gdzieś dokupić? Tongue

(21-04-2013 16:34:23)Tomasso94 napisał(a): [ -> ]To się psuje samo częściej niż cokolwiek w tym silniku :F

Zapłon częściej nawala :F
Chyba u Ciebie, bo w większości takich przypadków jest głupia blaszka na iglicy :F

Co Ty chcesz dokupywać, toć to są zwykłe śrubki bez łepków
No szpilki chce kupić :F Wiem, że to śruby bez łepków ale ja nawet takich śrubek chyba nie mam. Mam całe pudło śrubek, ale akurat takich to ciężko znaleźć :/ poza tym nie mam czym łepków potem przyciąć
stary, za szpilke zapłacisz 2,50 jak nie więcej, a za dwie śrubki 20 groszy. Jak wiesz gdzie jest motozbyt, to obok jest sklep metalowy, chyba tam masz najblizej. A co do ucinania to nie wierzę żeby ktoś z twoich znajomych nie miał głupiej metalówki :F W sumie to kilkanaście śrub i brzeszczot wyjdzie taniej niż dwie szpilki Big Grin
(21-04-2013 18:02:56)Tomasso94 napisał(a): [ -> ]stary, za szpilke zapłacisz 2,50 jak nie więcej, a za dwie śrubki 20 groszy. Jak wiesz gdzie jest motozbyt, to obok jest sklep metalowy, chyba tam masz najblizej. A co do ucinania to nie wierzę żeby ktoś z twoich znajomych nie miał głupiej metalówki :F W sumie to kilkanaście śrub i brzeszczot wyjdzie taniej niż dwie szpilki Big Grin

Wiem gdzie jest motozbyt, bo tam kupuje części. Poza tym mieszkam 3 ulice dalej :F A tobie pewno chodzi o Hurtostal na Sienkiewicza.

I wierz lub nie, ale nikt ze znajomych nie ma metalówki :F Ale popytam jeszcze gdzieś to może coś wykombinuje.
Kolejny temat do zamknięcia Wink

Winna była nieszczelność na połączeniu Króciec>Cylinder Wink Wymiana szpilek i dokręcenie całości całkowicie rozwiązała problem :F
Przekierowanie