Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
jak sprawdzić moduł zapłonowy romet chart
Autor Wiadomość
podejrzany Offline
Nowy
*


Liczba postów: 38
Imię: DAMIAN
Skąd: SOKOŁÓW PODLASKI
Pojazd:
Post: #1
jak sprawdzić moduł zapłonowy romet chart
jak sprawdzić moduł zapłonowy w Romet Chart ??Huh
20-05-2011 19:49:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
tramwajarz Offline
TANI GRUZ.PL
*


Liczba postów: 1,993
Imię: Daniel
Skąd: Tuszyn/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: jak sprawdzić moduł zapłonowy romet chart
W związku z częstym zadawaniem w/w pytania postanowiłem napisać krótki poradnik jak sprawdzać poszczególne cewki iskrownika. No to leci kabarecik:

Sprawdzanie impulsatora:

Bierzemy taki o to miernik (multimetr) i ustawiamy go na pomiar rezystancji (Ω), ustawiamy zakres na 200 Ω. Pierwszą końcówkę miernika (bez różnicy jakiego koloru) przykładamy do białego przewodu wychodzącego w kostce, którą wpina się do modułu, a drugi koniec miernika przykładamy do masy czyli najlepiej bezpośrednio do stojana (aluminiowa podstawa). Jeśli na mierniku nadal pokazuje nam się "1" to znaczy, że jest przerwa w obwodzie. W takim razie przykładamy pierwszą końcówkę miernika bezpośrednio do impulsatora (dolne wyjście w impulsatorze), jeśli otrzymamy jakiś opór np. ~28 Ω tzn. że przerwa występuje gdzieś w przewodzie, jeśli nadal pokazuje nam się "1" tzn. że mamy przerwę w obwodzie cewki (przyjmujemy, że impulsator zwany również cewką wyzwalającą jest spalony). Prawidłowa rezystancja impulsatora wynosi ~0,28 Ω.



Sprawdzanie cewki zasilającej: (nawinięta z wierzchu grubym drutem, znajduje się zaraz obok impulsatora)

Ustawiamy zakres na 2000 Ω. Pierwszą końcówkę miernika (bez różnicy jakiego koloru) przykładamy do zielonego przewodu, wychodzącego w kostce, którą wpina się do modułu, a drugi koniec miernika przykładamy do masy czyli najlepiej bezpośrednio do stojana (aluminiowa podstawa). Jeśli na mierniku nadal pokazuje nam się "1" to znaczy, że jest przerwa w obwodzie. W takim razie przykładamy pierwszą końcówkę miernika bezpośrednio do lutu cewki (zaraz przy karkasie), jeśli otrzymamy jakiś opór np. ~750 Ω tzn. że przerwa występuje gdzieś w przewodzie, jeśli nadal pokazuje nam się "1" tzn. że mamy przerwę w obwodzie cewki (przyjmujemy, że cewka zasilająca jest spalona). Rezystancja cewki zasilającej - przepisowo ~750 ohm (może być od 700 do 770 nawet).


Cewkę zasilającą możemy jeszcze sprawdzić mierząc napięcie. W tym przypadku stator jest zamontowany w silniku wraz z kołem magnesowym. Wypinamy z modułu tylko zielony przewód, ustawiamy zakres na mierniku 200V oczywiście prądu przemiennego (~). Pierwszą końcówkę miernika (bez różnicy jakiego koloru, ponieważ mamy do czynienia z prądem przemiennym) przykładamy do zielonego przewodu, który wypięliśmy z kostki, która idzie do modułu, a drugi koniec miernika przykładamy do masy czyli najlepiej bezpośrednio do stojana (aluminiowa podstawa) lub do korpusu silnika czy do metalowych elementów ramy. Kopiemy w starter nie za mocno, nie za lekko. Napięcie, czyli różnica potencjałów powinno wynosić ok 100V w zależności od siły kopnięcia. Jeśli na mierniku nie pokazuje nam się żadne napięcie tzn. że cewka jest spalona, lub ma przebicie na masę.

