Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z gaznikiem.
Autor Wiadomość
młodychłopak Offline
Nowy
*


Liczba postów: 71
Imię: Dawid
Skąd: Nysa
Pojazd: Romet Kadet
Post: #1
Problem z gaznikiem.
Witam jeśli umieściłem post nie w tym dziale to przepraszam. Posiadam Rometa Kadet i aktualnie mam w nim orginalny gaźnik, chce założyc do niego jakis inny, lepszy gaźnik w celu zwiekszenia mocy, osiągów. Czytałem troche i jest słynny K60b.. Mam pytanie czy ten gaźnik faktycznie poprawi osiągi? (oczywiście wiem że rakiety z tego nie zrobie Big Grin ) I druga sprawa jest jakis inny gaźnik który by pasował? najważniejsze to zeby na szpilki pasował a średnice cylindra można poszerzyć.. Z simsona s51 by pasował i czy by był lepszy od tego K60b? Jeśli mógłby ktoś napisac z jakiego motorka pasowałby gaźnik (na szpilki) i jaki jest najlepszy? A i czy ten gaźnik z linku by był dobry? https://gmoto.pl/gaznik-16n3-5-simson-s70,85179.html
Z góry dzięki Smile
28-10-2016 22:25:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
NeoN Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: NeoN
Skąd: Błędów
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Problem z gaznikiem.
Pytanie czy zmiana gaźnika coś da. Jeśli chodzi o usprawnianie silnika (bo to jedyne właściwe słowo) to zaczął bym od usprawnienia zapłonu, później regulacja gaźnika Smile

Chyba że dzieją się jakieś jaja z gaźnikiem i masz go dosyć Smile możesz rzeźbić i próbować- tylko podziel się spostrzeżeniami Smile

Chyba że ktoś ma to za sobą to niech pomoże- po co wyważać otwarte drzwi Smile

Ps. sam będę walczył z gaźnikiem i chętnie poczytam o tym co można zrobić w tej materii Smile
28-10-2016 22:42:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Petronas Offline
Wiecznie karany ;)
*


Liczba postów: 888
Imię: Tomek
Skąd: Leżajsk
Pojazd: Romet 2375
Post: #3
RE: Problem z gaznikiem.
W 023 ? haha

Zmiana gaźnika nie poprawi osiągów Wink
28-10-2016 22:45:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XeardonLordeX Offline
Od grata, po śliczny klasyk.
*


Liczba postów: 143
Imię: Klaudiusz
Skąd: Knurów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Problem z gaznikiem.
Powiem tyle, w ogarku 205 miałem k60b rosyjski, sprawował sie superancko, po pierwszy w nim możesz ustawić przepływ na przepustnicy czyli to co każdy gaźnik i druga rzecz to jest to zę możesz w nim ustawić sobie ile ma ssać powietrza, dzięki temu że go sobie fajnie wyregulowałem na moje potrzeby, zwiększył mi moc zmniejszając spalanie, niby nie jest to logiczne dla niektórych, ale serio mogłem więcej kilometrów nim zrobić i czułem też lekką różnice, na liczniku wyszło liche 5km/h więcej i tyle, ale jego zaletą jest to ze możesz sb ustawićc jak chcesz jeździć, bo możesz dać tak że zyska duzo mocy tyle ile sie da a spalanie jak smok będzie, im większy dopływ powietrza tym mniejsze spalanie i te tym lepiej wybucha mieszanka ale bez przesady

Pyrk, pyrk, pyrk,
juz jade, andrzej nie denerwuj sie,
Pyrk, pyrk, pyrk...
28-10-2016 22:45:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
młodychłopak Offline
Nowy
*


Liczba postów: 71
Imię: Dawid
Skąd: Nysa
Pojazd: Romet Kadet
Post: #5
RE: Problem z gaznikiem.
No sama wymiana gaźnika sporo nie da, ale jestem w trakcie "tuningu" silnika Big Grin , więc gaźnik raczej jest do zmiany na lepszy na 100%. Jeśli nic nie znajde to kupie K60b, ale pytam może ktos poleci jakiś lepszy od tego K60b, może z simsona jest lepszy? Smile
28-10-2016 22:46:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XeardonLordeX Offline
Od grata, po śliczny klasyk.
*


