Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prędkość Kadeta
Autor Wiadomość
jenek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Jan
Skąd: Działoszyn
Pojazd: Romet Kadet
Post: #1
Prędkość Kadeta
Witam. Z swojego doświadczenia wiem , że raczej nic się nie da , ale wole się upewnić. Da się coś w silniku od Kadeta zmienić aby wyciągał więcej niz 50 km/h ?
13-03-2018 21:28:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 692
Imię: Rafał
Skąd: z daleka (OPJ)
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Prędkość Kadeta
Ohohoho, i to ile Wink
Dowiercanie kanałów płuczących + zmiana przełożeń
Podcięcie 1-2 mm płaszcza tłoka od strony dolotu
Membrana do komory korbowej
Większy gaźnik
Ogólnie, szeroko pojęty porting cylindra (tyczy się wszystkich kanałów, UWAGA, robienie tego na oślep bez obliczeń lub jakiejś mapki kończy się tragicznym przyspieszaniem z wolnych obrotów lub ogólnym brakiem mocy i wysokim spalaniem)
Lepszy tłok z cieńszymi pierścieniami
Wyważenie układu tłokowo-korbowego
Wypełnienie wału korbowego (zmniejszanie pojemności szkodliwej komory korbowej)
Odpowiednie dobranie długości dolotu, jeśli nie mamy zamiaru pakować się w membranę
Wydech z dyfuzorem (komorą rezonansową) i tu również uwaga - obliczenia wykonujemy na faktycznych danych pobranych z cylindra, a nie przepisujemy z internetu, taki wydech na seryjnym silniku bez innych przeróbek da ogromny spadek elastyki, a moc maksymalna nie przekroczy uzyskiwanej ze standardowym tłumikiem, a nawet jeśli, to z górki, bo inaczej silnik nie uzyska odpowiednich obrotów (brak mocy w średnich partiach).

To tylko kilka przykładów, ale doświadczenie pokazuje, że jeśli zabawisz się w ostry tuning, to będziesz ostro wymieniać wałki główne, a rama (szczególnie Kadeta) nie wytrzyma przeciążeń wynikających z większej mocy silnika. Mam tu na myśli głównie pękające główki ramy i urywające się mocowania silnika (spawy puszczają).

Andrij Prowizorkov
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2018 23:50:35 przez seler1500.)
13-03-2018 23:46:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Patryko350 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 85
Imię: Patryk
Skąd: Siedlików
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Prędkość Kadeta
Myślę że można by jeszcze posunąć się krok dalej i doczepić się przełożeń przekładni stałej czyli zwiększenie ilości zębów na koszu sprzęgłowym a zmniejszenie na drugim kole zębatym.
Ale to już więcej zabawy by było+ to co jest opisane wyżej bo bez niczego to ciężko to będzie.
14-03-2018 00:37:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 692
Imię: Rafał
Skąd: z daleka (OPJ)
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Prędkość Kadeta
Zapomniałem dopisać Wink
Można założyć zębatkę 14/15z od Simsona, przeróbka taka jest opisana na forum przez Feiro, jeśli poszukasz, na pewno znajdziesz Big Grin


Aha, jeśli bazą do tuningu ma być słabeńki 023, a na liczniku mamy już troszkę kilometrów, rozpoczynamy od kapitalki, inaczej silnik rozpadnie się po kilku, kilkunastu kilometrach. I przede wszystkim - wszystkie przeróbki wykonujemy z głową, konsultujemy je wcześniej na forum lub u kogoś, kto ma doświadczenie jeśli chodzi o tuning silników dwusuwowych.
Jak już wspominałem, nieumiejętnie przeprowadzony tuning przynosi odwrotne do oczekiwanych efektów. Poza tym, tuning tego silniczka nie jest prosty, musimy uważać na skrzynię biegów, wałek główny (ten od zębatki atakującej łańcucha), wielokarb na wale korbowym, choinka i wszystko co tam jeszcze może się popsuć. Ten silniczek nie jest zbyt dobrą bazą do tuningu, lepszy jest silnik Charta, co pokazuje nam kolega z forum - hohowski, lub innne silniki mające troszkę więcej niż tylko dwa przełożenia.

Andrij Prowizorkov
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2018 07:43:46 przez seler1500.)
14-03-2018 07:32:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Sierpień - Paweł od Mińska

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Remont 019 dla Marcina
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 02:11:41
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 131
Shl m04 wycena
Ostatni post: Pawel_0111
Dzisiaj 01:52:33
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 575
Wymarzona Zastava 1100p M...
Ostatni post: bartosz1907
Dzisiaj 00:21:58
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 5678
Manetka gazu
Ostatni post: Szatek
Dzisiaj 00:18:14
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 4692
126el 96' - Kłejkowy Kasz...
Ostatni post: Quake96
Wczoraj 23:26:54
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 1248
Problem z urwaną śrubą w ...
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 23:21:34
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 184
Jawa 50 światła na krótko...
Ostatni post: Tibia74
Wczoraj 22:21:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 67
Pogromca squterów by sele...
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 21:46:22
» Odpowiedzi: 219
» Wyświetleń: 16419
Chart RobeRta
Ostatni post: robert2006p
Wczoraj 20:29:28
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 1175
Romet Ogar 200 / 88'
Ostatni post: Ychu
Wczoraj 18:54:42
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 1076
Garażowy vlog
Ostatni post: skinder
Wczoraj 18:17:52
» Odpowiedzi: 74
» Wyświetleń: 4931
Dysze do odblokowanego og...
Ostatni post: Ychu
Wczoraj 15:13:43
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
kupię cewkę zapłonową
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 14:51:32
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 103
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Ratman
Wczoraj 13:13:53
» Odpowiedzi: 1034
» Wyświetleń: 124037
Regeneracja przedniego i ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 12:57:00
» Odpowiedzi: 198
» Wyświetleń: 60984

Zapraszamy

Reklama