Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: jak przestawić zapłon
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jak przestawić zapłon aby kadet nie przerywał? Bo już pali tylko przerywa, jak przestawić własnie teraz zapłon?
Odkręcasz śruby podstawy iskrownika,w prawo to chyba za późny,a w lewo to chyba za wczesny.
Odkręcasz kapę silnika. Masz zapłon mocowany na trzech śrubach popuszczasz i przekręcasz. Najlepiej zrobić to 3 mm przed Górnym Martwym Punktem tłoka.

1. Ustawiasz tłok w pozycji martwej czyli odkręcasz świece i wkładasz śrubokręt i kręcisz magnetem.
2. Gdy wyczujesz ten punkt na śrubokręcie zaznaczasz punkt.
3. Odmierzasz od tego punktu 3 mm do góry na śrubokręcie i cofasz magneto w lewą stronę.
4. Patrzysz na platynki. W tej pozycji powinny zacząć się rozwierać.
5. Jeśli się nie rozwierają przekręcasz zapłon w lewo lub w prawo.

UWAGA!!! Odległość nie musi wynosić 3mm jest rozbieżność od 1,8mm do 3mm ale to trzeba sprawdzić jak lepiej działa kadet.

Dokładniej jest to wytłumaczone pod tym linkiem wraz z przyrządem do ustawiania zapłonu własnego pomysłu http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=8530.
A ten GMP jak to wyczuć? Sory świezy jestem co do ustawiania zapłonu 2 raz w zyciu to robie
GMP to po prostu tłok dochodzi najwyżej jak się da.
Ale to mam go opóźnić czy przyśpieszyć? Tak będzie łatwiej
co jest nikt nie wie? co zrobić żeby nie przerywał, opóźnić ? przyśpieszyć?
Jak przerywa to ustaw przerwe na platynkach a nie zapłon... zapłon to jak szczela albo kopci...
Dokręć kondensator najpierw. Daj pod śrubę podkładkę sprężynową.
A jak to nie to:
Skoro koło magnesowe obraca się od góry w prawo to na logikę skoro przekręcisz iskrownik od góry w lewo to wcześniej będzie się otwierał przerywacz.

Może przerywać jedynie od tego kondensatora no i ew od za późnego zapłonu.
Przerywanie wcale nie musi być od zapłonu, może być również zła przerwa na świecy Smile
przerwe na świecy ustaw , na platynkach też . ale nie pamietam jakie powinny być przerwy , ja zawsze przerwy ustawiam na oko . i metodą prób i błędów . a jak masz zapłon przyspieszony to wali w gaźnik , a jak opuźniony to w wydech
http://images40.fotosik.pl/285/44aa67e4faa2de79med.jpg
ALe jak to uczynić?
Na świecy dobra jest, juz sam nie wiem dlaczego on tak przerywa
Wszystko ustawione a on nadal przerywa, takie wrażenie mam jakby bieg caly czas mial wyskoczyc bo silnik równo pracuje.
Przekierowanie