Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Kadet] Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Autor Wiadomość
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #61
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Cytat:Jak dasz podkładkę to już nie będzie na zero, czy brałeś ją pod uwagę?
Miał zero...ale z podkładką i chodziło topornie Smile Tam na łożysku jest odstęp 2mm. Podkładka ma 1,5mm. I tak się blokowało. Zeszlifowałem do 1mm. Już chodziło, ale nadal lekko topornie. Ma 0,6mm. Ma lekki luz i działa swobodnie.

Czyli ma z 0,4 mm luzu. Luz dobrze chodzi, jedynka z minimalnym oporem tak samo z dwójką. Pewnie wchodzą biegi. Przynajmniej zdecydowanie lepiej niż przedtem. Zdecydowanie szukanie luzu w 5 s niż w 3 min to duża różnica. Chyba zostawię jak jest.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2018 17:20:51 przez Pan Zdzisław.)
27-07-2018 17:16:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #62
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Wziąłem, jest tak jak mówię. Zresztą po dociśnięciu to da może z 0,2 mm. Więc jest luz 0,6 m na zębatce zdawczej, która jeszcze się nagrzeje i metal się rozszerzy i sprawi, że będzie luz 0,2-0,4 mm. Więc powinno być idealnie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2018 18:11:06 przez Pan Zdzisław.)
27-07-2018 18:08:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #63
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Cytat:Tylko pamiętaj że przy montażu się ściśnie.
Przecież ja to wszystko złożyłem z uszczelką i przykręcając śrubami. Założyłem automat i nóżkę. Jak mówiłem jest lekki opór na 1 i 2. Boje się, że może być to spowodowane ocieraniem się zębatki o karter. Ale z tego co widziałem to był tam odstęp 0,1-0,1,5 mm.
27-07-2018 18:13:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #64
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Heh zabawna sprawa. Założyłem pokrywe od strony iskrownika, dałem dzwignie zmiany biegów. I chodzi o wiele toporniej...

Ściągne tą podkładke z choinki. Ma 0,1 mm luzu i nie da sie ją już bardziej zeszlifować.

Wieczna zabawa z tym rometem, ale dam rade...musze dać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2018 20:31:06 przez Pan Zdzisław.)
27-07-2018 20:19:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Pan Zdzisław za ten post.
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #65
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Teraz mam taki problem, że luz i jedynka chodzą praktycznie swobodnie, ale dwójka już trochę bardziej topornie. Czy zjechana zębatka zdawcza może mieć na to wpływ? Bo wymieniałem ten popychacz, wodzik, podkładki i efekt nadal ten sam. A wiem na 100%, że powinna iść pod wałek główny podkładka 1,5 mm. Ściągnąłem przed chwilą ze starego Rometa taką.
28-07-2018 03:46:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #66
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Dobrze, więc założyłem koło zębate i przetestowałem biegi. W tedy nie czułem praktycznie żadnego oporu. Już lepiej chyba nie będzie, zresztą boje się, że znowu coś się pogorszy. Zostawiam to tak:

Tryby:
Wałek pośredniczący - 2 podkładki - 1,5 mm Luz: 0,3mm
Choinka - bez podkładki (Nie może tam być podkładki, bo w tedy ząbki haczą o popychacz) Luz: 0,2mm
Wałek główny- podkładka 1,3 mm Luz: 0,0mm

Jak dodam jeszcze uszczelkę to dochodzi te 0,2mm, więc wszystko powinno być dobrze. Biegi też wskakiwały. Zostawiam to. Biorę się za składanie.

Problem tylko w tym, że te łożyska nie chcą wejść na wał korbowy. Więc pewnie będę musiał to lekko zetrzeć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2018 15:16:41 przez Pan Zdzisław.)
28-07-2018 15:14:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #67
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Cytat:Masz wał, który fabrycznie ma za grube przeciwwagi - plusminus o tym pisał, ja u siebie szlifowałem, kilka setek za grube.

