Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z manetką gazu - komar 2352
Autor Wiadomość
hxllxr Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Rafał
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Problem z manetką gazu - komar 2352
Jak odpalę swojego komara to caly czas musze trzymać manetkę gazu. Jak puszczę to komar gaśnie. Linka jest z linmotu dedykowana do komara i jest na maxa odkręcona. Dalej sie nie da. Jak przekręcę manetkę od siebie to linka wypada z fajki. Wina leży po stronie manetki czy linki ? Czy sam korpus jest oryginalny i czy czegoś w nim brakuje? Liczę na waszą pomoc. Poniżej link do YT o co chodzi z wypadaniem i kilka zdjęć manetki.
https://youtu.be/OpZtj6VvsDM





(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2018 02:26:57 przez hxllxr.)
17-02-2018 02:23:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
bkrukl Offline
Technik
*


Liczba postów: 827
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Problem z manetką gazu - komar 2352
Problem i w lince i w gaźniku. To że gaśnie po puszczeniu manetki to wina gaźnika. Do regulacji. A to że linka wypada to jest wina linki, bo masz założoną linke od zmiany biegów z tego co widzę.
17-02-2018 09:08:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hxllxr Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Rafał
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
Problem z manetką gazu - komar 2352
(17-02-2018 09:08:17)bkrukl napisał(a):  Problem i w lince i w gaźniku. To że gaśnie po puszczeniu manetki to wina gaźnika. Do regulacji. A to że linka wypada to jest wina linki, bo masz założoną linke od zmiany biegów z tego co widzę.


Dzieki za odp ale linka jest do gazu dedykowana do komara, poniżej dowód jakieś inne pomysły ? Czy jak przekręcę manetką OD siebie odejmując gazu na maks jak na filmiku to tak ma być czy manetka powinna się blokować ?


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2018 13:32:05 przez hxllxr.)
17-02-2018 13:26:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Problem z manetką gazu - komar 2352
A gaźnik ustawiłeś?
17-02-2018 13:39:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hxllxr Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Rafał
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
Problem z manetką gazu - komar 2352
(17-02-2018 13:39:37)rafi555 napisał(a):  A gaźnik ustawiłeś?


Tydzień temu byl ustawiany.
17-02-2018 14:02:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Problem z manetką gazu - komar 2352
Aha, spróbuj na maxa wkręcić śrubę w gaźniku od obrotów (ta co jest skierowana w dół).
17-02-2018 15:02:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,566
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
RE: Problem z manetką gazu - komar 2352
Gaźnik ma być tak ustawiony, żeby silnik nie gasł nawet bez linki gazu. Zwiększ obroty wkręcając śrubę na klucz 7 (to ta lekko ze skosa po prawej stronie gaźnika). Regulacja na lince służy jedynie do ustawienia luzu linki, który ma być jak najmniejszy (poruszając pancerzem przy gaźniku powinien on minimalnie, parę mm, ruszać się nie unosząc przepustnicy), nie powinno się ustawiać tam minimalnych obrotów, a teraz miałeś tak ustawione, skoro gaśnie po wymianie linki.
W położeniu zerowym (spoczynkowym) manetki (nie przekręcasz jej w żadną stronę) ustawiasz luz linki. Kiedy kręcisz od siebie, możliwe, że linka wypadnie, albo zablokuje się, bo tego po prostu nie robi się podczas jazdy, bo i po co. Kręcąc do siebie dodajesz gazu, przy czym przerwa pomiędzy położeniem zerowym a rozpoczęciem przyśpieszania jest tym mniejsza, im mniejszy luz masz ustawiony na pancerzu.
Skoro wykręciłeś regulację na lince do końca, a ona wciąż jest luźna bardziej, niż powiedzmy 2mm, to znaczy, że albo pancerz jest za krótki, albo linka za długa (o ile nie brakuje ci niczego po drodze). Porównaj długości z oryginalną, zobaczysz co jest nie tak.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
17-02-2018 15:10:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post.
hxllxr Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Rafał
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
Problem z manetką gazu - komar 2352
(17-02-2018 15:10:53)Dawdzio napisał(a):  Gaźnik ma być tak ustawiony, żeby silnik nie gasł nawet bez linki gazu. Zwiększ obroty wkręcając śrubę na klucz 7 (to ta lekko ze skosa po prawej stronie gaźnika). Regulacja na lince służy jedynie do ustawienia luzu linki, który ma być jak najmniejszy (poruszając pancerzem przy gaźniku powinien on minimalnie, parę mm, ruszać się nie unosząc przepustnicy), nie powinno się ustawiać tam minimalnych obrotów, a teraz miałeś tak ustawione, skoro gaśnie po wymianie linki.
W położeniu zerowym (spoczynkowym) manetki (nie przekręcasz jej w żadną stronę) ustawiasz luz linki. Kiedy kręcisz od siebie, możliwe, że linka wypadnie, albo zablokuje się, bo tego po prostu nie robi się podczas jazdy, bo i po co. Kręcąc do siebie dodajesz gazu, przy czym przerwa pomiędzy położeniem zerowym a rozpoczęciem przyśpieszania jest tym mniejsza, im mniejszy luz masz ustawiony na pancerzu.
Skoro wykręciłeś regulację na lince do końca, a ona wciąż jest luźna bardziej, niż powiedzmy 2mm, to znaczy, że albo pancerz jest za krótki, albo linka za długa (o ile nie brakuje ci niczego po drodze). Porównaj długości z oryginalną, zobaczysz co jest nie tak.


