Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ogar 205 Remont/Modyfikacja
Autor Wiadomość
VENOM Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Karol
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Ogar 205 Remont/Modyfikacja


Ze względu na to że jestem laikiem w kwestiach mechanicznych a pojazd udało mi się pozyskać nie dawno mile widziane porady, podpowiedzi, komentarze i ogólnie wszelkie wypowiedzi na temat, byle w miarę sensownie.

1. Z CZYM ZACZYNAM?



Trochę pordzewiały, miejscami malowany jakby pędzlem. Ma coś ze skrzynią biegów, wcześniej dźwignia latała luźno, po zabiegach lokalnego speca lata mniej ale dalej nie jest kolorowo. Niby pali od pierwszego kopniaka ale użycie sprzęgła czy to z luzu, czy 1->2 w trakcie jazdy zawsze kończy się zdechnięciem. Hamulec tylni działa, przedni niezbyt. Elektryka żyje własnym życiem, oświetlenie na pewno nie działa. Kable i linki są bo są, stan raczej kiepski. 3/4 wypadkach pali z jedynki na popych i jeździ bez większych problemów xD

2. WIZJA


Jak widzicie, Ogar zdecydowanie wymaga remontu, więc przy okazji postanowiłem co nieco w nim zmodyfikować. Rozważałem więc różne pomysły, przeglądałem internet...Chopper byłby śmieszny, nawet jeśli wykonany estetycznie całkowicie rozmijał by się z założeniem tych ryczących bestii. Cross/Enduro też przeleciał mi ledwie przez głowę, nie wiem czy Ogarek byłby w stanie podjechać pod górę drogą do mojej miejscowości (jeszcze nie testowałem, wiadomo) a co dopiero radzić sobie w trudnym terenie i ekstremalnych warunkach. Bądźmy realistami, to w końcu tylko 50cc, motorower o pewnych cechach wyglądu motocykla. Po pewnym czasie natknąłem się w sieci na coś, co przypomniało mi o istnieniu tzw. Bobberów i Cafe Racerów.