Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: {Poradnik kupującego} Romet Chart
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam tutaj chciałbym przedstawić całą prawdę o Romecie Charcie. Każdy kto będzie chciał kupić ten sprzęt musi zwrócić uwagę na parę istotnych szczegółów:

1. Należy sprawdzić elektrykę.
-Kluczyk na 1 pozycji ( silnik odpala, działa światło przednie i klakson).
-Kluczyk na pozycji 2( silnik chodzi, na tej pozycji działa wszystko kierunki, światła, stop,klakson)
-Kluczyk na pozycji 3 ( działa tylne światło(postojówka), Silnika nie da rady odpalić).
2. Sprawdzamy silnik.
- Zapewne Chart odpali od kopa. Jeżeli będą większe problemy z odpaleniem. To zapewne jest coś do zrobienia.
- Sprawdzamy czy kopniak odbija jeżeli nie to sprężyna jest do wymiany
- Jeżeli mamy przyrząd to można sprawdzić kompresje. (wsadzanie palca jest nie precyzyjne)
3. Jazda próbna.
- Radzę pojeździć chwilę. Zrobić 5km.
- Sprawdzamy czy biegi dobrze wchodzą nie wypadają.
- Należy sprawdzić jak Chart się zbiera. V-max też można powinien wynosić około 60km/h.
- Sprawdzamy czy hamulce dobrze działają
4. Ogólny stan motoru.
- Sprawdzamy czy błotniki są oryginalne(plastikowe) Są one ciężkie do kupienia.
- Sprawdzamy powłokę lakierniczą
- Sprawdzamy ogólnie stan wizualny( czy nic nie jest zrobione na tak zwany drut)
- Sprawdzamy czy koła nie są zrobione w tak zwaną 8.
- Należy zwrócić uwagę kto jeździł tym motorowerem.
* Świadczy o tym stan tylnej opony.
*Przeróbki typu. Podgięta kanapa, skrócone błotniki
Jeżeli takie coś jest zrobione z motorowerem to możemy mieć wątpliwości co do właściciela i jego użytkowania motoroweru.
5. SPRAWY PRAWNE
-[/b]SPRAWDZAMY CZY NA UMOWACH SĄ POTRZEBNE DANE. NUMER RAMY ITP
- Sprawdzamy czy numery ramy zgadzają się z tymi w umowach.
- Powinno być ważne OC.

Wady i zalety motoroweru.
+ Wygodny
+ Duży
+ Nowoczesny wygląd
+ Kierunki, elektryka
+ ROMET

- Trochę wolny.( mały tuning i jest szybki jak Simson, Jawa)
- Trudność z dostępnością niektórych części.


Poradnik opisuje jak ocenić egzemplarz w cenie około 1000zł. Wiadomo za małą cenę nie ma się czego spodziewać. (SĄ WYJĄTKI). Myślę że pomogłem. Wstawiłem to do F.A.Q ponieważ często są zadawane pytania na temat tego motoroweru. Jeżeli się spodobało mogę zrobić następny o ogarze Big Grin
Dla kupującego w sam raz jeszcze zapomniałeś napisać aby sprawdzić czy rama jest prosta Wink
(28-03-2013 21:53:13)romecik1998 napisał(a): [ -> ]Dla kupującego w sam raz jeszcze zapomniałeś napisać aby sprawdzić czy rama jest prosta Wink

No fakt. dzięki
Jeszcze dodał bym punkt o sprawdzaniu przednich lag czyli stajesz przed moto ściskasz koło kolanami i próbujesz skręcić kierownicą i patrzysz czy nie ma luzu
Znalazło by się jeszcze wiele innych lecz jest to poradnik o Charcie. Napisałem tam takie charakterystyczne rzeczy dla tego modelu ( usterki, wady). Przy każdym moto trzeba sprawdzać jeszcze wiele innych rzeczy.
Charakterystyczne rzeczy dla tego motoroweru hmm wypadało by jeszcze sprawdzić stan kierunkowskazów i rurek bo oryginalne ładne ciezko , blacha siedzenia bo z tego co wiem to lubi ja zeżreć ruda Smile i jeszcze by coś znalazł napewno Tongue
Coś porypałeś połączenia stacyjki Wink
Taki drobiazg o tej sprężynie kopnika , w celu wymiany trzeba silnik rozpołowić! Nie tak jak w pozostałych rometach zdjąć dekiel.
Bardzo bym prosił jeśli chodzi o poradnik kupującego Rometa Ogara 205 Tongue
zapomniałeś dopisać, czy ma luzy na kołach prawo lewo, na przedniej widołce góra dół, na tylnym wahaczu prawo lewo..
jak napięty jest łancuch
a co do jazdy próbnej, zaraz po odpaleniu silnika na zimnym chwilke pochodzi tak minute i z miejsca ciś mu do końca, jak sie bedzie zbierał, potem spokojnie do ciepłego silnika i jak bedzie ciepły dość to znowu przepustnica do góry i jazda, jak bedzie słabszy to odradzam, będziecie się przy nim tylko wq.. za przeproszeniem Smile
zwróćcie uwagę też na chrom m.in na felgach, zapytajcie gdzie zimował, i ogólnie gdzie go trzymali..
Dla mnie bomba ; )
Witam jestem nowy na tym forum czy morze mi ktoś napisać gdzie mogę znaleźć link jakie kabelki podpiąć pod moduł do romet chart nie chodzi o kolory tylko co oznaczają te wtyki na module z góry dzięki za odpowiedzi
Na module:
ZAS. - zasilanie
STER. - sterowanie (impulsator)
WYŁ. - wyłaczanie silnika
C.Z.1 - do cewki butelkowej, złącze na cewce 1
i dwa symbole masy.
BigSoft ma rację Smile
(29-08-2013 09:43:32)RedeN napisał(a): [ -> ]BigSoft ma rację Smile

hyyyyyyy do regulaminu że tak brzydko powiem WON czytaj
Bo widzę że jeszcze nie znasz zasad i regulaminu forum Facepalm2


Ty też nie znasz - już go pouczyłem Big Grin
Stron: 1 2
Przekierowanie