Liczba postów: 143
Imię: Klaudiusz
Skąd: Knurów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Problem z gaznikiem.
Tylko pamiętaj że żeby ci ta moc na serio podskocyzła to musizz mieć dobry przepływ paliwa i powietrza, ale mocy to da tyle choćby pic na wode, największym jego plusem jest to że jak dobrze wyregulujesz to możesz oszczędzić sobie na paliwku

Pyrk, pyrk, pyrk,
juz jade, andrzej nie denerwuj sie,
Pyrk, pyrk, pyrk...
28-10-2016 22:50:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Problem z gaznikiem.
Jak k60b to tylko ruski. Ogólnie ciężko to wyregulować. Osiągów nie poprawi a pomiary oryginalnym licznikiem można sobie wsadzić w d...
Spalanie chwilowo wzrośnie przy regulowaniu, a potem momentalnie spadnie do 0 po rzuceniu gaźnikiem w kąt garażu...
Polecam natomiast gaźniki z pił i kos spalinowych, byle pojemność urządzenia przy którym był gaźnik była 50cc lub więcej. Motorek lepiej się wkręca i to w zasadzie tyle. Kto się przejmuje spalaniem na poziomie 2-3l??

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
28-10-2016 23:22:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
młodychłopak Offline
Nowy
*


Liczba postów: 71
Imię: Dawid
Skąd: Nysa
Pojazd: Romet Kadet
Post: #8
RE: Problem z gaznikiem.
(28-10-2016 23:22:08)Odrestaurator napisał(a):  Jak k60b to tylko ruski. Ogólnie ciężko to wyregulować. Osiągów nie poprawi a pomiary oryginalnym licznikiem można sobie wsadzić w d...
Spalanie chwilowo wzrośnie przy regulowaniu, a potem momentalnie spadnie do 0 po rzuceniu gaźnikiem w kąt garażu...
Polecam natomiast gaźniki z pił i kos spalinowych, byle pojemność urządzenia przy którym był gaźnik była 50cc lub więcej. Motorek lepiej się wkręca i to w zasadzie tyle. Kto się przejmuje spalaniem na poziomie 2-3l??

Masz racje, spalaniem się nie przejmuje. A ten gaźnik co dałem w linku pasowałby ?
29-10-2016 10:09:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Problem z gaznikiem.
Niestet nie wiem, nigdy się nie spotkałem z 16n3-5 w romecie, to już 16mm, rozstaw szpilek może być za szeroki, większy przelot = większe spalanie, problemy z regulacją też mogą wystąpić, już prędzej pasowałby 16n3-4 z Simsona 50cc. bo wyżej wymieniony to 70cc. Ale i tak nie wiem czy to będzie pasować. Może lepiej Gm13f i cylinder 019?

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
29-10-2016 10:38:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
młodychłopak Offline
Nowy
*


Liczba postów: 71
Imię: Dawid
Skąd: Nysa
Pojazd: Romet Kadet
Post: #10
RE: Problem z gaznikiem.
(29-10-2016 10:38:49)Odrestaurator napisał(a):  Niestet nie wiem, nigdy się nie spotkałem z 16n3-5 w romecie, to już 16mm, rozstaw szpilek może być za szeroki, większy przelot = większe spalanie, problemy z regulacją też mogą wystąpić, już prędzej pasowałby 16n3-4 z Simsona 50cc. bo wyżej wymieniony to 70cc. Ale i tak nie wiem czy to będzie pasować. Może lepiej Gm13f i cylinder 019?

Nie cylindra z 019 zakładać nie bd.. Poszukam czy gaźnik z simsona 50cc bd pasował. Kolega wyżej wspomniał o gaźniku z kosy/ piły byłby lepszy od k60b ?
29-10-2016 11:29:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Problem z gaznikiem.
(28-10-2016 22:45:51)XeardonLordeX napisał(a):  Powiem tyle, w ogarku 205 miałem k60b rosyjski, sprawował sie superancko, po pierwszy w nim możesz ustawić przepływ na przepustnicy czyli to co każdy gaźnik i druga rzecz to jest to zę możesz w nim ustawić sobie ile ma ssać powietrza, dzięki temu że go sobie fajnie wyregulowałem na moje potrzeby, zwiększył mi moc zmniejszając spalanie, niby nie jest to logiczne dla niektórych, ale serio mogłem więcej kilometrów nim zrobić i czułem też lekką różnice, na liczniku wyszło liche 5km/h więcej i tyle, ale jego zaletą jest to ze możesz sb ustawićc jak chcesz jeździć, bo możesz dać tak że zyska duzo mocy tyle ile sie da a spalanie jak smok będzie, im większy dopływ powietrza tym mniejsze spalanie i te tym lepiej wybucha mieszanka ale bez przesady

