Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
Autor Wiadomość
dieludolfs Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Radosław
Skąd: Włocławek
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
Powitać. Po ostatnim ataku nostalgii naszła mnie wena, która poskutkowała chęcią przywrócenia do świata żywych Komara 2350, którego lata temu użytkowałem do codziennej jazdy. Być może co niektórzy forumowicze znają go z serwisu youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=3rGQwV1iGno


Zakres prac obejmował wymianę wału korbowego na fabrycznie nowy produkcji Duells, gdyż stary był krzywy, co doskonale obrazuje ten film. Standardowo podczas tego remontu silnik dostał komplet nowych łożysk PPL/NSK z teflonowym koszyczkiem, oraz nowe simmeringi. Cylinder, tłok i pierścienie zostawiłem stare, gdyż były ledwie co dotarte. Po tak wykonanym remoncie okazuje się, że silnik dzwoni...
https://www.youtube.com/watch?v=soy9d9aOc3Y

Brzmi jak pierścienie tłokowe, ale czy przypadkiem tego dźwięku nie generuje łożysko igiełkowe sworznia tłokowego? Przed remontem, na oryginalnym wale to zjawisko nie występowało. Po wciśnięciu sprzęgła jak widać dźwięk lubi się zmieniać, jednak wydobywa się on z głowicy/cylindra. Wał korbowy jest sztywny, prawidłowo wydystansowany, nie zlokalizowałem luzu wzdłużnego.

Przy okazji, nie wiem czy zauważyliście, ale silnik podczas pracy nienaturalnie wyje. Dźwięk ten pojawił się po montażu fabrycznie nowego iskrownika wraz z kołem magnesowym tajwańskiej produkcji. Na starych częściach silnik pracował cicho, jednak miał ciągłe problemy z iskrą, dlatego zdecydowałem się wymienić cały komplet. Zapłon ustawiony książkowo za pomocą lampy stroboskopowej 3mm przed GMP. Czy to normalne, że silnik zmienił dźwięk po montażu tych części?



Pozdrawiam!
20-07-2018 04:46:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
O witam witam Smile kojarzę cię z yt i z jakiejś strony na której remontujesz bordowego komarka.

Moim zdaniem to coś związanego za sprzęgłem, pewnie zawleczka ociera albo spadła.
20-07-2018 09:59:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryko350 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Patryk
Skąd: Siedlików
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
Też tak miałem w Ogarze, zawleczka wypadła i dzwoniło o pokrywę sprzęgła.
20-07-2018 10:11:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TheKocur Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 386
Imię: Łukasz
Skąd: Sieczka (EPI)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
Mi też raz zawleczka się ścięła, ale to bardziej huczało. I po wciśnięciu sprzęgła było już cicho Wink
20-07-2018 11:48:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dieludolfs Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Radosław
Skąd: Włocławek
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
Dzięki za odzew!
Ścięcie zawleczki wykluczam, ponieważ do sprzęgła zaglądałem ponownie dosłownie kilka dni temu i wszystko było w porządku. Wymieniałem dźwigienkę sprzęgła w kapie, ponieważ na oryginalnej, dłuższej miałem problemy z prawidłowym wysprzęgleniem na korkowych tarczkach.




Ciągle nie daje mi spać to łożysko igiełkowe sworznia tłoka. Potrafiło się ono wysuwać z główki korbowodu i zastanawiam się, czy przypadkiem teraz ono nie mogło mi wywinąć tego numeru, ponieważ z każdym odpaleniem dzwonienie się nasila. Co niektórzy sugerowali mi montaż podkładek dystansowych między tłokiem a korbowodem, by uniknąć wysuwania się łożyska, jednak z obawy na dzwonienie w silniku (masz ci los...) założyłem tłok bez podkładek i teraz mnie sumienie dręczy, czy jednak coś tam się nie zadziało. Najprawdopodobniej i tak nie ominie mnie profilaktyczny demontaż cylindra, jednak zanim to uczynię może ktoś doradzi na co powinienem się przygotować? Zakupić jakieś nowe łożysko innej firmy, podkładki dystansowe czy może powrócić do oryginału i zakupić mosiężną tuleję? Bo nie wiem, czy jest sens ruszać pierścienie, jeżeli silnik ma prawidłową, solidną kompresję i dysponuje pełną mocą.
20-07-2018 14:18:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Komar 2350/S38 - dzwoni silnik po wymianie wału korbowego.
Może być i to, ja jak zakładałem nowy wał to łożysko z zestawu po włożeniu w główkę i założeniu sworznia miło luzy. Od razu pognałem do sklepu po jakieś łożysko igiełkowe i wspólnie ze sprzedawcą jakieś dobrałem, tak ze 2 mm szersze i miało rolki inne. Puki co chodzi super.
20-07-2018 14:46:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3189
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2997
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165919
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 120
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53863
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 567
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 275
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 97
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52099
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 111
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10918

Reklama