Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet na dwójce zaczyna przerywać
Autor Wiadomość
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 119
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #1
Romet na dwójce zaczyna przerywać
Wcześniej o tym pisałem. Powiem co zrobiłem:

- Wymieniona świeca (ustawiona przerwa na 0,6 mm)
- Kabel nowy
- Kondensator nowy
- Platynki nowe (przerwa 0,35-0,40 mm, przeczyszczone i równe platynki)
- Zapłon ustawiony perfekcyjnie (3mm przed i pali z ostatniego ząbka)
- Simmeringi na wale wymienione (udało mi się zdobyć nawet SKF)
- Nigdzie nie ma lewego (sprawdzałem nawet na simmeringach)
- Wyregulowany automat
- Nowy kranik
- Wężyk wymieniony i sprawdzony
- Z korkiem i bez tak samo

I tak miałem 3 gaźniki w nim i różne reakcje:

I GM12F był uszkodzony i ciekł z boku, jechał słabo, ale nie przerywał.

II GM12F Kupiony bez osłony filtra i miał osad na dnie pływaka (nadal go ma). Zakupiłem osłonę filtra nowej produkcji. Wyczyściłem i dałem nowe dysze. Działa, nie cieknie, ale na dwójce przerywa i muli jakby.

III K60B (chiński) W życiu bym tego nie założył, ale kolega miał to pożyczył. Dałem w nim dysze ,,70''. Ciężko się go regulowało, nie reagował na regulacje. Jednak o dziwo nic nie przerywa, jest mocny. Jednak głośny bo nie trzyma wolnych obrotów. Jak ustawie te ssanie to już cichszy i nadal dobrze jeździ. Oddałem koledze i u niego ponoć dobrze działa.

Powiem jeszcze, że na jedynce pędzi, a na dwójce tylko muli. Jak jedzie z górki to wszystko jest ok. Jak pod górkę na dwójce jadę to muli i nawet po wrzuceniu jedyni nadal też muli, wtedy gaszę silnik i powtarza się (jedynka jedzie, dwójka muli).

Ja nie wiem czy mam takiego pecha do tych gaźników czy co. Chciałem się tylko zapytać czy regulacja sprzęgła może mieć na to wpływ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-04-2019 21:08:54 przez Wojciszek.)
19-04-2019 21:02:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kacperszkudlarek Offline
Kombajnista
*


Liczba postów: 898
Imię: Kacper
Skąd: Obory(PPL)
Pojazd: Romet 50-T-1

Forumowy Garaż: 4
Post: #2
RE: Romet na dwójce zaczyna przerywać
Na pewno sprzęgło nie ma nic z tym wspólnego.
Moim zdaniem dostaje za mało paliwa, przełóż iglicę o 1 ząbek w dół i zobacz co będzie się działo.

Zapraszam do składania zamówień o rysunki i zapraszam na stronę z rysunkami Sleepy
O tu --> https://www.facebook.com/Gryzgo%C5%82ki-...&ref=notif <--
Diesel to jest to!
20-04-2019 00:02:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 119
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Romet na dwójce zaczyna przerywać
No patrz zapomniałem napisać. Był na każdej możliwej. Od samego dołu był najsłabszy i przerywał. Na środku już mocniejszy, ale przerywał. Na górnym tak samo jak na środku. Mam jeszcze zestaw naprawczy tylko wygląda na słaby. Nic nie pasowało, a sama iglica miała 4 otwory zamiast 3.

Kolor świecy teraz ciężko powiedzieć wcześniej była brązowa, a teraz musiałbym sprawdzić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2019 00:15:47 przez Wojciszek.)
20-04-2019 00:14:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bzzxc Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 243
Imię: Jakub
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
Romet na dwójce zaczyna przerywać
A spróbuj ustawić przerwę na świecy na 0,4 mm, książkowo niby jest 0,4 mm-0,6 mm, ale Dezamet lubi małą.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2019 00:20:43 przez bzzxc.)
20-04-2019 00:20:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 119
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Romet na dwójce zaczyna przerywać
Możliwe jeszcze, że dysze mogłem dać na odwrót, bo nie ma na nich numeracji i różnią się tylko wysokością.

