Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [Ogar 200] Ogar 200 nie pali [kilka pytań]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Może zły dział, ale do rzeczy:

Mamy z bratem [user krzysiudrzewicki] ugadanego Ogara 200, tylko przywieźć...
Cena 90zł + ćwiartka% Big Grin
Jedyne zdjęcie motorka jakie zrobiłem



-nie pali on, tylko 'pyrka' [tak gadał]
-nie ma w nim zakrycia filtru od tyłu
-brak fajki
-instalacja do zrobienia
-brak linki gazu
-brak blaszki przy manetce gazu [spada rączka]
-brak kranika i wężyka
-biegi jakby nie chodziłyHuh
-coś ze sprzęgłem [nie do ruszenia i linka odpięta]
-jakaś większa lampa
-brak dokumentów
-podnóżki 'osobno' są
-'wspornik' przód błotnika
-kopniak omyka

+dobre laczki
+nowy [podobno] cylek z tłokiem
+drugi bak

W ogóle nieco zielony jestem w tych 'Czechach'

Pobrałem sobie instrukcję z forum:F
Oglądałem dobre filmiki z remontów itp. na YT

Pytania:
1.Jak wygląda prawidłowy automat biegów z zewnątrz?
2.Jak przechodzą biegi? [trach przez wszystkie, czy po kolei jak lewarkiemHuh]
3.Łatwo się zapłon ustawia
4.Jak wygląda linka gazu [żebym się nie pomylił przy kupnieTongue]
5.Czy te stopki 'parkingowe' to oryginał?
6.Podnóżki na spawy, czy na śrubki są?
7.Ta dziura koło linki sprzęgła to zakryta ma być, czy tak jak jest?
8.Dlaczego kopniak nie działa? [omyka]

Jacyś chłopcy go 'robili', to może rozebrać i od nowa złożyć?

Proszę o fotki przy odpowiedziach

Najlepiej żeby Tomasso mi wytłumaczył wszystko, bo on się znaTongue
Na pytania nie odpowiem Tongue, ale nie jest wart 90+%.
Zgadzam sie z bujakiem. Max dalbym cwiartke ^ ^. Na to co uda mi sie odpowiedziec to odpowiem Big Grin
Pytanie 6.
Na srubki.
Pytanie 8.
Pol ksiezyc do wymiany(przeskakuje na zabkach).
Pytanie3.
Zaplon latwo sie ustawia. Jest troche kombinacji z kabelkami na iskrowniku, ale do opanowania.


Tak jak pisalem, nie bralbym za 90+%. Ogar duzo mniej wart. ;P
pytanie 2.
biegi idą normalnie jak w rometach 1 w dół 2,3 w górę

Polecam książkę Instrukcja napraw motorowerów "Romet" - Bardzo ci pomoże
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=370
Oj i tu się mylisz Leśnik, biegi w czeskim silniku wyglądają tak:
1
0
2
0
3
na podstawie instrukcji jechałem to jednak jest tam błąd
Linka gazu wygląda tak samo jak do innego Rometa jak będziesz kupował to powiedz że chcesz do Ogara a lampa bodajże jest od Charta radocha
pytanie 5
takie przeważnie były podnóżki
pytanie 6
na śruby są przykręcane bynajmniej były tak w ogarach 205
pytanie 4
-linka gazu powinna być podpisana (jeśli kupujesz nową)
pytanie 5
-oryginały
pytanie 6
-na śruby
pytanie 7
-tak jest
pytanie 8
-sprawdź wałek od kopniaka
Pytania:
1.Jak wygląda prawidłowy automat biegów z zewnątrz?

Nie czaje jak z zewnątrz :F

2.Jak przechodzą biegi?

Trach z wyczuwalnym klikaniem

3.Łatwo się zapłon ustawia

Jak w całej reszcie oprócz charta

4.Jak wygląda linka gazu

Taka sama jak inne linki

5.Czy te stopki 'parkingowe' to oryginał?

Tak

6.Podnóżki na spawy, czy na śrubki są?

śruby, przykręcane od dołu

7.Ta dziura koło linki sprzęgła to zakryta ma być, czy tak jak jest?

Tak jest

8.Dlaczego kopniak nie działa?

Zapewne półksiężyc pękł



Szczerze? Flaszka jest więcej warta od tego padła radocha
kopniak nie działa bo nie masz któregoś trybu, pewnie pierwszego bo ja tak ostatnio miałem, a nawet napisałeś że biegi nie wchodzą
Bardzo dziękiuje Wam za odpowiedziTongue

Olo! Biegi jakby zatarte były!

W 1. pytaniu chodzi mi najlepiej o fotkę tej blaszki z dziurą [na górze silnika], do której podchodzi cięgiełko od kopki biegów.

Proszę odpowiadajcie dalej.
Dzięki za wszystkie odpowiedziSmile
Bardzo mi pomogły.

Przy biegach zdjąłem pierścień wysunąłem tą blaszkę z wałkiem do góry i przestawiłem o kilka ząbków w tył.
Biegi są, ale jakby automat był zużyty, bo nie zawsze łapie.

Problem jest ze sprzęgłem, bo wydaje mi się, że brakuje czegoś w popychaczu (nie wysprzęgla i linka luźno).

Wałek kopniaka sie przesuwa, jakby zabezpieczeń jakichś nie było i niby łapie, ale i tak omykaSad
Jak sie wysunie, to sprężyna odbija go do max tyłu..
Nawet raz mi wskoczył, że mógłbym go zapalać na lewych obrotachBig Grin

Kompresja taka, że na 3 szura kołemBig Grin
Tłok ma faktycznie nowy, bo widać, że się świeciSmile

Iskra niby jest, ale zalewa.
Nawet mi nie 'pyrknał' jeszczeSad

[attachment=227]
Według tego schematu na zapłon cewka prawa od góry (inna od wszystkich)
Jedna nie była ta podłączona, ale inna.
(tamtą jakby szlifierka pogryzła)

Świateł na razie nia maSad

Mam chęć żeby go rozpołowić.

Jednak wolałbym, żeby ktoś mi pomógł...

1.Myślałem o daniu do znajomego majstra (niedaleko), ale to 18 km od sklepu z częściamiSad

2.Albo zawieźć do szkolnego warsztatu (blisko sklep z częściami) i tam byśmy go z profesorem zrobili (on będzie radzić, a ja robić) tylko by trzeba dojeżdżać (do końca czerwca autobusem, a potem by trzeba Rometem, ale tylko do połowy miesiąca, bo profesor wyjeżdża)

3. Myślałem też, by dać do kumpla (user: houserdeejay16), ale on by mi pewnie ze złomu złożyłSad (On naprawia ludziom i troszkę na tym zarabia)

Ja wolałbym opcję 2. , bo bym się trochę nauczył, ale on mi nie zrobi, tylko ja muszę.

A wy jak sądzicie o tym^?
Co z tym sprzęgłem i zapłonemHuh
Jesli chodzi o sprzeglo to pewnie wodzikow nie ma lub kulki. Proponowalbym Ci zrobic od nowa instalacje po swojemu, wtedy bys wiedzial co masz. Silnik nie jest trudny, dalbys rade sam ;P.
Stron: 1 2
Przekierowanie