Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kopniak i jak rozebrać
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć. Mam problem z kopniakiem bo nie odbija mi z powrotem a jak jest na biegu to kopniak idzie na dół.
Mój silnik nie chce się rozpołowić Wink odkręciłem śruby na silniki ale te co są pod pokrywami w takich dziurach to tych wogóle nie można ruszyć. I tu pytanie jak moge to rozebrać żeby nie uszkodzić karteru? (Silnik jeszcze nie był rozbierany jak długo umnie jest, prawdopodobnie jest sklejony silikonem do uszczelek ;/ )
Prosze o pomoc Wink
Pozdrawiam ;D
A i jeszcze kiedyś można go było odpalić na kopkę później szwankowało i raz palił na kopa a raz na nie a teraz wogóle niechce zapalić na kopa.
kolego najprawdopodbniej pekla ci sprezyna . pozbaw kartery wszystkich srob laczacych je ze soba nastepnie przez gumowy mlotek uderzaj lub przez deseczke w wal i zauwaz czy kartery beda sie rozchodzily tylko ostroznie nie za moco bo to lozyska sa umieszczone w gniazdach i dlatego silnik sie nie chce rozpolowic.
NO to żeby wymienić tą sprężyne to trzeba rozpołowić silnik, czyli musisz wszystko cały osprzęt silnika wykręcić, sprzegło, magneto, iskrownik, cylinder, zębatka z wału, wszystkie śruby odkręcasz, no i rozbijasz. Później wybijasz ten wałek na którym jest spreżyna, nowa sprężyna no i składasz spowrtoem.

ALEE !! Jest możliwość że sprężyna ci wyskoczyła, a nie pękła, WIęc złap kopnik i pociąg go do siebie i następnie przekreć w lewo, jak sie nie uda to znaczy że spreżyna pękła.
Aha, a jak go rozpołowie to nie rozleci mi się choinka?
A ja nie umiem wykręcić tych śrub które są w środku silnika, bo te co są na górze to odkręciłem a te pod pokrywami tych się nieda ;(
(25-01-2013 15:38:28)Java napisał(a): [ -> ]Aha, a jak go rozpołowie to nie rozleci mi się choinka?
A ja nie umiem wykręcić tych śrub które są w środku silnika, bo te co są na górze to odkręciłem a te pod pokrywami tych się nieda ;(
czemu sie nie da?


jak sie nie da odkrecic tych srub to przyloz srubokret i puknij lekko mlotkiem i spróbuj
No to przyłoż jakiś śrubokręt nie za ostry do brzegu śruby i puknij porządnie młotkiem jak ręką nie dajesz rady.
Dzisiaj wziąłem duży śrubokręt taki który pasuje dokładnie na tę śrube i ogarka oparłem i pożądnie się przyłożyłem to śruba tylko tak "tykła" i śrubokręt mi ujechał, próbowałem pare razy i więcej nie poszło. Spróbuje pneumatem ;D
Taa, pneumatem. To tak jakbyś czołg na muchę wyciągnął. Psiknij jakimś WD, poczekaj aż spenetruje, potem ewentualnie powtórz zabieg. Zrób wszystko po bożemu zanim tak drastycznie zaczniesz.
No to popróbuje ;D
A wie ktoś może jak sobie najlepiej ustawić silnik aby po rozpołowieniu nie rozleciały mi się tryba ze skrzyni?
Aaa i jeszcze ma ktoś może jakiś patent jak zdejmnąć wirnik (od iskrownika) i zdejmnąć to zębatke od strony sprzęgła?
A i czy jest może jakiś sposób żeby zdejmnąć kosz sprzegłowy bez demontarzu tarcz?(bo zakładanie tarcz to troche nerwujące i pracochłonne Tongue )
Wirnik to prosta sprawa, wkręcasz śrube m8, albo m10, chyba M10, wkręcasz i samo wchodzi, ale wyjmij klin żebyś nie zgubił, a silnik połóż na prawej stronie czyli tam gdzie magneto.

No te zapinki od docisku musisz zdjąć, bo bod dociskiem jest śruba od kosza, a żeby rozebrać silnik musisz wyciągnąć kosz sprzegłowy bo pod nim jest śruba silnika, a na te zapinki mam sposób i robisz w to 10 minut.

Zębatkę z wału musisz ściągaczem ściągnąć, chyba że ci wał zostanie w lewym karterze to może zostać. Ale radził bym ją zdjąć,
aha a krzywka jakoś wyjdzie, co na magnecie jest?
A jak dam silnik na prawo to przy rozbiórce choinka sie nie rozleci? Bo to kłopotliwe ;D
No żeby zdjąć magnęto to musisz krzywkę zdjąc na samym początku, jak ręką nie dasz rady to jakimś małym śrubokrętem podważ i wyjdzie bez problemu.

I później do zdjęcia magneta możesz użyć śruby od pokrywy od strony zapłonu, wkręcasz śrubę i magneto wychodzi.

A jak będziesz rozbierał silnik, to jak tak bardzo nie chcesz żęby sie rozleciały tryby, to uważaj na wałek sprzęgłowy bo zostaje w łożysku, jak troche rozbijesz to trzeba palcem go troche popchnąć żeby nie wyszedł z drugiego karteru.
Dobra dzisiaj go rozbierał wszystko jest pozdejmowane porozkręcane ale czymią mi te 6 śrub które są w środku od strony sprzęgła. Próbowałem okręcić-nie idzie, wziąłem mały śrubokręt i mały młotek i pare razy walnąłem-nie idzie , no to wziołem większy sprzęd i waliłem I DALEJ NIE IDZIE!!! Teraz polałem to niemieckim preparatem (podobne do WD-40).
Chłopcy co mi doradzicie?
Najlepiej jak byś miał imadło i ten silnik w imadło, żeby sie nie okręcałł zaprzeć sie dobrze i duży śrubokręt darade, Jak mi śruba trzymała to po brzegu śruby waliłem, tak żeby śruba sie odkrecała i zawsze puszczało.
wd porządny śrubokręt trzeba sie zaprzeć i pójdzie /ew wiertarką rozwiercić łby śrub a potem je zmienić
Stron: 1 2
Przekierowanie