Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Kalina :)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Krytyka również jest konstruktywnaSmile
Zabytek to żaden, ten egzemplarz to późny model Kaliny z lat 90.
Miałem świadomość że będzie odbiegał od oryginału, jednak chciałem by był ładniejszy.
O gustach się jednak nie rozmawia Smile
Faktycznie mogłem zastosować części oryginalne, rometowskie. Ale efekt już nie był by taki sam. Co do części z Chin, no sami wiecie że Chińczycy zalali niemalże cały świat swoim badziewiem..
Lakier jak napisałem, dobrany był na bazie oryginału - tak jak dobiera się lakier do samochodu. Różnica jest tylko taka że oryginalny lakier był z domieszką ołowiu. Nowy już nie. Podmalować też mogłem, ale jak by to wyglądało? Oryginalny lakier z czasem się utlenił i pociemniał, na zaprawkach było by widać różnicę - próbowałem tak zrobić.
Tak czy siak, chciałem zrobić rower, który ładnie by się prezentował.
Teraz w innym wątku zajmuję się ZZR "Popularnym", i w tym przypadku chcę trzymać się zasady konserwatorskiej, że nie poprawia się oryginału..
Jednak jak zwykło się mawiać w "konserwie", konserwacja zabytków to sztuka iluzji.. Smile
Witam, piszę z pytaniem odnośnie renowacji Kaliny. Mam taką starą Kalinkę po mamie, stoi w garażu nieużywana już z 10 lat. Chciałabym ją odnowić dla siebie, ale jestem kompletnie zielona i potrzebuję zrobić jakieś rozeznanie w temacie. Moim podstawowym zmartwieniem jest kierownica, która jest dla mnie zdecydowanie za nisko. Moja jest oryginalna, strasznie stara, zardzewiała i zniszczona, więc tak czy inaczej byłaby do wymiany. Chcę kupić taką wygietą w łuk, mniej więcej coś takiego jak ta, którą Ty dałeś, ale koniecznie chcę mieć na niej koszyk, a na takiej skierowanej do góry chyba się nie da. Chciałam się poradzić kogoś, kto miał już z Kaliną do czynienia, otóż czy jest możliwość zamontowania kierownicy, której podstawa, znaczy ta rura, byłaby dłuższa niż oryginalna, przez co kierownica byłaby wyżej? Rozkręciłam to dzisiaj i wygląda to dziwnie, boję się, że nie ma w ogóle takiej opcji. Proszę wybaczyć niefachowe słownictwo i bardzo proszę o pomoc.
Ok, więc spróbuję Ci pomóc. Po pierwsze - zdjęcia. Fajnie by było, jakbyś nam pokazała swoją Kalinę. Ale przejdźmy do rzeczy - kierownica jest za nisko. Sama kierownica, czy może mostek (mostek to ta pionowa rura, która "znika" w ramie")? Mostek zawsze można podnieść (jest na nim zaznaczona maksymalna wysokość), w tym celu odkręca się srebrne kółko, w które "jakby" wchodzi mostek. Jest ono umieszczone prostopadle do mostka. Oczywiście, że tą rurę można zamontować dłuższą, jedyne co musi się zgadzać to średnica. Starałem się wytłumaczyć Ci wszystko jak najprościej. Dorzuć zdjęcia, a powiem Ci dokładnie co i jak. Smile Starego Rometa nie ma się co bać, jest to rower bardzo prosty w budowie i serwisie.
Jestem bardzo miłe zaskoczona tak szybką odpowiedzią. Dodaję zdjęcia. To jest moja Kalina.
Tak wyglądała kierownica
A tak wygląda po odkręceniu. Wygląda na to, że to kółko powinno się dać odkręcić, ale nawet z pomocą WD-40 i narzędzi nie chce się ruszyć.
(31-05-2013 10:11:47)m.anka napisał(a): [ -> ]Jestem bardzo miłe zaskoczona tak szybką odpowiedzią.

Smile

(31-05-2013 10:11:47)m.anka napisał(a): [ -> ]To jest moja Kalina.

Nie jest taka zła. Smile Miałem gorszą.

(31-05-2013 10:11:47)m.anka napisał(a): [ -> ]Tak wyglądała kierownica.

Raczej nic z niej już nie będzie, faktycznie musisz ją wymienić.

(31-05-2013 10:11:47)m.anka napisał(a): [ -> ]Wygląda na to, że to kółko powinno się dać odkręcić, ale nawet z pomocą WD-40 i narzędzi nie chce się ruszyć.