Ustawiałem na iskrze 70 0,40 mm. Jeszcze bardziej przerywał. Ale mogę spróbować jeszcze raz. Teraz mam książkową Iskrę F80 (tylko z jakimś napisem super).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2019 00:22:39 przez Wojciszek.)
20-04-2019 00:20:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bzzxc Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 243
Imię: Jakub
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
Romet na dwójce zaczyna przerywać
Dysze różnią się średnicą przelotu, nie wysokością. Jeśli masz dobre oko to zauważysz, że jedna jest troszkę większa(nie jest łatwo zauważyć, bo to 0,05 mm różnicy). Większa dysza idzie pod dużą śrubkę(korek) w gaźniku.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
20-04-2019 00:56:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 119
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Romet na dwójce zaczyna przerywać
Ten pierwszy wygląda jakby miał identyczny przelot tego drugiego. I różnią się wysokością, a raczej długością o parę mm.

Tutaj to widać
https://gmoto.pl/zestaw-naprawczy-gaznik...76501.html

I jeden ma dłuższy gwint.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2019 01:59:06 przez Wojciszek.)
20-04-2019 01:34:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 119
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Romet na dwójce zaczyna przerywać
Przepraszam za nieobecność. Miałem parę spraw do załatwienia. Dysze sprawdzałem (nawet wkręciłem raz jedną raz drugą) poza gorszym odpalaniem to tak samo. Przez ten cały czas sprawy nabrały nowego obrotu.

Znajomy znajomego użyczył mi na parę dni swój chiński gaźnik GM12F z GMOTO.

Postanowiłem też wymienić cewkę zapłonową, bo tylko tego nie wymieniłem z całego zapłonu. Kupiłem dwie. Pierwsza z GMOTO jakaś ,,delux'', która: miała zły rozstaw śrub i trzeba było ją ściągać kluczem, ocierała o magneto, miała cienkie i słabo przylutowane kable (trzymały się na słowo honoru) i na końcu przy lekkim doginaniu kabli do platynek pękła blaszka od cewki. Jak komuś przyjdzie kupować cewkę z GMOTO to stanowczo odradzam. Przeczuwam, że ta tańsza w ich ofercie to ta sama cewka i, że niepotrzebnie dopłaciłem kasę. Tak czy siak 38 zł w błoto.

Drugą kupiłem z Allegro. Byłem bardzo sceptyczny, ale.. za pierwszym razem udało się włożyć do podstawki bez przerabiania (jak oryginał). Kable nadal cienkie, ale za to porządnie przylutowane. Co najciekawsze nawet nie musiałem nic piłować (nic nie obciera, a odstęp od magnesów wynosi jakieś 0,2-0,3 mm). Jedyne mankamenty to takie, że ma słabe gwinty i trzeba uważać (jedną lekko spłaszczyłem jak drugi raz zakładałem w celu dodania taśmy do zabezpieczenia kabli ),a druga to ma lekko wystające strzępy owiniętego na niej materiału ( na zdjęciu to chyba widać). Jak ktoś potrzebuje to kupiłem taką cewkę.

Kupiłem też kondensator od tego samego sprzedawcy cewki (na wszelki wypadek). Ustawiłem przerwę na platynkach 0,35m. Zapłon na tym samym oznaczeniu jak był wcześniej.

Odpala tak samo (z ostatniego ząbka) chociaż miałem wrażenie, że na oryginalnym gaźniku mogłem ustawić trochę niższe obroty (ale i tak były złe dla rometa, więc bez znaczenia).

Sprawdzałem zapłon i iskra jest taka sama jak na starej cewce (oryginalnej). Przejechałem się i... zaczęło przerywać teraz nawet na jedynce.

