Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 1 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont silnika
Autor Wiadomość
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Remont silnika
Siemano!

Koło stycznia robię mały remont silnika 223 i przepatrzenie 023. W 223 chcę wymienić łożyska, bo prawdopodobnie nie były wymieniane przez 10 tys. km. Dodatkowo uszczelniacze, oringi, tarcze sprzęgła, łańcuszek sprzęgła oraz zębatka do niego. Chciałbym też zrobić szlif cylindra i dać tłok i pierścienie nominalne. Zostanie kupiony nowy gaźnik.

Lepsze są łożyska KOYO czy NTN?

Czy ktoś z naszej grupy robi tanio szlify cylindra? Jeżeli tak to prosiłbym o wiadomość priv Smile

Silnik zostanie złożony na kryngielitowych uszczelkach i szarym silikonie.

Czy ma ktoś może na sprzedaż krócieć gaźnika z kwadratowym otworem?

Półksiężyc po takim przebiegu będzie prawdopodobnie do wymiany?

Z góry dziękuję za odpowiedzi Smile
Pozdrawiam

O i jeszcze czy ktoś ma sposób na łożyska tzn. jak je zdjąć. One jak się ściąga wał to zostają na nim czy w karterach? Wiem ,że są ściągacze do łożysk, ale chcę zrobić taki tańszy remont Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2017 16:11:23 przez Rometowiec14.)
12-09-2017 15:59:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Remont silnika
Co masz na mysli przez zastosowanie w szlifowanym garku nominalnego tloka?
12-09-2017 16:12:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Remont silnika
jak robisz szlif to zakładasz pierścienie i tłok pod niego a nie nominały
12-09-2017 16:14:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Remont silnika
A honowanie i szlif to to samo? Na jakimś forum słyszałem, że którymś z tych zabiegów szlifuje się powierzchnie tulei cylindra o 0,02 mm, żeby zeszły ryski i wtedy chyba zostaje ten sam wymiar. Ale jeżeli ten szlif to szlifowanie większej grubości to wtedy na I szlif jest 38,25 mm?

Powiedzcie mi jeszcze jak najlepiej rozłączyć kartery? Młotkiem na pewno tego nie zrobię :F
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2017 16:28:12 przez Rometowiec14.)
12-09-2017 16:18:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Remont silnika
Jeżeli miałbyś wybierać pomiędzy koyo a NTN, wybierz NTN. Przy Koyo pojawiło się dużo podróbek, więc mogą być to pieniądze wyrzucone w błoto.
Silnik rozpoławiaj za pomocą ściągacza. Wykonasz go w kilkanaście minut, a zaoszczędzisz sporo czasu, nerwów a przede wszystkim przylgni karterów.
Po takim przebiegu, zapewne i wał będziesz miał do regeneracji/wymiany, więc bierz i to pod uwagę.
Jeżeli chodzi o szlif cylindra, jest to operacja złożona z dwóch etapów- roztoczenia oraz honowania, ale to odpowiedni zakład już Ci zrobi, a Ty nie musisz się o to martwić. Wszystko jedyne zależy od stanu części.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-09-2017 16:59:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Remont silnika
Czy regeneracja wału jest naprawdę konieczna?
12-09-2017 17:06:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Remont silnika
Rozbierzesz, ocenisz, oszacujesz. Tyle, że po takim przebiegu nie spodziewałbym się idealnego wału.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-09-2017 17:09:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Remont silnika
A ten ściągacz z czego zrobić?
12-09-2017 17:10:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,566
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
RE: Remont silnika
Z plasteliny. Chłopie, poszukaj trochę, daj coś od siebie. Te informacje są dostępne dla każdego, nie trzeba mieć doktoratu i poparcia 56,5% ankietowanych. Jest na forum poradnik dotyczący poprawnego rozpoławiania silnika, a po wpisaniu "ściągacz 023" w google czy nawet na Olx wychodzi odpowiednie ustrojstwo. Chcesz, stać cię, to kupujesz. Nie - robisz sam, zdjęcia w ogłoszeniu, silnik na przymiarkę w motorowerze (mała podpowiedź: on nie musi mieć kształtu silnika).

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
12-09-2017 17:59:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post.
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Remont silnika
(12-09-2017 17:09:02)plusminus napisał(a):  Rozbierzesz, ocenisz, oszacujesz. Tyle, że po takim przebiegu nie spodziewałbym się idealnego wału.

Jak katujesz to może i nie. Mam silnik z przebiegiem około 10 tysięcy i o ile ogólny remont to już konieczność, tak wał jest wciąż w świetnym stanie.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
12-09-2017 18:11:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Remont silnika
(12-09-2017 18:11:29)Quake96 napisał(a):  
(12-09-2017 17:09:02)plusminus napisał(a):  Rozbierzesz, ocenisz, oszacujesz. Tyle, że po takim przebiegu nie spodziewałbym się idealnego wału.

Jak katujesz to może i nie. Mam silnik z przebiegiem około 10 tysięcy i o ile ogólny remont to już konieczność, tak wał jest wciąż w świetnym stanie.

Na pierwszy rzut oka, pewnie taki jest. Wink

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-09-2017 22:06:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Remont silnika
Ja silnika nie katowałem,ale nie wiem co robili z nim poprzedni właściciele. Może wyjdzie bez regeneracji wału.
12-09-2017 22:08:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Remont silnika
A żeby przykręcić gaźnik używało się szpilek czy śrubek z nakrętkami? W sklepie są szpilki, a ja miałem właśnie na śrubki.
13-09-2017 16:58:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Remont silnika
Oryginalnie były szpilki + podkładki i nakrętki
pewnie ktoś sobie przerobił, osobiście polecałbym szpilki bo w tym alumie łatwo gwint objechać

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
13-09-2017 17:02:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Remont silnika
Plusminus pisał w tym wątku o regeneracji wału. Do jakiej kwoty dochodzi cena takiej regenarcji albo czy bardziej opłaca się kupić nowy wał? Myślę nad takim http://jackmotors.pl/old-timer/wal-korbo...om=listing ten różni się od droższego tylko korbowodem, więc mogę chyba taki kupić?
13-09-2017 17:05:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2968
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Dzisiaj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165774
Witam .
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 92
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Dzisiaj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 50
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53808
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 556
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 268
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52067
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 108
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10895
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62

Reklama