Witam wszystkich. Mam plany wobec mojego kadeta. A mianowicie. Niedługo będą wakacje, mam odłożonych troche zaskórniaków więc pomyślałem że wydam je na Romecika. Na początku teraz muszę go doprowadzić do stanu używalnośći, czyli naprawić biegi i wyregulować gaźnik. Mój plan na wakacje, czyli co w nim zrobię to:
1. Mycie gruntowne
2. Polerka silnika,lagów,amortyzatorów,felg,szprych,cylindra,gaźnika,głowicy
3. Poprawienie instalacji(brak świateł na chwilę obecną)
4. Nowa/stara głowica od innego rometa mam na stanie oryginalną prawie nie używaną
5. Nowe linki(sprzęgła,gazu,przedniego hamulca)
6. Zrobić coś żeby linka od prędkościomierza nie wypadała
Kupię nową
7. Nowy tłok(widziałem na suprabike fajne tłoki po 15zł więc kupię)+nowy sworzeń
8. Stopka boczna jak w Simsonach w wersjach comfort
9. Wszelkiego rodzaju regulacje.
Co myślicie o moich planach?
Kadetowi taki remoncik nie zaszkodzi, a wręcz przeciwnie pomoże
Co do tłoka, nie sądzisz że warto zainwestować w coś droższego a lepszego? Bo ten za 15 zł to zapewne China. A jak wiadomo azjatyckie tłoki do Rometów, lubią czasami puchnąć.
Więc na tym to lepiej nie oszczędzać, lepiej wydać trochę więcej a potem spokojnie siadać i jechać.
Ja również robię taki mały remoncik swojemu Ogarowi we wakacje.Dobry pomysł zawszę będzie ładniej wyglądał
(15-02-2013 11:01:06)simsons51c napisał(a): [ -> ]zigu98 na suprabike takie są za 15. A jakie byscie do kadeta polecili?
Zapomniałem dodać że musze kupić także nowy pływak ponieważ stary jest krzywy
Są jeszcze inne sklepy przecież. Dobrą opinią cieszą się wyroby AL-MOT'u.
Nie masz jakiegoś sklepu motoryzacyjnego w okolicy? Może tam warto popytać.
Tak jak wyzej te tłoki są ALMOTA
No to jak chcesz, możesz spróbować jak z ich wytrzymałością.
Tłoki AMBICA też są bardzo dobre, ale nie wiem czy produkują tłoki do polskich silników. Do Ogarów 200 można takie tłoki dostać.
A co trzeba jeszcze dokupić oprócz sworznia do nowego tłoka?
No na pewno nowe pierścienie, no i możesz powymieniać uszczelki przy cylindrze. Ewentualnie złożyć cylinder i głowice na nowych szpilkach.
Aha. A słuchaj nigdy nie zdejmowałem tłoka. Łatwo sie to robi?
Hmm
Nigdy tego nie robiłem więc tu nie za bardzo pomogę..
Ale tam praktycznie tylko trzeba sworzeń wybić i tyle. Tak się mnie wydaje.
Jak mówię coś źle to niech ktoś mnie poprawi.
(15-02-2013 11:16:48)simsons51c napisał(a): [ -> ]A co trzeba jeszcze dokupić oprócz sworznia do nowego tłoka?
To co napisał zigu98 ale jeszcze zapomniał o zabezpieczeniu sworzenia.
(15-02-2013 11:29:54)alek736 napisał(a): [ -> ] (15-02-2013 11:16:48)simsons51c napisał(a): [ -> ]A co trzeba jeszcze dokupić oprócz sworznia do nowego tłoka?
To co napisał zigu98 ale jeszcze zapomniał o zabezpieczeniu sworzenia.
Właśnie o tym zapomniałem
Dzięki alek, za przypomnienie
To zabezpieczenie kupuj dwie sztuki. Możesz nawet wziąć jedną więcej, jakbyś zgubił, czy zepsuł
Tak na zapas.
Tłok dosyć łatwo się zdejmuje
Zabezpieczeniem sworznia są takie dwie małe zawleczki po przeciwnych stronach tłoka (ja tak w charcie miałem jak mi łożysko pekło na łączeniu korbowód tłok
)
Jak coś żle powiedziałem to niech ktoś mnie poprawi (nie obraże się
)
Dzięki wszystkim. Pomyślę
A remoncik czeka w wakacje