Mniejsze kółko demontuje się za pomocą śrubokręta i młotka. Wkrętak wkładamy w nacięcia na mniejszym kole i uderzamy w jego koniec delikatnie młotkiem. Uprzednio dobrze psiknąć WD.
Próbowałam. Może było za ciasno przykręcone i do tego zardzewiało? W każdym razie nie mogę tego odkręcić. Jakieś inne sztuczki w zanadrzu? Wink
(31-05-2013 18:13:37)m.anka napisał(a): [ -> ]Próbowałam. Może było za ciasno przykręcone i do tego zardzewiało? W każdym razie nie mogę tego odkręcić. Jakieś inne sztuczki w zanadrzu? Wink

No niestety to po prostu musi zejść młotkiem i wkrętakiem. Innego sposobu nie ma.
Po wielu podejściach i zużyciu połowy zapasu WD kółko zostało odkręcone, hurra. Nie rozumiem tylko co tam można regulować lub wymieniać, byłabym wdzięczna za dalsze wskazówki.
Skręcając to koło reguluje się luz na widelcu. Jeżeli jest ono za luźno widelec rusza się we wszystkich kierunkach wydając przy tym wszystkie znane człowiekowi dźwięki. Wymienić można wianuszek - łożysko znajdujące się pod nim. Drugie takie same jest w przeciwległym zakończeniu główki ramy. Jeżeli rower długo stał polecam wymianę (u mnie kosztują 2zł/szt.) ponieważ za niedługo i tak się rozlecą, a wtedy kierownica nie będzie skręcać.
Witam. To mój pierwszy post. Spoko rower autora tematu. Części malowane proszkowo? Jeśli tak to czy na hakach, w miejscu mocowania kół lakier nie odpryskuje?

Pozdro.
Cześć,
Podejmuję się właśnie renowacji mojej Kaliny Wink
Niestety nie posiada ona oryginalnych opon.
Na obręczach wytłoczone ma jedynie 20x590 ; koła 26 cali.

Pytanie, jakie parametry powinny mieć opony aby pasowały do tych kół - teraz są inne oznaczenia i nie mogę się w nich połapać.

Chciałam również zamontować opony czarne z białymi brzegami.
Będę wdzięczna za podpowiedź.

Pozdrawiam serdecznie,
Małgosia






(12-02-2013 09:14:34)tomsont napisał(a): [ -> ]Zgodnie z obietnicą, oto zdjęcie "przed", a już w trakcie Smile
Nie widać tego dokładnie na tym zdjęciu, ale w tym momencie zdążyłem wypolerować obręcze kół wraz ze szprychami, a także korbę.
Jak widać Kalina ma jeszcze oryginalne naklejki oraz lakier. I może nie wygląda tak źle, to gdzieniegdzie spod obitego lakieru zaczęła wychodzić rdza, więc postanowiłem pomalować wszystko.
Lakier dobrałem na podstawie oryginalnego, w pobliskiej mieszalni lakierów samochodowych Smile
Pomalowałęm wszystko sam, choć nigdy wcześniej nie malowałęm pistoletem..

A tu parę lepszych zdjęć Smile
Napis 20x590 umieszczony na obręczy to niemal na 100% szerokość wewnętrzna obręczy - w mm i średnica osadzenia opony - też w mm.
Tutaj jest tabelka w/g której dobiera się szerokość zewnętrzną opony w zależności od szerokości wewnętrznej obręczy
file:///C:/Users/Iwona/Desktop/X/opona.gif

Zgodnie z tą tabelką do Twojej Kaliny powinny pasować np takie opony:
http://sklep.k2rowery.pl/opona-schwalbe-...-1254.html

Ale skala możliwości jest /zgodnie z tą tabelką/ dość spora bo od 35 do 62 mm.
Dziękuję Ci bardzo.
Niestety o przekopiowaniu linku z tabelką nie otwiera się strona Sad

Również znalazłam różne tabele, niemniej nijak się mają z tymi danymi, którymi ja dysponuję.

W encyklopedii rowerowej napisane jest, że oryginalne Kaliny miały opony: 26 x x1 1/4.
A ktoś sprzedający aktualnie Kalinę na olx dał zdjęcie z oponą: https://www.olx.pl/oferta/rower-kalina-d...qq0hD.html - niezbyt wyraźne i oznaczenie jest CHYBA 26 x 1 3/8 (37-590) ???

Nie wiem czy mogę się tym sugerować, ponieważ nie wiem czy mój rower ma dokładnie te same parametry.

Wydedukowałam sobie, że te opony - GRL 26'' x 1 3/8 // 37-590 - mogą być dobre: http://allegro.pl/opona-rowerowa-grl-26-...98203.html

Ale będę mega wdzięczna za pomoc! Smile

A najbardziej to bym chciała takie, z białym bokiem: http://allegro.pl/opona-kenda-26-x-1-3-8...88446.html

Wink
A najbardziej to bym chciała takie, z białym bokiem: http://allegro.pl/opona-kenda-26-x-1-3-8...88446.html


.... i właśnie te powinny pasować.
Stron: 1 2
Przekierowanie