Sprawdzanie cewek świetlnych:

Cewki świetlne sprawdzamy tak samo jak cewkę zasilającą, czyli pierwszą końcówkę miernika przykładamy do czerwonego przewodu, który znajduje się w kostce oświetleniowej, tej drugiej obok modułowej, a drugi koniec przykładamy do masy. Dokładnie nie pamiętam ale rezystancja powinna wynosić ~10 Ω. Napięcie cewki sprawdzamy również tak samo jak cewki zasilającej. Cewki świetlne możemy również sprawdzić "na krótko" za pomocą żarówki 6V. Do czerwonego przewodu podpinamy się pod jedno włókno żarówki z drugi koniec żarówki czyli trzonek dotykamy do masy, przy pracującym silniku. Przy sprawnej cewce żarówka powinna zapalić się.

Sprawdzanie cewek ładowania:

Cewki ładowania sprawdzamy również na 2 sposoby. Możemy pomierzyć rezystancję pomiędzy wszystkimi 3 cewkami pomiędzy sobą, czyli pierwsza z drugą, druga z trzecią i trzecia z pierwszą itd. Nie dotykamy żadną końcówką miernika do masy! Cewki ładowania w Charcie są bezmasowe.


Możemy jeszcze sprawdzić napięcie cewek ładowania, mierząc napięcie stałe za mostkiem prostowniczym. Ustawiamy miernik na napięcie stałe np. na 200V i dotykamy czerwonym przewodem do + mostka a czarnym przewodem z miernika do - mostka. Napięcie powinno wynosić ponad napięcie znamionowe Charta czyli ponad 6V.

Sprawdzanie modułu: Mierzymy rezystancję tak jak na obrazku.




TO NIE MÓJ PORADNIK WIĘC NIE DAWAJCIE MI BANA
24-05-2011 19:04:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo tramwajarz za ten post.
Leszek Offline
Chartkorowiec
*


Liczba postów: 819
Imię: Leszek
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: jak sprawdzić moduł zapłonowy romet chart
bardzo przydatna rzecz, co prawda koledze chodziło o moduł, ale dobre i to
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2011 22:50:34 przez Leszek.)
24-05-2011 22:47:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Sierpień - kaziq

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czego słuchają rometowcy?
Ostatni post: Motorowerzystka
Dzisiaj 20:06:34
» Odpowiedzi: 235
» Wyświetleń: 32807
Przeniesienie napędu z WS...
Ostatni post: MikiCGD
Dzisiaj 19:57:11
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 6
Romet 50 t1 w enduro?
Ostatni post: Spsodg
Dzisiaj 18:46:41
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 360
Nowy nabytek w stajni -->...
Ostatni post: Whiskacz
Dzisiaj 17:41:51
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 4673
023 przerywa
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 16:35:58
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 1549
Kupię osłonę Polo
Ostatni post: bkrukl
Dzisiaj 15:56:08
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 99
Witam wszystkich
Ostatni post: zbieracz rometów
Dzisiaj 13:42:48
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 44
Sokół German
Ostatni post: MikiCGD
Dzisiaj 11:01:56
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 281
Gaźnik GM 13F
Ostatni post: Wojtek.
Dzisiaj 10:55:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 34
Amortyzatory kryte Komar
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 10:51:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
Zatrzymanie wału romet de...
Ostatni post: TheKocur
Dzisiaj 10:49:34
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 669
Ogar 200 z filtrm powietr...
Ostatni post: TheKocur
Dzisiaj 10:45:56
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 330
Problem ze światłami
Ostatni post: Dj.bimo
Wczoraj 23:42:52
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 487
Daelim VS 125F 1998 Klaud...
Ostatni post: Lagoon
Wczoraj 22:57:50
» Odpowiedzi: 37
» Wyświetleń: 6966
Silnik 023 numery
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 21:26:15
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 82

Reklama