Dodam tylko, że iglica ma 4 rowki i dałem zapinkę na sam dół. Może to od tego, albo zapłon muszę znowu ręcznie ustawiać przyrządami.

Teraz zdurniałem i nie mam pojęcia co się dzieje. Huh
01-07-2019 20:26:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 119
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Romet na dwójce zaczyna przerywać
Dałem zapinkę iglicy na samą górę. Co ciekawe teraz nie przerywa ani na jedynce ani na dwójce. Da się tym już jechać. Mam tylko wrażenie, że mógłby być trochę mocniejszy (Sprawia wrażenie kompromisu między pierwszym, a trzecim gaźnikiem). Jednak łańcuch jest luźny może z tego powodu. Jedna rzecz mnie nie pokoi. Wczoraj była potworna burza i po tym miałem problemy z odpaleniem. Co prawda Rometa schowałem i przykryłem szmatą elektronikę i gaźnik, pod dachem z płachtą, ale jednak.

Wcześniej odpalał i bez problemu utrzymywał obroty. Teraz jest tak, że muszę go przelać. Po tym działa, ale ma nierówne obroty i jak dodaje gazu to obroty zamiast wzrastać to mu spadają. Jednak jak go trochę przepchnąłem do przodu i lekko potrząsnąłem na boki to od razu nabiera obrotów, a manetka działa już poprawnie. Myślałem, że powietrza nie dostaje bo musiałem wykręcić o dodatkowe 2 obroty śrubę od powietrza. Jednak bez filtru jest tak samo.

To może być efekt za ubogiej mieszanki, czy może woda jakoś się dostała do gaźnika. Dodam jeszcze, że za pierwszym razem jak go odpaliłem to strasznie dymił na biało.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2019 16:45:27 przez Wojciszek.)
02-07-2019 16:40:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 186
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Romet na dwójce zaczyna przerywać
wyreguluj gaźnik i zrób na próbę mieszankę: 1 litr benzyny i 40ml oleju
02-07-2019 16:45:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 119
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Romet na dwójce zaczyna przerywać
Nadal przerywał. Rozpołowiłem go. Prawdopodobnie winna była uszczelka cylindra, ponieważ oderwałem ją całą bez problemu. Tam dawałem jakiś smar zamiast silikonu. Chociaż sprawdzałem sprayem cylinder i obrotów nie nabierał. Tak czy siak rozebrałem całość, bo musiałem wymienić oring na kopce.
17-08-2019 22:52:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Wrzesień - Szatek

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Garażowy vlog
Ostatni post: skinder
Dzisiaj 12:26:50
» Odpowiedzi: 190
» Wyświetleń: 24616
Remont generalny silnika ...
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 23:56:25
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 176
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 23:38:58
» Odpowiedzi: 1169
» Wyświetleń: 44366
Zacięty prędkościomierz. ...
Ostatni post: Liissu
Wczoraj 23:18:05
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 231
"Jednoślad miesiąca" Paźd...
Ostatni post: Szymon72
Wczoraj 22:45:05
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 591
remont Jaguara
Ostatni post: romet3kolory
Wczoraj 22:32:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 1845
139fmb nie skręca się na ...
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 22:17:15
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 78
Ogar 200 lub 205
Ostatni post: kuba7
Wczoraj 20:09:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 42
Jakie łożyska kupić
Ostatni post: Wojciszek
Wczoraj 20:01:20
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1134
Romet Sport z lombardu
Ostatni post: jurek_1961
Wczoraj 17:47:32
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 1531
Zużyty cylek
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 16:38:44
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 84
Wypadające biegi
Ostatni post: filipwlodarczyk2006
Wczoraj 09:37:40
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 230
Honda CBR 929RR
Ostatni post: kedzik28
18-10-2019 22:06:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 68
Remont motorynki z kurni...
Ostatni post: gregorian2008
18-10-2019 21:15:45
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1595
Chromowanie kół
Ostatni post: stqc
18-10-2019 16:40:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 346

Reklama