Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Renowacja powłoki lakierniczej
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Przed położeniem nowego lakieru zdzieracie caly stary lakier az do golej blachy?uzywacie do tego piaskarki czy moze taka partyzantka i wiertara ze szczotkami drucianymi?to 2 troche latwiej dostepne i tansze chyba...wg mnie jesli nie ma rdzy i 10 innych warstw lakieru to chyba do konca nie ma sensu zdzierac calego,jedynie zmatowieć dla lepszego trzymania nowego,bo przeciez to dodatkowa ochrona stali,a jak zacieki beda czy nierownosci na podkladzie to papierkiem 600 na mokro delikatnie i jadymy od nowa i kladziemy lakier 2 warstwy jak Bóg przykazał,czy to tylko moje zamysły takie są?

Jest różnica czym maluje,spray czy z pistoletu,ponoc z pistoletu trwalsza jest...rame pomalowalem ze sprayu(akryl) ale sie zastanawiam czy nie zaczac od nowa i pistoletem wszystko przeleciec,lakieru jeszcze nie polozylem tylko podklad wiec mozna sie zawrocic bez wiekszych szkod

zajecia zaczynam niedlugo i czasu bedzie totalnie zero wiec chociaz podkaldem chce prysnac zeby gola stal nie lezala ,tak wiec spieszy mi sie

pzdr
Do tego celu nigdy nie używaj szczotki drucianej ponieważ zostawia głębokie rysy [Przed położeniem nowego lakieru zdzieracie caly stary lakier az do golej blachy?] niekoniecznie tak jak napisałeś [wg mnie jesli nie ma rdzy i 10 innych warstw lakieru to chyba do konca nie ma sensu zdzierac calego,jedynie zmatowieć dla lepszego trzymania nowego]
Lepszym rozwiązaniem jest malowanie pistoletem natryskowym niż Sprayem to prawda że jeśli malujesz pistoletem to jest trwalsze pistolet ma dyszę ok. 1,4 / 1,5 i jest precyzyjna a Spray ok. 0,9 i to kawałek plastiku.
Zmatować najlepiej papierem ściernym, ja robiłem tak że malowałem podkładem w sprayu takim droższym za 25zł w przeciwieństwie do sprayu za 9.50zł a później kompresorem i efekt jest bardzo fajny.; Jak by ci się chciało to możesz do blachy lepszy efekt będzie i farba będzie się dobrze trzymała .
czyli mam rozumiec papier scierny wystarczy?
tak najpierw grubym potem mniejszym i najmniejszym (chodzi o granulację )
Gradację a nie granulację Big Grin

Lakier stary możesz zmatowić, ale musisz zmatowić wszystko a nie tylko jeden czy 2 punkty gdzie widzisz niedoskonałość. Miejscami (jeżeli jest rdza albo jest miejsce brudne po latach bo nie było tam lakieru od 10 lat np.) To i tak musisz je wyczyścić do gołego metalu. Tak czy siak podkład kładzie się na stary lakier, więc nie ma obaw
To git.Chyba zaczne od nowa z ta ramą,jak juz robic to porządnieWink.Dzieki bardzo.
Tylko odtłuścić to trzeba bo lakier ci nie będzie trzymał Smile
Tak najlepiej przed lakierowaniem odtłuścić powłokę zmywaczem silikonowym (proponuje NOVOL)
Ja zdzierałem stary lakier do gołej ramy szczotka druciana na szlifierce i nie ma zadnych głebowkich rys,wiec mozesz smiało zdzierac do gołej blachy takim sposobem.
A może wiecie jaki kolor miały oryginalne felgi Rometa ? Bo mojemu by się przydało malowanie i chciałbym na oryginalny kolorek Smile
Orginalne obręcze były chromowane a szprychy w ocynku.
Przekierowanie