Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Szlif cylindra
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Siema jak sprawdzić po którym szlifie cylindra jest motor ??
I czy jak się założy nieodpowiednie pierścienie na tłok (po nie tym szlifie ) czy cos może się stać??

I jak mi możecie podać średnice cylindrów: bo wiem że 50ccm to 38mm a wieksze .. np 55ccm itp.

Bardzo proszę o odpowiedż
"ccm"? Nie słyszałem o takiej jednostce, przynajmniej w Polsce.
Sprawdzić można w bardzo prosty sposób - zmierzyć. A jak nie masz narzędzia, to w każdej szlifierni to zrobią.
Chodzi mi o cm3 (sześcienne) A te pierścionki mogą zaszkodzić
ccm
centymetr sześcienny (ang. cubic centimeter) – jednostka objętości

Zwykle tak się pisze o pojemności silnika .

Ale średnice nie podaje się w ccm.

w 50 ccm masz
nominał 38mm
pierwszy szlif 38,25
drugi szlif 38,50mm
trzeci szlif 38,75
Czwarty szlif 39

Co do większych pojemności wystarczy choćby na allegro zerknąć
Dzieki ci człowieku za to Big Grin
A na wszystkie tłoki 50ccm są te same pierścionki czy po tych szlifach trzeba je wymieniać na ciut większe ??
Oczywiście, ze są inne Tongue Przy 55ccm jest tłok 40mm Smile
Ok to dzięki za odpowiedź
(04-02-2013 18:28:09)Artur napisał(a): [ -> ]w każdej szlifierni to zrobią.

Wtf ? szlifierni ?


Cytat:"ccm"? Nie słyszałem o takiej jednostce, przynajmniej w Polsce.
Skoro nie słyszałeś to wpisz sobie w google i sprawdź zanim skomentujesz kogoś. ccm. Całe allegro się roi od tytułów aukcji 60 ccm, 150 ccm i tak dalej.
Ale Arturek nie słyszał i musi napisać to. Chciałeś pokazać coś ? Chciałeś pokazać jaki to ty jesteś kozak i znawca ?

Cytat:w 50 ccm masz
nominał 38mm
pierwszy szlif 38,25
drugi szlif 38,50mm
trzeci szlif 38,75
Czwarty szlif 39

Potwierdzam to co napisane jest tutaj. Chciałbym dodać, że nominalne tłoki i cylindry (nominał czyli brak szlifu konkretnego średnica 38 mm)
W Rometach, Komarkach mają swoje oznaczenia NC, NB, NA
Gdzie teoretycznie mają one 38mm ale tak szczerze mówiąc to NC jest najmniejszy a NA największy w kategorii nominałów. Tu chodzi o wielkości rzędu 0.015 mm, ale jednak przy pasowaniu zużytego NC można zastosować nówkę NA i poprawi ona jeszcze nominał czyli "coś tam pomoże"

Warto dodać, że tłoki Rometów typu pegaz, kadet, 50T1, ogar są na szlify co właśnie 0.25 co napisał już kolega powyżej
I idzie to tak jak on napisał, ale już Chart i nowsze ogary z końca produkcji
mają tłoki co 0.50 mm czyli
Nominał 38 mm
I R1 szlif 38.5 mm
II R2 ma już 39mm
III R3 39.5 mm
IV szlifu nie widziałem i nigdy nie miałem w rękach ZMD. Ogólnie nie ma oryginałów na IV szlif.
Tutaj za IV szlif robią prywaciarskie pseudo "60" czyli 40 mm i można zrobić szlif. Tuleja jest na tyle gruba, że bez obaw można



Chciałbym jeszcze dodać, że jak ktoś chce zrobić szlif to najpierw kupuje tłok.
Idzie z tym tłokiem do zakładu gdzie robią szlify i prosi o wykonanie z pasowaniem równo 0.05 mm
Większego nie radzę robić pasowania typu 0.08-0.09. Jest to za duże pasowanie i niestety docieranie będzie nudne i nie przyniesie efektu jakiego chcemy
Prywaciaze wymyślili sobie skok co 0,25 mm

ZMD miał tak
Nominał 38 mm
R1 38,50mm
R2 39mm

Dopiero potem sobie wymyślono tak jak by pod szlify. Dlatego nie da się znaleść tłoków ZMD na szlif 38,25mm ani na 38,75mm
Jak to nie. Przecież starsze komarki (50t1 oraz stare motorynki, sztywniaki i żaki) miały co 0.25 mm
To były te tłoki tak zwane długie Wink
Uwierz
(04-02-2013 21:31:40)Błażej napisał(a): [ -> ]Jak to nie. Przecież starsze komarki (50t1 oraz stare motorynki, sztywniaki i żaki) miały co 0.25 mm
To były te tłoki tak zwane długie Wink
Uwierz

Rozmawiałem z pewnym miłym Panem i wytłumaczył mi delikatnie że to bzdura by Państwowe zakłady robiły tłoki na szlif co 0.25mm. Bynajmniej ja w swoich poszukiwaniach tłoka 38,75 mm napociłem się lecz nie znalazłem ZMD. Zawsze były to tłoki napisane jak wyrzej w moim poście

Bynajmniej nie zamierzasz się z nikim sprzeczać bo nie jestem rozeznany aż tak w temacie , ani nie mam nalezytego doświadczenia

Reasumując podzieliłem się tym co wiem, ale Błażej ma jednak w tych sprawach większe doświadczenie .
Cytat:Skoro nie słyszałeś to wpisz sobie w google i sprawdź zanim skomentujesz kogoś. ccm. Całe allegro się roi od tytułów aukcji 60 ccm, 150 ccm i tak dalej.
Jak ktoś już wyjaśnił:
Cytat:centymetr sześcienny (ang. cubic centimeter)

Jak pod jakimiś zaborami... Własny język zanika.
(04-02-2013 21:44:10)Artur napisał(a): [ -> ]Jak pod jakimiś zaborami... Własny język zanika.

Sklepy są nazywane po angielsku , produkty po angielsku , zanim się obejrzymy będziemy mówić po angielsku.

W sumie na upartego w Romecie można zrobić 5 szlifów Big Grin
(04-02-2013 21:50:09)Simon napisał(a): [ -> ]
(04-02-2013 21:44:10)Artur napisał(a): [ -> ]Jak pod jakimiś zaborami... Własny język zanika.

Sklepy są nazywane po angielsku , produkty po angielsku , zanim się obejrzmymy będziemy mówić po angielsku.

A niektórzy, jak widać, się do tego przyczyniają. Rację masz, dlatego na własny język zwracać uwagę trzeba, żeby się uchował.
Artur, szczerze? Pierdzielisz tutaj że język zanika i pokazujesz jaki z Ciebie jest wielki patriota, a w podpisie w jakim języku napisałeś?
Stron: 1 2
Przekierowanie