Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
harssz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: Maciej
Skąd: Przeworsk
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Problem z odpaleniem
Witam odrazu powiem że romet stał około 4 miesięcy dopiero zdałem prawo jazdy i przygotowuje się na zlot chciałem przepalić rometa a tu buch wogóle nie wchodzi na obroty i nie odpala próbowałem na pych kopałem i nic benzyna jest (PRZY ODPALANIU PARE MIESIĘCY TEMU ODPALAŁ) chodzi o rometa ogara 205 dwu biegowy nigdy nie miał tego typu problemów od czego zacząć naprawę ?
04-07-2019 01:02:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Problem z odpaleniem
Iskra jest?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
04-07-2019 01:15:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ryoko Yuki Offline
Rozmawiający Ze Sprzętami
*


Liczba postów: 124
Imię: Ryoko
Skąd: Nowy Sącz
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Problem z odpaleniem
Na spokojnie sprawdź sobie wszystko, czy masz w ogóle iskrę, sprawdź czystość świecy. Jeśli iskrę masz a nie odpala - zobacz, czy Ci się pływak nie zaciął w górnym położeniu. Jeśli i tu jest ok - zobacz, w jakim stanie masz środek gaźnika. Mój, który działał przed renowacją - przestał działać bo jak wyparowała w nim benzyna to pozatykało dyszę a z zasyfioną dyszą bardzo nie pojeździsz.
04-07-2019 01:20:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Problem z odpaleniem
Zgaduje, że stał na zewnątrz i był przykryty i przez ten czas padał parę razy deszcz? Wykręć świecę, włóż do fajki. Świecę z fajką przystaw do głowicy (złap za fajkę i przyłóż ją tak, aby stykała się z głowicą) i kopnij parę razy (jakbyś chciał go odpalić). Jeśli nie będzie niebieskich iskier ze świecy, to układ zapłonowy nie działa. Jeśli jednak są iskry, to zdejmij gaźnik wykręć dysze (najlepiej obie, ale ich nie pomyl) i sprawdź, czy widać prześwit. Jeśli nie to spróbuj dysze przedmuchać (nie używaj żadnego drutu, ani nic takiego, chyba, że jest silny osad).
04-07-2019 01:21:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
harssz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: Maciej
Skąd: Przeworsk
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Problem z odpaleniem
(04-07-2019 01:15:01)seler1500 napisał(a):  Iskra jest?

mam iskre sprawdzałem

(04-07-2019 01:21:31)Wojciszek napisał(a):  Zgaduje, że stał na zewnątrz i był przykryty i przez ten czas padał parę razy deszcz? Wykręć świecę, włóż do fajki. Świecę z fajką przystaw do głowicy (złap za fajkę i przyłóż ją tak, aby stykała się z głowicą) i kopnij parę razy (jakbyś chciał go odpalić). Jeśli nie będzie niebieskich iskier ze świecy, to układ zapłonowy nie działa. Jeśli jednak są iskry, to zdejmij gaźnik wykręć dysze (najlepiej obie, ale ich nie pomyl) i sprawdź, czy widać prześwit. Jeśli nie to spróbuj dysze przedmuchać (nie używaj żadnego drutu, ani nic takiego, chyba, że jest silny osad).

a jaka przerwa na świecy ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-2019 01:23:06 przez harssz.)
04-07-2019 01:22:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Problem z odpaleniem
Cytat: jaka przerwa na świecy ?
Z tego co pamiętam to sam się o to pytałem. Powinna być między 0,4-0,6 mm. Ktoś pisał, żeby najlepiej, żeby była na 0,4 mm. Ale skoro masz iskrę. To sprawdź czy dolatuje paliwo i zobacz dysze w gaźniku.
04-07-2019 01:28:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
harssz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: Maciej
Skąd: Przeworsk
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Problem z odpaleniem
(04-07-2019 01:28:25)Wojciszek napisał(a):  
Cytat: jaka przerwa na świecy ?
Z tego co pamiętam to sam się o to pytałem. Powinna być między 0,4-0,6 mm. Ktoś pisał, żeby najlepiej, żeby była na 0,4 mm. Ale skoro masz iskrę. To sprawdź czy dolatuje paliwo i zobacz dysze w gaźniku.