Wiesz jaka to jest mieszanka stechiometryczna i ile ona powinna wynosić? Więc teraz wyjaśnij mi, Dlaczego silnik chodzi na innym ustawieniu lepiej niż temu zbliżonemu do odpowiedniej mieszanki.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
29-10-2016 12:04:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Problem z gaznikiem.
(29-10-2016 11:29:54)młodychłopak napisał(a):  Kolega wyżej wspomniał o gaźniku z kosy/ piły byłby lepszy od k60b ?

Zdecydowanie. Na YT idzie znaleźć filmiki z tym gaźnikiem, super na obroty wchodzi.
Tylko te chińskie Chingjang cink cionk czy jakoś tak nie pasują, przelot 21mm bodajże ale rozstaw dla szpilek nawet po rozwierceniu w gaźniku za duży. Te z małych kos też nie pasują. (25cc) musisz pomierzyć wszystko dokładnie itd. porównać gm12f z innym.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-10-2016 12:26:57 przez Odrestaurator.)
29-10-2016 12:24:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
młodychłopak Offline
Nowy
*


Liczba postów: 71
Imię: Dawid
Skąd: Nysa
Pojazd: Romet Kadet
Post: #13
RE: Problem z gaznikiem.
(29-10-2016 12:24:57)Odrestaurator napisał(a):  
(29-10-2016 11:29:54)młodychłopak napisał(a):  Kolega wyżej wspomniał o gaźniku z kosy/ piły byłby lepszy od k60b ?

Zdecydowanie. Na YT idzie znaleźć filmiki z tym gaźnikiem, super na obroty wchodzi.
Tylko te chińskie Chingjang cink cionk czy jakoś tak nie pasują, przelot 21mm bodajże ale rozstaw dla szpilek nawet po rozwierceniu w gaźniku za duży. Te z małych kos też nie pasują. (25cc) musisz pomierzyć wszystko dokładnie itd. porównać gm12f z innym.

A czy ten gaźnik pasowałby ? http://allegro.pl/nowy-gaznik-simson-s51...97438.html

A jeszcze odbiegając od tematu orginalny cylinder do kadeta (silnik 023) ile ma kanałów tzn. ile powinien mieć otworów w tulei ?
29-10-2016 13:31:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Problem z gaznikiem.
Cztery. Dwa płuczące, ssący i wydechowy.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
29-10-2016 13:35:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
młodychłopak Offline
Nowy
*


Liczba postów: 71
Imię: Dawid
Skąd: Nysa
Pojazd: Romet Kadet
Post: #15
RE: Problem z gaznikiem.
Odpowie ktos czy gaźnik wyżej z linku pasowałby? I jak bym ten gaźnik K60b wyregulował na max moc czyli podejrzewam max spalanie to ile by wyniosło na 100 i czy moc byłaby odczuwalna? A prędkość maksymalna zwiększy się choć trochę? Bo z v-max mam problem Smile zębatki 14/35 szedł 45, zmniejszyłem z tyłu na 33 co prawda niemiałem okazji zrobić próbę ale myśle ze dalej te 45. Wiem ze te motorki tyle szły, ale 60 idzie wyciągnąc.. To poleci ktoś dobry gaźnik żeby dał kopa? Big Grin
29-10-2016 14:16:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 22:34:30
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 16299
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: elmer
Dzisiaj 21:00:59
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1307
Witam
Ostatni post: mateuszf
Dzisiaj 15:13:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 34
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 14:29:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 292
Remont Silnika
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 12:54:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 89
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Dzisiaj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5699
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 10097
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 13039
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 291
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2396
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 202
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 330
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1148
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5776
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 507

Reklama