Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Autor Wiadomość
seler1500 Online
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,526
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Do wsk można zrobić CDI na oryginalnym statorze i magnecie, niedługo będę coś podobnego rzeźbić to zapodam poradnik.

Notatka od seler1500, 28-12-2018 21:56:39

Wydzieliłem posty dot. CDI


łamacz ram
28-12-2018 02:31:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Reklama
seler1500 Online
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,526
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: WSK 125 zapłon od Jawy 50???
Ja spróbuję bez wywalania jakiejkolwiek cewki Wink

łamacz ram
28-12-2018 12:33:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Online
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,526
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: WSK 125 zapłon od Jawy 50???
Zobacz na mój zapłon, totalna łatwizna, wystarczy przewinąć cewkę wn na 6 do 12v + trafo. Nie polecam nawijania na napięcia 100-400v, bo strasznie trudno o odpowiednią izolację + łatwo o uszkodzenia mechaniczne.

Ja chciałem zrobić typowe AC-CDI, nie ma sensu kombinować z DC-CDI, korzyści mało, bardziej skomplikowany i więcej elementów mogących nawalić, a nie o to przecież chodzi w zapłonach elektronicznych. AC-CDI daje radę. Wszystkie cewki zostają na swoich miejscach, cewka dwuuzwojeniowa zostanie przewinięta.
Do tego zapłonu nie potrzeba akumulatora.

łamacz ram
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2018 21:38:52 przez seler1500.)
28-12-2018 21:35:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bartosz. Offline
Znawca :F
*


Liczba postów: 387
Imię: Bartosz
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Nie lepiej zrobić normalne CDI za max 150zl ?
28-12-2018 23:02:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
remix301 Offline
motorynkowiec
*


Liczba postów: 316
Imię: Remek
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Mogę ci podesłać podstawę z magnetem.

--------------------------------------------------------------------------


IG-https://www.instagram.com/remix301/ - wbijać tam więcej nowości!!!
28-12-2018 23:05:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Online
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,526
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Nic nie szukaj, wszystko znam na pamięć Wink
Cewkę dobieram tak, by przy obrotach napięcie skuteczne nie przekraczało 270-280 V - napięcie szczytowe wynosi wtedy około 390-400 V - czyli tyle, ile napięcie pracy kondensatora, który wykorzytuję w module. Wtedy na najniższych obrotach - 1000 rpm napięcie skuteczne to około 130-160 woltów, i uwierz, że to nie napięcie zasilania wyznacza, od jakich obrotów iskra się pojawia. To od napięcia impulsatora zależy, od jakich obrotów pojawi się iskra, minimum to około 1.4 do 1.6 V w szczycie (spadek napięcia na bramce tyrystora + spadek na jednej diodzie uf4007 w szeregu). Do wsk prawdopodobnie w szeregu z bramką tyrystora zastosuję diodę Schottky, spadek ma około 0.3V i jest tak samo szybka. Moduł to mój ulubiony, uniwersalny GL133 z Charta, wersja zmodyfikowana przez BigSofta. Daje radę, po kilku przeróbkach odcina dopiero w granicach 11 tyś obr/min. A co do jakości iskry, przy napięciu zasilania 80 V iskra ma długość około 2 cm, uważam, że nawet o połwę mniej w zupełności wystarcza. Cewka - sucha z chińczyków, dowolna, wszystkie mają AC-CDI.

łamacz ram
29-12-2018 01:30:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Online
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,526
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
A co do DC-CDI, problem jest z jakością iskry jeśli zastosujemy prosty układ, albo z tym, jaki jest skomplikowany, jeśli chcemy lepszej iskry. Przy prostym DC-CDI mamy jakość iskry podobną do zapłonu bateryjnego na przerywaczu. A lepsze DC-CDI jest bardziej złożone.

Odnośnie ilości zwojów i trafa, mam to już przetestowane w zakresie obrotów 1000 do 11 tyś.

Iskra przy kopaniu w starter ma 2 cm, jeśli ktoś nie uwierzy mam film. Zapłon dalej sprawny, jeździ w innym motorowerze.

łamacz ram
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2018 02:52:31 przez seler1500.)
29-12-2018 02:50:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Wrzesień - Szatek

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brak drugiego biegu
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 22:30:57
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 56
Silnik Ogar200/Java Stan ...
Ostatni post: Marian2350
Wczoraj 20:54:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 21
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: klodian2002
Wczoraj 20:28:41
» Odpowiedzi: 1168
» Wyświetleń: 37762
E-Pony jak odblokować ogr...
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 17:31:49
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1670
Rower Nimfa (Łucznik) Mes...
Ostatni post: Jan
Wczoraj 15:09:28
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 174
Romet Flaming '72
Ostatni post: Karol001
Wczoraj 11:46:48
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 356
Daelim VS 125F 1998 Klaud...
Ostatni post: klodian2002
13-10-2019 22:11:34
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 7566
WSK B1/SHL 175 - kolejny ...
Ostatni post: skinder
13-10-2019 21:56:04
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 11736
Odpala na zimnym a na gor...
Ostatni post: KeiSangi
13-10-2019 20:54:48
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 644
remont Jaguara
Ostatni post: romet3kolory
13-10-2019 20:29:45
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 1411
Romet M750 Pegaz
Ostatni post: Karol001
13-10-2019 09:38:21
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1148
Kierunkowskazy LK-1/01 - ...
Ostatni post: Iasafaer
12-10-2019 21:54:00
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 782
Kupię stopkę hamulca tyln...
Ostatni post: komarek54
12-10-2019 20:14:59
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 191
Problem z biegami oraz go...
Ostatni post: Wojciszek
12-10-2019 13:35:35
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 775
[S] Sprzedam Romet chart ...
Ostatni post: kaziq
12-10-2019 12:31:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 576

Reklama