jutro rano tak zrobię i napiszę czy pomogło Big Grin
04-07-2019 01:29:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Problem z odpaleniem
Zrób tak: Wyczyść świecę (żeby nie była mokra), wkręć ją (bez kabla), przelej gaźnik i kopnij parę razy. Jak będzie mokra to paliwo dociera do cylindra. Przeczuwam, że to jednak dysza. Jak to nie zadziała to wlej z 50 ml benzyny z baku od strony świecy i sprawdź czy go odpali.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-2019 01:36:30 przez Wojciszek.)
04-07-2019 01:33:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
harssz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: Maciej
Skąd: Przeworsk
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Problem z odpaleniem
(04-07-2019 01:33:13)Wojciszek napisał(a):  Zrób jeszcze tak: Wyczyść świecę (żeby nie była mokra), wkręć ją (bez kabla), przelej gaźnik i kopnij parę razy. Jak będzie mokra to paliwo dociera do cylindra. Przeczuwam, że to dysza od mieszanki paliwowo powietrznej stanowi problem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-2019 01:47:26 przez harssz.)
04-07-2019 01:35:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Problem z odpaleniem
Wkręć na maksa poziomo ustawioną śrubę w gaźniku (do pierwszego wyczuwalnego oporu, nie może być za mocno). Następnie wykręć ją od 1 do 3 pełnych obrotów (każdy gaźnik inaczej się reguluje). Spróbuj odpalić. Jeżeli nie odpali przy 3 obrotach to wykręcaj od połowy obrotu do pełnego obrotu, aż załapie. Później trzeba intensywnie dodać gazu i sprawdzić, czy gaz nie jest opóźniony (Szybkie odkręcenie manetki ma być zsynchronizowane ze zwiększeniem się obrotów silnika). Po tym regulujesz tą po skosie śruba wolne obroty silnika. Im bardziej wkręcona tym mocniejszy, ale więcej pali. Im bardziej wykręcona tym słabszy, ale mniej pali. To robisz doświadczalnie. Ustaw ją tak, aby była miała dosyć niskie obroty (ale musisz to zrobić tak, aby silnik równo pracował). Rozpoznasz to po samej pracy silnika. Jeśli po włączeniu pierwszego biegu i pomimo wciśniętego sprzęgła widać, że obroty spadają i musisz dodać mu gazu do ich ustabilizowania to musisz trochę wkręcić śrubę, aż będzie dobrze. (chociaż na to wpływ ma też regulacja linki sprzęgła, ale jeśli nic nie robiłeś z linká, a po ściągnięciu gaźnika ten problem się pojawi to prawdopodobnie przez to).

Tutaj masz poradnik


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-2019 01:59:18 przez Wojciszek.)
04-07-2019 01:55:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,012
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Problem z odpaleniem
chryste panie ale tu majstry są, jak iskra jest a nie odpala, wstrzyknij paliwo strzykawką do cylindra, zapali-masz gaźnik do czyszczenia, nie odpali to albo masz źle zapłon ustawiony, albo nie masz kompresji, oczywiście pod warunkiem że świeca jest ok

(04-07-2019 01:55:53)Wojciszek napisał(a):  Im bardziej wkręcona tym mocniejszy, ale więcej pali. Im bardziej wykręcona tym słabszy, ale mniej pali.

co za głupoty gadasz, ta śruba jest tylko i wyłącznie do ustawienia wolnych obrotów silnika, a nie do dobierania czy silnik jest słabszy czy mocniejszy

(04-07-2019 01:55:53)Wojciszek napisał(a):  Jeśli po włączeniu pierwszego biegu i pomimo wciśniętego sprzęgła widać, że obroty spadają i musisz dodać mu gazu do ich ustabilizowania to musisz trochę wkręcić śrubę, aż będzie dobrze.
jeśli po wbiciu biegu na sprzęgle gaśnie to tylko i wyłącznie wina sprzęgła, nie gaźnika.

Pozatym czemu nie wspominasz w tej całej opowieści o pozycji iglicy ?

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-2019 11:04:44 przez NoSeLatamTrochu.)
04-07-2019 11:00:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 229
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Problem z odpaleniem
(04-07-2019 01:55:53)Wojciszek napisał(a):  Wkręć na maksa poziomo ustawioną śrubę w gaźniku (do pierwszego wyczuwalnego oporu, nie może być za mocno). Następnie wykręć ją od 1 do 3 pełnych obrotów (każdy gaźnik inaczej się reguluje). Spróbuj odpalić. Jeżeli nie odpali przy 3 obrotach to wykręcaj od połowy obrotu do pełnego obrotu, aż załapie. Później trzeba intensywnie dodać gazu i sprawdzić, czy gaz nie jest opóźniony (Szybkie odkręcenie manetki ma być zsynchronizowane ze zwiększeniem się obrotów silnika). Po tym regulujesz tą po skosie śruba wolne obroty silnika. Im bardziej wkręcona tym mocniejszy, ale więcej pali. Im bardziej wykręcona tym słabszy, ale mniej pali. To robisz doświadczalnie. Ustaw ją tak, aby była miała dosyć niskie obroty (ale musisz to zrobić tak, aby silnik równo pracował). Rozpoznasz to po samej pracy silnika. Jeśli po włączeniu pierwszego biegu i pomimo wciśniętego sprzęgła widać, że obroty spadają i musisz dodać mu gazu do ich ustabilizowania to musisz trochę wkręcić śrubę, aż będzie dobrze. (chociaż na to wpływ ma też regulacja linki sprzęgła, ale jeśli nic nie robiłeś z linká, a po ściągnięciu gaźnika ten problem się pojawi to prawdopodobnie przez to).

Tutaj masz poradnik



Taaaa
Pamiętam jak za małolata miałem problemy z Komarem lub Wueską to starzy doświadczeni wyjadacze podpowiadali, te poziome śrubkę to do końca trza wkręcać a potem 2 czy 2,5 obrotu wykręcić.Hahaha, każdy silnik czy gaźnik inaczej reaguje na gaz i nie ma przepisu na jego ustawienie.Zanim zaczniesz coś robić z gaźnikiem musisz mieć pewność że:

- masz ustawiony zapłon
- przerwę na przerywaczu
- odstęp między elektrodami na świecy
- że wszystkie wyżej wymienione elementy są sprawne.

