13-03-2013, 23:45:12
(13-03-2013 23:28:26)Nejkomesh napisał(a): [ -> ]Ja polecam wybebeszenie wszystkiego z tłumika ogara 200 i zrobienie go od początku "tak jak trzeba"! Wybicie pierwszego dławika może nie być łatwe ale mi po ok 1h sie udało. Na miejsce dławika trzeba zrobić stożek o średnicy zewnętrzej równej średnicy środka tłumika (czyli tak aby stożek pasował ciasno!!)
A średnica wewnętrzna stożka (mniejsza dziura) ok 16-17mm. Kąt nachylenia od 11 stopni(łagodny) do 13 stopni(ostry). ja zrobiłem 11. Stożek wkładamy w tłumik i mocujemy go wewnątrz za pomocą prętów lub z zewnątrz zgrzewamy (spawamy) jak było oryginalnie. Należy pamiętać także o wymiarze R który podałem na rysunku Jeżeli wymiar R bedzie mniejszy to charakterystyka(strojenie) silnika będzie gwałtowne ale mocne. Czyli w małym zakresie obrotów ale niezła moc. Natomiast odsuwając stożek ku tyłowi (wymiar R większy) silnik będzie miał mniej mocy ale za to zachowa ją w większym zakresie obrotów. Najlepiej aby każdy sam sobie dobrał odpowiednią długość R. Do tłumika należało by zrobić wygłuszenie ale nie oryginalny dławik!! Nacięta,podziurawiona rurka o średnicy odpowiadającej średnicy małej dziury stożka obłożona watą szkaną i na końcu dana jakaś podpora powinna załatwić sprawę. W moim przypadku po dorobienu stożka, silnik pracował znacznie lepiej.
Wysiliłeś się bez sensu xD.