Witam, po długim czasie wreszcie kupiłem iskrownik charta. Musze go podłączyć do ogara bez aku, i nie jestem pewien jak to podłączyć. Do modułu mam kostke więc nie problem ją do niego wsadzić ale jest też druga kostka z której kable muszą iść do cewki i do instalacji ogarowej. Jest tam kilka kabli i moje pytanie brzmi które modłączyć pod te dwa kable z ogara a które do cewki? Nie obraże sie jak pokażecie jakiś schemat bo żadnego sensownego nie znalazłem.
Schemat instalacji Charta.
zobacz jakie kable wychodza z iskrownika bo w moim miały zupełnie inne kolory i sam musiałem dojść jaki kabel od jakiej cewki
Trudne nie jest do ogarniecia
Jak byś stosował stacyjke podchodzi od Simsona skutera tyle ze ma jeden pin więcej ale to nie przeszkadza
Kurde nie chcem sam tego rozpracowywać bo kasy nie mam więcej i jak sie moduł spali albo coś sie zepsuje to dupa
Ja bym chciał opis kabli które wychodzą z tej drugiej kostki nie tej od modułu. Albo dokładniejszy schemat który ilustruje moduł i podłączenie kabli po wyjściu z iskrownika. Sory że tak mieszam ale nwm jak to opisać
Nie wiem zabardzo o co ci chodzi, moduł sie od tak nie spali ja pół roku gasiłem zdejmując fajke i nic.
na schemacie masz jak byk napisane o kostce z modułu i drugej kostce w której są kable od cewki ładowania, swietlnej nie wiem czego jeszcze oczekujesz
No dobra jak podłącze moduł i cewke to i tak zostanie mi za dużo kabli
co z nimi zrobić? chcem podpiąć tą reszte pod te 2 kabelki + i - w ogarze.
ten jeden co wychodził z ogara na cewke zapłonową musisz wwalić gdzieś na moduł aby było gaszenie dojdziesz po schemacie a kabel drugi co został od cewek swietlnych z ogara podłacz pod kabel z cewek swietlnych z chartowskeigo zapłonu. Cewke ładowania jak nie chcesz robić ładowania żadnego na baterie zaizoluj od niej kabel i tyle najprościej by było całą elektryke z charta zarzucić w ogara
I jeszcze jedno pytanie, w iskrowniku jest jedna cewka świetlna a od ładowania dwie i czy ta jedna to wszystko uciągnie? Jakie jest napięcie wychodzące z tych ładujących? Może by do tej świetlnej podłączyć szeregowo te cewki ładowania i by sie podniosło natężenie prądu przez co by były mocne światła.
sam nie wiem jaki prąd wychodzi z tych ładujących nie sprawdzałem i nawet nie wiem jaki powinien być. W Charcie cewka świetlna odpowiada za lampe przód, czyli w ogarze ci lampy i sygnał pociągnie spokojnie
Zależy czy pod obciążeniem czy nie, bez obciążenia przed mostkiem wychodzi napięcie z rzędu kilku nastu v.
No nie wiem. Skoro lampa w charcie ma chyba 30w o ile sie nie mylę albo 25.
To całą instalację w ogarze pociągnie bez problemu. Może nawet ci będzie palić.
Kiedyś jak znajomy mierzył w moim charcie ładowanie to z cewek wyszło mu 30v, jak go jebło
Do dziś pamiętam jego minę:" A no bo charty to miały takie słabe ładowa.. ŁOKU%#@.
Próbuj.
To bez obciążenia.
A zmierz sobie na klemach aku
Aj wiem wiem...
Ale mina jego była bezcenna
Podłącz plus z cewki od przedniego światła i patrz czy działa.