Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Słabe ładowanie chart.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, mam problem ze słabym ładowaniem w charcie mimo zastosowania mostka greatza. Jak wiadomo charty nie grzeszą mocnym ładowaniem, ale jakieś w ogóle chyba musi być no nie? Otóż mam mostek greatza 8a, a akumulator 6N11A-3A 6V11AH. Podłączyłem kabelki ze starego mostka unitry w taki sposób jak załączony na obrazku. Czy ktoś ma jakieś sugestie co z tym słabym ładowaniem?
akumulator padnięty ? Jak chcesz przepatrz swoje podłączenie z poradnikiem , montażu gretza w Charcie. U mnie pomogło.
Sprawdź miernikiem cewki ładowania, opis znajduje się na forum. Sprawdź także połączenia lutowane, a jeżeli wszystko gra to może być magneto, ostatnio przeczytałem w fabrycznej instrukcji napraw, że magneto może być rozmagnesowane.
Pod przewody które są przypięte do akumulatora (+) (-) podpiąłem miernik, aby sprawdzić czy jest w ogóle jakieś napięcie (nie mierzone na klemach akumulatora tylko na przewodach po odpaleniu charta) No i było coś, ale nie powiem wam ile, bo mam dziwny miernik, wywnioskowałem z niego, że po prostu jakieś ładowanie jest. Postaram się naładować aku na full pojeździć troszkę i zdam relację.
Nie będe zakładał nowego tematu, także piszę tutaj. Kiedy naładowałem akumulator ostatnio, mam wrażenie, że "coś zjada" prąd, bo akumulator lekko się rozładowywuje. Jak naładuję go, kierunki, klakson, i światło stop śmigają, ale po jakimś czasie jeżdżenia po prostu aku słabnie że nawet na odpalonym światło stopu (nie pozycyjne) ledwo się świeci, o kierunkach nie wspomnę. Mam zastosowany mostek greatza, w czym może tkwić problem?
zobacz jaki masz prąd Ładowania,jak poniżej 0.5 A to masz coś walniętego bo nawet dwie cewki powinny dać około 1.9 A
Witam co by nie zakładać nowego tematu napisze o swoim problemie.

Otóż nie mam ładowania aku tym samym nie mam kierunków, światła tył, stopu i sygnału. Akumulator mam nowy jeśli chodzi o prostownik ( http://allegro.pl/simson-s51-sr50-mostek...29184.html ) to taki już był jak kupiłem charta wiec nie wiem czy on sie sprawdzał wcześniej ale może przytoczę wartości jakie zmierzyłem i tak :

* Pomiar akumulatora na postoju - 5.58V
* Pomiar na włączonym silniku (stacyjka poz 1) - 6.5V
* Pomiar na włączonym silniku (stacyjka poz 1) kierunkowskaz włączony - 1.26V
* Pomiar na włączonym silniku (stacyjka poz 2) - 2.06V
* Pomiar na włączonym silniku (stacyjka poz 2) - kierunkowskaz włączony - 1.20V

Takie wartości zmierzyłem no na pewno to jest mało dodatkowo zmierzyłem napięcie na mostku prostowniczym odłączyłem od niego akumulator żeby uzyskać pomiar z samych cewek i prąd jaki daje to ok ~3.6V

Tak więc proszę o poradę jakąś bo nie wiem czy iskrownik jest do wymiany czy co z drugiej strony szukałem już iskrownika to ciężko go zdobyć więc jeśli ktoś ma to bym kupił bo pewnie nie obejdzie sie bez wymiany.
Sprawdź czy masz dobrze podłączony mostek, tutaj poradnik mojego autorstwa
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=6759
Trochę się różni od tego co masz, ale podłączenie powinno być to samo.

Jeszcze dodam że gdyby to faktycznie był iskrownik, to zamiast kupować drugiego, możesz poszukać samych cewek albo przewinąć na nowo te co masz.
Sprawdzenie prądnicy jest proste. Odłączasz kostkę prądnicy od instalacji i do brązowego przewodu oraz jednego z żółtych podłączasz żarówkę 6V/5W (po stronie prądnicy rzecz jasna). To samo robisz z brązowym i drugim żółtym. W obu przypadkach żarówka musi świecić tak samo podczas pracy silnika.

Ja stawiam na spapraną instalację elektryczną. Poza tym ten mostek to jakaś kpina. Po pierwsze nie jest to żaden mostek selenowy, a zwykły mostek prostowniczy zbudowany na diodach krzemowych. Po drugie ta cena to zdzierstwo w biały dzień. Identyczny mostek kosztuje jakieś 3zł w elektronicznym. Dostępne również na Allegro. Sklepy motoryzacyjne w bezczelny sposób zarabiają na klientach sprzedając uniwersalne mostki warte 3zł za wielokrotność tej ceny (ponad 500%!) jako niby dedykowane do Simsona itp.

Przykład: http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-25...10591.html.
(13-09-2015 18:45:02)Simon napisał(a): [ -> ]Sprawdź czy masz dobrze podłączony mostek, tutaj poradnik mojego autorstwa

Raczej podłączone jest prawidłowo (+ do aku, ~jeden żółty ~drugi żółty i on chyba się łączy w pozycji 2 z brązowym przynajmniej tak jest na schemacie no i - masa) poza tym miałem taki sam mostek jak w twoim poradniku również go podłączyłem i bez zmian. A jeszcze jedna kwestia bo mam drugi iskrownik (tylko na nim nie odpala za słaba iskra czy jak nie wiem) i on normalnie ma kostkę i wszystkie kable oddzielnie a ten co obecnie jest włożony miał żółte przewody połączone razem no i nie ładowało aku ale jak pochodził troche to chociaż kierunki były. No więc patrząc na schematy i tamten iskrownik rozłączyłem te żółte no i to nic nie dało.



(13-09-2015 20:11:00)BigSoft napisał(a): [ -> ]Sprawdzenie prądnicy jest proste. Odłączasz kostkę prądnicy od instalacji i do brązowego przewodu oraz jednego z żółtych podłączasz żarówkę 6V/5W (po stronie prądnicy rzecz jasna). To samo robisz z brązowym i drugim żółtym. W obu przypadkach żarówka musi świecić tak samo podczas pracy silnika.


Co prawda nie miałem takiej żarówki miałem 21W no i nic nawet się nie zajarzyła natomiast sprawdziłem żarówką 3V no i ta bardzo dobrze świeci jak sie kopie tak że nie wiem jak sprawdzałem oporność to coś tam wskazuje teraz dokładnie nie pamiętam.
Cześć Panowie!

Pytanie: jaki powinien być prąd ładowania? Najlepiej proszę o informacje o prądzie ładowania dla poz.1 i poz.2 stacyjki.

Pytanie nasunęło się, gdyż według schematu elektrycznego w charcie znajdują się 2 cewki ładowania:
0,8A i 1,5A. (Czy łącznie obie cewki powinny dawać 2,3A?)
Natomiast według wszystkich specyfikacji jakie widziałem Chart ma: cewka ładowania 6 V - 1,4A

Powyższe informacje zdobyte z "Obsługa i naprawa: Motorowery Romet" : str. 90 specyfikacja oraz str. 87 - schemat instalacji.
Przekierowanie