Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Porada na obcinający się klin w motorowerze
Autor Wiadomość
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Porada na obcinający się klin w motorowerze
Tak że zebrało mi się na odwagę i opiszę teraz jak to zrobić.

Oto recepta na obcinający się klin

Potrzebne rzeczy
- Osełka (albo kamień ze szlifierki stołowej)
- Pilnik do metalu albo Nóż
- Olej (nie ważne jaki stary czy nowy)
- Jakiś pojemnik na olej najlepiej obcięta butelka
- Osoba towarzysząca umiejąca dociskać koło zamachowe.

PKT 1.Roztwór
do pudełeczka (obcięta butelka) Zcierasz pilnikiem albo nożem osełkę aby to potem wyglądało jak proszek. Nalej trochę oleju i wymieszaj.

PKT 2. Robota
1.Zdejmujemy koło zamachowe
2. wyjmujemy klin
3. Zdejmujemy iskrownik.
4. Nakładamy roztwór na wał
5. Tu potrzebna osoba towarzysząca, która zakłada koło i je dociska do silnika . Koło ma się nie obracać tylko stać w miejscu!!
6. Kopiemy kopniak aby wał i koło się ułożyły tzn wytarły dzięki roztworowi.
Kopiemy do czasu aż będzie ciężko szło albo uznamy że koło już nie ma luzów tzn na prawo i na lewo.
7 Wycieramy z roztworu wał i koło od środka (szmatą oczywiście)
Miejsce na klin też. I w wale i w kole.
Składamy wszystko .

Zakładając koło dobij je do wału (Blisko wału!! a nie po zewnątrz) nakręć nakrętkę jeszcze trochę je dobij dociągnij nakrętkę i gotowe.


"Ten komar za pomału się porusza"
27-09-2012 22:01:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,144
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Porada na obcinający się klin w motorowerze
Koło zamachowe i klin? blink

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
27-09-2012 22:11:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Porada na obcinający się klin w motorowerze
ale że co?


"Ten komar za pomału się porusza"
27-09-2012 22:12:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,144
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Porada na obcinający się klin w motorowerze
Magneto brzmiało by lepiej...

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
27-09-2012 22:20:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika
mati123307 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 412
Imię: Mateusz
Skąd: Kalisz
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Porada na obcinający się klin w motorowerze
też wole określenie magneto ale czasami ludzie wolą powiedzieć kolo zamachowe


Passat B5 TDI
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=27807
27-09-2012 22:33:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Porada na obcinający się klin w motorowerze
Uff już myślałem że poradnik nie pasuje Big Grin

Ale ja to mówię i tak i tak... wg mnie to i to to jedno i to samo.


"Ten komar za pomału się porusza"
27-09-2012 22:38:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,140
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Porada na obcinający się klin w motorowerze
Zwykła farba olejna i działa tak samo.

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
01-10-2012 20:07:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika
RequiredData Offline
Banned


Liczba postów: 163
Imię: Dawid
Skąd: Bychawa k Lublina
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Porada na obcinający się klin w motorowerze
Z tego co zrozumiałem, ma to na celu "dotarcie" czopu wału korbowego i krzywki magneta (koła zamachowego) tak, aby nie było żadnego luzu i dochodziło do oporu.
Bardzo dobry poradnik.

(jeszcze zalecałbym dorobienie klinu np z podkładki albo z wiertła pod wymiar, krzywka może mieć wyrobiony rowek już. Te nowe kliny np do WSK 125 nie są wymiarowe, trzeba je zeszlifować, są za grube)
05-10-2012 16:03:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Porada na obcinający się klin w motorowerze
Dokładnie. To wszystko co nowe to jak pasuje to jest naprawdę cud.


"Ten komar za pomału się porusza"
06-10-2012 21:39:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika
mat69a Offline
Banned


Liczba postów: 135
Imię: tomasz
Skąd: Lipno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Porada na obcinający się klin w motorowerze
po1 to dzieki a po 2 lepiej by brzmialo magneto
22-11-2012 01:00:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Przemek Niedostępny
Klubowicz
*


Liczba postów: 1,740
Imię: Przemek
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Porada na obcinający się klin w motorowerze
Po 1 ktoś juz napisał ,ze lepiej by brzmialo magneto a po 2 patrz na daty.

22-11-2012 19:39:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 21:47:28
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 240
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1452
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Dzisiaj 17:37:11
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 208
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 35
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1458
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1649
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 547
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10699
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 645
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 152
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 187
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16346
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 157
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 239
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1115

Reklama