Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 gaźnik 139fmb
Autor Wiadomość
Ychu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 56
Imię: Krzysztof
Skąd: Wejherowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Ogar 200 gaźnik 139fmb
Cześć

Założyłem do swojego ogarka gaźnik od 139fmb. Kupiłem króciec , gaźnik oraz podkładkę. Króciec okazał się zbyt wysoki i haczył o ramę więc dałem go do skrócenia. Wyszlifowałem od środka spaw i tak dalej , wszystko ładnie pasuje ale są pewne problemy. Ciężko trafić właściwą pozycję ssania przy odpalaniu zimnego silnika , a co za tym idzie odpali , kuleje i zgaśnie i tak kilka razy aż jest w stanie chodzić bez ssania.

Oryginalny filtr powietrza ma zbyt małą przepustowość - ogar jechał tylko na otwartej do końca przepustnicy , dając tylko trochę gazu kulał i szarpał podczas jazdy. Wyjąłem z obudowy filtra rurkę i chodzi dużo lepiej , ale dalej momentami potrafi tak poszarpać.

Ogar na ciepłym odpala od strzała , co nie zdarzało się na oryginalnym gaźniku , ale za to kuleje na zimnym facepalm

Próbowałem jeździć bez filtra - powietrze wpada bezpośrednio do gaźnika i nie ma tego mulenia i szarpania podczas jazdy.

Zastanawiam się co podłączyć do tego króćca , który zaślepiłem śrubką.

Ktoś próbował robić taką przeróbkę?



03-08-2019 15:51:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,722
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Ogar 200 gaźnik 139fmb
To co zaślepiłes to jest przelew z gaźnika

xyz
03-08-2019 19:08:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,570
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Ogar 200 gaźnik 139fmb
Wyreguluj go dyszami, a co do ssania to jest patent - nawiercić nieco przysłonę np. wiertłem 3, jak będzie mieszanka za bogata to wiertło większe i tak dalej. Akurat w tym gaźniku ssanie to atrapa, prawdziwe ssanie otwiera dodatkowy kanał powietrzny gdzie jest osobna dysza paliwowa. Ale możesz zmodyfikować ssanie j/w. Nawet z wiertłem 1.5 albo 2 zacząć. A reszta to już regulacja dyszami iglicą i śrubą.

łamacz ram
03-08-2019 19:13:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 228
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Ogar 200 gaźnik 139fmb
A nie łapie Ci czasami lewego powietrza przez ten misternie skrócony króciec? Wink


03-08-2019 19:50:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ychu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 56
Imię: Krzysztof
Skąd: Wejherowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Ogar 200 gaźnik 139fmb
Przelew to nie jest ten dolny , do którego mam wężyk wyprowadzony za cylinder? Bo tam gdzie ta śrubką mogę dmuchnąć i leci do cylindra wtedy.

Spróbuje nawiercić tą przesłonę tak jak mówisz bo faktycznie to ssanie nic nie daje. Za to jest poprawa jak chodzi o jazdę na tym gaźniku - na jikovie chciałem się szybko zebrać , daje gazu , a on ledwo pyrknie kilka razy i dopiero zaczyna jechać. Trochę niebezpiecznie jak szybko chcesz przelecieć przez skrzyżowanie. Na tym gaźniku tego nie ma i nie ma też szarpania przy jeździe na niższych obrotach , no i z niższych obrotów jest w stanie jechać.

Na jakiej wysokości wiercić? Jakoś nisko , w sensie blisko iglicy?

Nie łapie raczej lewego powietrza bo by nie chodził , to nie stary diesel na wtrysku.

Wczoraj byłem na Dębkach i miałem problem odpalić mocno rozgrzany silnik , ale na jikovie było to samo - po 30 km bez przerwy strasznie ciężko było odpalić silnik.

Zmieniłem gaźnik głównie dlatego , że jikov głupiał i sam potrafił podbijać obroty , albo musiałem podkręcać śrubką bo gasł na wolnych , a jak ostygł to były za duże i akurat tego udało się pozbyć. Z dołu też nie przerywa czyli dobrze , tylko pozostaje mi ogarnąć to ssanie bo na zimnym muszę trzymać gaz żeby chodził.
04-08-2019 12:31:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,570
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Ogar 200 gaźnik 139fmb
Ustaw zapłon skoro ciężko zapalić na ciepłym.
Wiercić tak, żeby nie niszczyć mocowania. Wyjmij sobie tą przysłonę i kilka mm pod śrubką. Zacznij od wiertła 1.5 mm, dobrze sfazuj krawędzie, coby żaden opiłek nie wpadł do silnika.

łamacz ram
04-08-2019 12:41:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Online
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,519
Imię: Rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Ogar 200 gaźnik 139fmb
https://www.youtube.com/watch?v=yMql-O2Il_s może to coś tam pomoże.

W 223 zapłon możesz ustawić na pracującym silniku, ja tak ustawiam. Tak na słuch a potem patrzę ile jest przed gmp, mój najlepiej chodzi na 2 - 2,2 mm przed gmp.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
04-08-2019 13:18:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ychu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 56
Imię: Krzysztof
Skąd: Wejherowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Ogar 200 gaźnik 139fmb
(04-08-2019 12:41:19)seler1500 napisał(a):  Ustaw zapłon skoro ciężko zapalić na ciepłym.

Jak przejadę np. 5 km to odpala bez problemu , ale po 30 musiałem się pobawić gazem i tą przesłoną żeby odpalił.

Wiem , że można na pracującym silniku bo raz się bawiłem zapłonem i tylko lekko dokręciłem iskrownik bo chciałem zobaczyć jak będzie chodził na jakimś tam ustawieniu i mi samo przestawiało wyprzedzenie Big Grin

Będę się bawił z tą przesłoną pewnie dopiero w przyszły weekend , ale dobrze wiedzieć chociaż od czego zacząć.
04-08-2019 15:00:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Listopad - Ryoko Yuki

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
mój komar z 1978
Ostatni post: bkrukl
Dzisiaj 20:48:25
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 7613
Obcieranie korby o przeci...
Ostatni post: rafi555
Dzisiaj 20:27:40
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 384
bodzioa komar 2350
Ostatni post: panbodzio
Dzisiaj 19:32:31
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1104
Motorynka swap 110 cm3 i ...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 18:19:09
» Odpowiedzi: 646
» Wyświetleń: 88144
Drugi Romet 2362, czyli o...
Ostatni post: Szatek
Dzisiaj 16:42:35
» Odpowiedzi: 395
» Wyświetleń: 94231
Romet Kadet i jego *ideal...
Ostatni post: arturwietnamczyk
Dzisiaj 16:41:14
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 43
ZZR Syrena i ZZR Ambasado...
Ostatni post: Popielaty
Dzisiaj 16:03:19
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 2800
Coś przerywa w 50%
Ostatni post: Karol001
Dzisiaj 03:01:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 71
Sprężyna wodzika
Ostatni post: Karol001
Dzisiaj 02:58:33
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 75
Witam z moim *działającym...
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 01:41:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 70
Umowa kupna - sprzedaży m...
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 22:59:07
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 201
[S] Amortyzatory po renow...
Ostatni post: klodian2002
Wczoraj 20:29:47
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 2377
Nowy polski iskrownik z a...
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 18:32:29
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 449
Powitanie
Ostatni post: Nezgrul
Wczoraj 16:58:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
CZ 175
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 01:38:39
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 490

Reklama