Sprawdzasz kolor świecy, powinna mieć barwę kawy z mlekiem.Ciemna okopcona wskazuje na bogatą mieszankę, jasno szara za ubogą.Podkreślam że to tylko w przypadku pewność że układ zapłonowy jest ok a świeca jest dobrze dobrana.Kolor świecy sprawdza się po przejechaniu kilki kilometrów na ciepłym silniku, nie po przegazowaniu na luzie na zimny.Oczywiście jeżeli mamy niesprawny sprzęt to tego nie sprawdzimy.
Co do gaźnika, pozioma śrubka reguluje skład mieszanki tylko w zakresie średnich obrotów, wkręcona - bogato, wykręcona uboga, chodzi o ilość powietrza w mieszance paliwowo - powietrznej zasysanej do silnika, nie mylić z mieszanką olej - benzyna w bakuWink
Śruba po skosie ustala tylko położenie przepustnicy, totalna bzdura że ma wpływ na moc silnika.
Do regulacji składu mieszanki służy też iglica, ma zwykle 3 wycięcia, podniesiona - mieszanka bogata, opuszczona mieszanka uboga.Regulacja gaźnika i zapłonu powinna być poprzedzona sprawdzeniem jego stanu i czystości, to samo tyczy się kranika i samego baku.

Fajnie jak się reguluje i kręci śrubkami wiedząc co dokładnie się robi i jakie to ma następstwa.Kręcenie na pałę nic nie da, wiem to z mojego doświadczenia a sporo nerwów straciłem przez brak wiedzy i doświadczenia - teraz mnie to śmieszy, sprawdź jeszcze simering pod iskrownikiem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-2019 11:45:23 przez Mixol.)
04-07-2019 11:34:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Problem z odpaleniem
Cytat:co za głupoty gadasz, ta śruba jest tylko i wyłącznie do ustawienia wolnych obrotów silnika, a nie do dobierania czy silnik jest słabszy czy mocniejszy
Śruba służy do regulacji wolnych obrotów silnika (czyli aby na luzie nie gasł) . Po za tym głupot nie napisałem, bo faktycznie w zależności od wkręcenia śruby, paliwa może brać więcej lub mniej. A jeśli chodzi o moc to miałem na myśli obroty. Mój błąd. Jednak pomimo tego zauważyłem, że trochę ma wpływ na jazdę.

Cytat:jeśli po wbiciu biegu na sprzęgle gaśnie to tylko i wyłącznie wina sprzęgła, nie gaźnika.

Przecież napisałem, że wpływ może mieć linka od sprzęgła... (ale też samo sprzęgło).

Cytat:Poza tym czemu nie wspominasz w tej całej opowieści o pozycji iglicy ?

Ponieważ pisząc to, straciłem z jakieś 15 minut i byłem zmęczony. Zwyczajnie o tym zapomniałem. Zresztą skoro działało mu wcześniej to nie widzę potrzeby przekładnia iglicy (chyba, że dolał benzyny z innymi proporcjami). Ale skoro tak bardzo ci zależy: w oryginalnej iglicy są trzy rowki: Pierwsza od góry daje nam ubogą mieszankę, środkowa to kompromis między bogatą mieszanką, a ubogą. Ostatnia natomiast daje nam bogatą mieszankę. Nie chce się już rozpisywać, bo i tak pełno jest tematów na ten temat regulacji gaźnika.

A poza tym przyczepiasz się do mnie, a sam w żaden sposób nie starasz się pomóc koledze. Dodgy

Na razie niech sprawdzi ten gaźnik i zobaczymy co dalej.

Cytat:sprawdź jeszcze simering pod iskrownikiem.
Ja bym proponował robić po kolei od najprostszych rzeczy. Świeca, Gaźnik, Sprawdzenie, czy zapłon jest dobrze ustawiony, czy platyn ki nie są zanieczyszczone.

Zapomniałem dodać, czy przerwa platynek jest ustawiona między 0,3mm-0,4mm. Czasami zapłon się przestawi jak jest za słabo dokręcony lub gwinty się wyrobią (ale jakoś w to wątpię).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-2019 12:43:45 przez Wojciszek.)
04-07-2019 12:14:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
harssz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: Maciej
Skąd: Przeworsk
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: Problem z odpaleniem
Problem rozwiązany przy składaniu gaznika gdy zacząłem zakładać puszek dostęp powietrza był cały zabity piachem wyczyscilem i teraz chodzi lux ogar dzięki wszystkim za pomoc Big Grin
04-07-2019 19:48:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Problem z odpaleniem
Tak właśnie przeczuwałem, że coś z gaźnikiem. W takim razie cieszę się, że mogliśmy pomóc.
05-07-2019 19:13:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Dzisiaj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 7
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 31
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53774
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 35
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 78
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 524
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 266
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 82
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52053
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 104
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10891
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165730
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 61
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 352

Reklama