Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem ze współczesnym tłokiem.
Autor Wiadomość
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Problem ze współczesnym tłokiem.
Planuję zlecić przeróbkę cylindra do Charta na wielokanałowca, kupiłem tłok DS Piston dedykowany Hondzie MBX50. Tutaj pojawia się pytanie do osób mających styczność z tłokami innymi niż oryginał ZMD do silników Dezamet: Czy wszystkie zestawy dzisiejszych tłoków typu Meteor, Piston Kit, wcześniej wspomniany DS Piston lub inne chińskie no-name mają tak luźne pasowanie sworznia ? Ten z zestawu wchodzi z dość małym oporem praktycznie pod naciskiem małego palca. Obecnie posiadam w silniku Power Force'a od Keewaya jednak tu kupiłem sworzeń osobno i tego musiałem już wcisnąć patentem śrubowym.

Logicznie do sprawy podchodząc luźny sworzeń dość szybko rozwali piastę w tłoku, jednak sprzedawca zarzeka się że jest te zestawy chwalą się kilkuletnią sprzedażą praktycznie bez zwrotów. Będę wdzięczny za każdą sugestie.
28-12-2017 18:43:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
Każdy producent powinien zapewnić odpowiedni luz dla materiałów użytych w swoich tłokach. Możliwe, że materiały tłoków tego producenta charakteryzują się mniejszą rozszerzalnością cieplną w tych miejscach i nie jest zalecane zbyt ciasne pasowanie.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
28-12-2017 23:21:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
Dzięki za odpowiedź, zastanawia mnie jeszcze jak to się ma do korbowodu który ma zwykłą tulejkę ślizgową, a taka obecnie jest w moim silniku. Trochę poczytałem na ten temat w internecie i spotkałem się z opinią że w przypadku tak archaicznego jak na obecne czasy rozwiązania jak panewka w główce korbowodu zalecało by się stosowanie "sztywnego" połączenia sworzeń-tłok, tak aby ruch w tym miejscu odbywał się tylko na tulejce.
28-12-2017 23:55:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
Tyle, że każdy sworzeń w pewnym stopniu i po odpowiednim rozgrzaniu się elementów będzie się przesuwał. Wprawdzie w autach też często stosowane jest rozwiązanie pływający sworzeń w tłoku i na korbowodzie, tyle że tam jest trochę inne smarowanie, ale działa.
Tyle, że poddając takiej przeróbce silnik, wał też będziesz zapewne regenerował, a korbowody do chartów są dostępne (z tego co mi wiadomo) tylko z łożyskiem igiełkowym. Które bądź co bądź jest fatalnej jakości i od razu bym je wyrzucił do śmietnika.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
29-12-2017 00:14:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
Wał od nowości ma nalatane właściwie niecałe 4000 km, współczesny zamiennik, dobrej (jak na rzemiosło) jakości. Sprawdzę przede wszystkim stan tulejki korbowodu, bo gdyby była (a przy takim przebiegu chyba powinna być) w przyzwoitym stanie to odpuściłbym regenerację. Z resztą cylinder z tym feralnym tłokiem wpadnie do silnika za jakiś czas. Chodzi mi po głowie jeszcze ewentualnie zwrócenie tego tłoka i ogarnięcie pozytywnie zaopiniowanego przez wielu Meteora, bo ten DS Piston opinie ma takie sobie...
29-12-2017 01:17:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
potwierdzam, posiadam tłok noname od hondy mb i przy pierwszym montażu wystarczyło trochę podgrzać i sworzeń wszedł bez narzędzi, przy obecnym przebiegu około 8-10 tys. pływa.
skoro tak wymyślili producenci, którzy nie nalezą do najgorszych, to chyba mieli w tym jakiś cel. ustawisz trochę bogatszą mieszankę i się najeździsz.
29-12-2017 18:48:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
DS Piston wraca do sklepu, a ja będę polował na Meteora o uczciwym rozmiarze 39/39.25 gdyż szkoda "ciachać" nominalny cylinder od razu na 40 mm a póki co widzę dostępne tylko takie. Przy okazji sprawdzając stan wału odkryłem że mosiężna tulejka wału za "pinć złoty i pisiont groszy" dostała takiego luzu że dziwię się że dolne łożysko nie ma żadnego luzu, więc to taka kara za oszczędność przy składaniu silnika... Ku przestrodze Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2017 23:25:54 przez axelbenq.)
30-12-2017 23:25:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
z czego wynikł problem z tym luzem, bo nie rozumem? obejrzałeś sobie ten filmik?
31-12-2017 00:32:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
Również mam chine na slizgowym i luźne pasowanie się sprawdza w tym przypadku.
31-12-2017 00:44:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
(31-12-2017 00:32:00)charper napisał(a):  z czego wynikł problem z tym luzem, bo nie rozumem? obejrzałeś sobie ten filmik?