Teraz to przeczytałem przeglądając resztę :F. Czym to szlifowałeś? Bo ja to szlifuje papierem ściernym i ciężko idzie. Ręka boli okropnie, ale w końcu weszło łożysko od strony sprzęgła tylko nie do końca...bo z 0,3mm odstępu... i się nie dało tego dopchać, no chyba że rozwaliłbym wał prasą. Musiałem to ściągnąć i znowu szlifować. Efekty jakieś są, ale tak minimalne, że z 3 godziny mi zajmie, aby te łożyska mogły spokojnie wejść (nawet na gorąco).
28-07-2018 18:30:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #68
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Ja szlifowałem dobre kilka minut na sucho papierem 800.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
28-07-2018 19:46:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #69
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Cytat:Ja szlifowałem dobre kilka minut na sucho papierem 800.

Ja robiłem to samo... papierem 80 :F.

Zeszlifowałem trochę przy czopach wału. Mam nadzieje, że wejdzie. Wał dałem do zamrażalki, a łożyska chce podgrzać i osadzić o północy. Opalarka 300 stopni wystarczy czy ma być 560? Czy może piekarnik na 120 stopni i zostawić na godzinę?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2018 21:14:39 przez Pan Zdzisław.)
28-07-2018 21:12:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #70
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Łożysk nie możesz nagrzać do więcej niż ok 120 st *C bo je zniszczysz.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
29-07-2018 01:01:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #71
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Udało się je nałożyć na ciepło bez większych oporów. Mam jednak dwa problemy:
1. Pierwszy jest taki, że zlatuje to drugie łożysko od strony magneta. Znaczy siedzi i działa, ale jak się go pociągnie to zlatuje bez problemów. Czy muszę przedłużać prace i szukać jakiegoś super,hipel, zajebistego kleju do łożysk? Czy po prostu mogę pozwolić na dociśnięcie się łożyska do zabezpieczania i dociśniecie go drugim łożyskiem?
2. Jedno łożysko jakby gorzej się kręci od pozostały od strony sprzęgła. Znaczy się kręci się dobrze i w ogóle, ale jak go obrócę wraz z innym łożyskiem i zaczyna sam się kręcić, to ten od strony sprzęgła kręci się krócej od tego drugiego. Czy to jest groźne? Czy muszę teraz szukać tego samego łożyska?

Przy okazji może komuś się przyda. Wał dałem do zamrażarki na 5h. Łożyska dałem do piekarnika przy temperaturze 120 stopni na 35 minut. Po wyciągnięciu posmarowałem wał olejkiem do drukarek i sam środek łożyska. Wał wkładałem na łożysko, aby dobrze i równo weszło. W razie oporów delikatnie posłużyłem się prasą (choć myślę, że mogłem też wcisnąć to ręką).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2018 03:06:05 przez Pan Zdzisław.)
29-07-2018 03:00:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #72
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
To zostawić to łożysko czy je wymienić jak się gorzej kręci od innych?
29-07-2018 13:17:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #73
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Skoro łożysko zlatuje, to pewnie zbyt mocno przeszlifowałeś czop. Raczej do wymiany, ale teoretycznie i tak będzie działać.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
29-07-2018 13:39:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #74
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Tego się obawiałem, bo żeby to kupić musze przejść 12 km... w jedną stronę. Ale dobra wymienie je dla świętego spokoju.

Prace się przedłużą i tak wygląda wieczna zabawa z rometem. Coś nie pasuje, coś się rozwali
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2018 13:44:28 przez Pan Zdzisław.)
29-07-2018 13:44:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #75
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Dziwne. Nie mogę znaleźć ani jednego otwartego łożyska 6203 z luzem C3 od SKF. Czy może być za to np FAG? czy będzie się to czymś różniło?
30-07-2018 00:17:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 16:46:04
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 133
Romet sprint z 1975
Ostatni post: beta1989
Dzisiaj 14:27:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 14
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3202
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 3007
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165967
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53872
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 571
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 277
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 99
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52105
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 116

Reklama