Dziekuje za obszerne porady Smile wieczorem pójdę do garażu i spróbuje zrobic tak jak radzicie !
17-02-2018 15:42:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sampras Offline
Nowy
*


Liczba postów: 75
Imię: Witold
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Problem z manetką gazu - komar 2352
(17-02-2018 02:23:38)hxllxr napisał(a):  Czy sam korpus jest oryginalny i czy czegoś w nim brakuje?

Witam,

korpus manetki gazu wygląda na taki jaki występował w Komarze 2352. Taki sam jest w moim 2352.
Jeśli można cofnąć manetkę dalej niż sama "odbija" i manetka wychodzi na zewnątrz korpusu to należy odpowiednio ustawić wkręt regulacyjny M7 w korpusie.
W tym celu dajemy na max manetką do siebie (czyli gaz na max) i trzymając manetkę w tej pozycji wkręcamy głębiej wkręt. Za głęboko wkręcony będzie ocierać o manetkę. Po wyregulowaniu położenia wkrętu, blokujemy go nakrętką kontrującą (klucz 11). Przy właściwym ustawieniu wkrętu nie przekręcimy manetki od siebie poza pozycję po której sama wraca i manetka nie wysunie się na zewnątrz korpusu.

Warto sprawdzić czy korpus linki siedzi w zagłębieniu nakrętki gaźnika. Jeśli z niej wyszedł i opiera się o górną krawędź nakrętki, to wówczas wydaje się ze korpus linki jest za długi i w związku z tym nakrętka/rurka regulacyjna na lince zostaje maksymalnie wkręcona aby przepustnica w gaźniku nie była uniesiona.

Pozdrawiam
18-02-2018 00:07:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo sampras za ten post.
hxllxr Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Rafał
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
Problem z manetką gazu - komar 2352
(18-02-2018 00:07:39)sampras napisał(a):  
(17-02-2018 02:23:38)hxllxr napisał(a):  Czy sam korpus jest oryginalny i czy czegoś w nim brakuje?

Witam,

korpus manetki gazu wygląda na taki jaki występował w Komarze 2352. Taki sam jest w moim 2352.
Jeśli można cofnąć manetkę dalej niż sama "odbija" i manetka wychodzi na zewnątrz korpusu to należy odpowiednio ustawić wkręt regulacyjny M7 w korpusie.
W tym celu dajemy na max manetką do siebie (czyli gaz na max) i trzymając manetkę w tej pozycji wkręcamy głębiej wkręt. Za głęboko wkręcony będzie ocierać o manetkę. Po wyregulowaniu położenia wkrętu, blokujemy go nakrętką kontrującą (klucz 11). Przy właściwym ustawieniu wkrętu nie przekręcimy manetki od siebie poza pozycję po której sama wraca i manetka nie wysunie się na zewnątrz korpusu.

Warto sprawdzić czy korpus linki siedzi w zagłębieniu nakrętki gaźnika. Jeśli z niej wyszedł i opiera się o górną krawędź nakrętki, to wówczas wydaje się ze korpus linki jest za długi i w związku z tym nakrętka/rurka regulacyjna na lince zostaje maksymalnie wkręcona aby przepustnica w gaźniku nie była uniesiona.

Pozdrawiam


Dzieki Panowie za pomoc. Gaźnik ustawiony, komar nie gaśnie, linka i manetka już nie wypada Smile
18-02-2018 23:34:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53767
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Bzyczek
Dzisiaj 02:33:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 26
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 23
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 77
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 519
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 265
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 82
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52050
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 104
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10891
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165723
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 352
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: romek
26-03-2024 00:12:36
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 38390

Reklama