Filmik obejrzałem. Mój silnik pracował o wiele głośniej. Problem powstał przez to że tulejka ślizgowa powinna być z brązu b101 a ja po kosztach nie chcąc szukać materiału kupiłem mosiężną, do tego tokarz trochę ciasno ją spasował ze sworzniem tłoka. Teraz wpadnie tulejka taka jak ma być z chociażby tego materiału: http://allegro.pl/pret-walek-braz-z-braz...46181.html

W międzyczasie pogadałem z gościem który twierdzi że opcja z łożyskowaną główką korbowodu jest najlepsza gdy montuje się tłok ze współczesnych pojazdów bo są one od początku przewidziane do pracy na fabrycznie łożyskowanej główce korbowodu, więc "pływanie" sworznia w tłoku współgra z pracą sworznia w łożysku. Tak więc mając trochę czasu rozważę jeszcze ewentualnie całkowite wyeliminowanie tulejki poprzez wstawienie korby od Sendy, lub współczesnej od kwadraciaka (jedyny problem to ogarnięcie nowego sworznia stopy 16x37). Wychodziłoby na to że zagadka luźnego lub inaczej "pływającego" pasowania sworznia w tłoku została rozwikłana Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2017 01:19:45 przez axelbenq.)
31-12-2017 01:17:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
a te korby od kwadraciaka to w miare dobre?
31-12-2017 01:57:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
Tak naprawdę to ile ludzi tyle opinii. Na innym forum ktoś taką współczesną korbę zapakował do 70ccm i też jeździł bez przygód do samej sprzedaży Charta. Jeśli zdecyduję się na opcję z łożyskiem to osobiście bardziej bym się skłaniał do tej od kwadraciaka ze względu na to że odpada bieganie z silnikiem po tokarzach aby roztoczyć komorę korbową (co musiałbym zrobić w przypadku korby z Sendy, de facto którą mam używkę, z przelatanego wału) jedyne co to kupiłbym lepsze łożyska od tych z zestawu i powinno to wystarczyć.
31-12-2017 02:30:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
No ja właśnie musze podesłać kartery na roztoczenie. Z jednej strony to nic nie mam do zarzucenia temu silnikowi, z drugiej strony mam już wszystko pod 70ccm...
31-12-2017 14:48:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ogór200 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: Piotr
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
To bardzo dobrze że wchodzi z lekkim oporem, ja zawsze szlifuję tłok w rometach i robię sworzeń na "pływająco" sałek tez tak polecał w swoich artykułach ..dodam że zazwyczaj w japońskich sprzętach sworzeń wchodzi tak że można go ręką wcisnąć
05-01-2018 21:46:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Problem ze współczesnym tłokiem.
(31-12-2017 01:17:14)axelbenq napisał(a):  
(31-12-2017 00:32:00)charper napisał(a):  z czego wynikł problem z tym luzem, bo nie rozumem? obejrzałeś sobie ten filmik?

Filmik obejrzałem. Mój silnik pracował o wiele głośniej. Problem powstał przez to że tulejka ślizgowa powinna być z brązu b101 a ja po kosztach nie chcąc szukać materiału kupiłem mosiężną, do tego tokarz trochę ciasno ją spasował ze sworzniem tłoka. Teraz wpadnie tulejka taka jak ma być z chociażby tego materiału: http://allegro.pl/pret-walek-braz-z-braz...46181.html

W międzyczasie pogadałem z gościem który twierdzi że opcja z łożyskowaną główką korbowodu jest najlepsza gdy montuje się tłok ze współczesnych pojazdów bo są one od początku przewidziane do pracy na fabrycznie łożyskowanej główce korbowodu, więc "pływanie" sworznia w tłoku współgra z pracą sworznia w łożysku. Tak więc mając trochę czasu rozważę jeszcze ewentualnie całkowite wyeliminowanie tulejki poprzez wstawienie korby od Sendy, lub współczesnej od kwadraciaka (jedyny problem to ogarnięcie nowego sworznia stopy 16x37). Wychodziłoby na to że zagadka luźnego lub inaczej "pływającego" pasowania sworznia w tłoku została rozwikłana Smile

Współczesne korbowody do kwadraciaków mają łożysko stopy pod sworzeń 16mm. Ale łożysko sworznia jak i główki jest żałosne, od razu trzeba się zaopatrzyć w lepsze łożyska.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
05-01-2018 23:50:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 16:46:04
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 138
Romet sprint z 1975
Ostatni post: beta1989
Dzisiaj 14:27:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 20
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3204
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 3009
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165973
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53874
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 571
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 277
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 99
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52105
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 117

Reklama