Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Tuning Romet 50-T-1
Autor Wiadomość
PROstyCzlowiek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Tuning Romet 50-T-1
Witam!

Zamierzam wymienić parę części w moim Romecie 50-T-1. Aktualnie większość części w silniku jest oryginalna - przebiegu ma łohoho a może jeszcze więcej - na liczniku jest ponad 36 tysięcy kilometrów, ale tato mówił, że się już dawno przekręcił. Confused Stał parę ładnych lat w stodole (wszystko ładnie, pięknie - stan dobry). Brakowało parę części, koła tylnego i innych drobnostek (takich jak linka od sprzęgła, gazu, hamulca, prędkościomierza). Teraz w silniku są nowe simeringi, uszczelki w silniku i gaźniku i inne drobnostki. Została też wymieniona jakaś części której nie znam nazwy - jakaś zębatka od napędu - po odpaleniu nie działały biegi - zębatka była w paru częściach. Big Grin

Wracając do tematu, chciałbym do Rometa zakupić
- cylinder z tłokiem na większy ( 60 cm 3),
- kranik paliwa (ten ma dość dużo lat),
- uszczelki do kranika paliwa,
- filtr paliwa,
- gaźnik,
- filtr powietrza do tego gaźnika.

Znalazłem te części:
- http://allegro.pl/tuning-60-ccm-cylinder...40178.html
- http://allegro.pl/nowy-kranik-paliwa-wsk...39155.html
- http://allegro.pl/uszczelka-kranika-rome...14248.html
- http://allegro.pl/uniwersalny-filtr-pali...57292.html
- http://allegro.pl/gaznik-tuning-romet-ko...78881.html
- http://allegro.pl/filtr-powietrza-28mm-s...00740.html


Chciałbym zapytać się czy to by coś dało? Jeśli tak to dużo?

Łączne koszty tego to 250 zł - nie jest za dużo. Big Grin
Zastanawiam się nad zakupem wydechu, ale nie wiem jaki by pasował i jaki byłby najlepszy w mojej sytuacji.




Pozdrawiam PROstyCzlowiek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2012 10:10:10 przez PROstyCzlowiek.)
05-04-2012 10:07:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Tuning Romet 50-T-1
Zacznę od gratulacji, bo dawno nie widziałem żeby ktoś tak przykładał się do ortografii i interpunkcji w swoim poście, szczególnie tak długim. Aż chce się czytać.

Po pierwsze: ile byś części nie wymienił to zawsze będzie to Romet. 60 km/h jest do zrobienia nawet na oryginalnych częściach, ale więcej to już syzyfowa praca. Z całym szacunkiem dla polskiego sprzętu, ale z gówna marcepanu nie będzie.

Co do tych części to:
Pierwsza pozycja: 60ccm może, ale wcale nie musi dać odczuwalnego przyrostu mocy. Na plus że jest to produkt polski, na minus że teraźniejsza produkcja. Za tą kasę szukałbym oryginalnych w idealnym stanie.

Pozycja druga: kup, ale najpierw rozkręć i przeczyść oryginalny kranik. Może się okazać że wystarczy go przemyć/przedmuchać/wygotować i przywrócisz mu funkcjonalność. Ja kupiłem z konieczności nowy kranik, pewnie chińszczyzna ale nie narzekam.

Pozycja trzecia: jeśli postąpisz jak wyżej(renowacja starego kranika), wymiana uszczelki wydaje się być wskazana.

Pozycja czwarta: polecam z całego serca. Jeśli kranik przepuści fusy albo osad, filtr to wyłapie. Koszt niewielki, kupić można wszędzie (były takie w maluchach).

Pozycja piąta: z tym doświadczenia nie miałem. Dobrze wyregulowany pewnie trochę poprawi parametry(spalanie, wkręcanie na obroty, moc), ale baśniowego cudu bym się nie spodziewał. Poza tym ta cena...może lepiej się nie spieszyć, śmigać na zwykłym gaźniku i polować na używkę za połowę ceny nowego. Ale może niech wypowiedzą się inni.

Pozycja szósta: nie odczujesz zmian poza uszczupleniem portfela.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
05-04-2012 10:37:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
PROstyCzlowiek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Tuning Romet 50-T-1
Dziękuję za gratulację. Smile

Kranik był czyszczony, ale na prawdę już ciężko z nim. A filtr powietrze do gaźnika musi być, co nie ? Uszczupli portfel, ale oczyści powietrze. Big Grin

Opłacalna jest zmiana wydechu? Poprawi to coś? Bo nie chcę pieniędzy na marne wyrzucać. Shy
05-04-2012 10:43:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Tuning Romet 50-T-1
Jeśli nie masz żadnego filtra, to oczywiście że stożek może być.

Wydech może być od Simsona, może być oryginał. Musisz się zastanowić czy lepiej doprowadzić silnik do fajnego stanu i spokojnie wyciskać te 50-60km/h, czy wpakować trzy stówy w przeróbki i BYĆ MOŻE dobić do 65km/h.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
05-04-2012 10:50:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
PROstyCzlowiek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Tuning Romet 50-T-1
A co zrobić, żeby doprowadzić go do fajnego stanu ? Mi tak bardzo na 65 km / h nie zależy. Może być 60 km/, trochę poniżej. Chodzi tu o nie zawodność, żebym mógł bez strachu wyjechać na ulicę, przejechać 10 km bez żadnej awarii. Motorower jest zarejestrowany, opłacony, kartę motorowerową mam ( ahh, mam 'aż' 16 lat Shy ) to jechać mogę.

Ogólnie to nim jeździłem po drodze obok mojego pola - taka polna, wyjeżdżona, dziury, itd. I koło 45 km/h jechał.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2012 10:57:31 przez PROstyCzlowiek.)
05-04-2012 10:56:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Tuning Romet 50-T-1
Silnik w dobrym stanie=silnik po uczciwym remoncie. Wymieniasz zużyte części, łożyska, simeringi, uszczelki, ewentualne dotarcie i wio. Żeby jechać bez strachu wystarczy utrzymywać prędkość ok 50km/h i co ważniejsze mieś sprawne światła i hamulce.

A co do niezawodności...to przecież RometBig Grin

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
05-04-2012 11:15:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
PROstyCzlowiek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Tuning Romet 50-T-1
Jeśli bym wymienił to co napisałem to jakie przypuszczalnie bym miał osiągi? Być może 65 km/h? Od jakich Simsonów mogę wydech zamontować?


Niezawodność, ahhh. Big Grin Jeszcze jak miałem starą linkę od sprzęgła to fajnie się rozerwała podczas jazdy - na szczęście koło domu. Ale była stara i nie smarowana. Smile

Mam jeszcze dużo części do tego silnika - kratery, wał korbowy, magneto, cylinder, tłok, głowicę, parę zębatek, pierścienie i inne drobnostki - ale silnika z tego nie skompletuję. Jeszcze jest gaźnik z częściami, ale oryginalny, dość stary.


Nie wiem z którego rocznika jest motor, ale na "Potwierdzeniu Zgłoszenia Do Rejestru" jest data 23-10-1985 - wpisano do rejestru.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2012 11:35:25 przez PROstyCzlowiek.)
05-04-2012 11:23:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: Tuning Romet 50-T-1
Sprawdź numery na główce ramy. Pierwsze dwie cyfry to rocznik.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2012 12:04:07 przez nie_mientki.)
05-04-2012 12:00:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
PROstyCzlowiek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Tuning Romet 50-T-1
Od jakich Simsonów mogę wydech zamontować?
Świecę i fajkę jaką kupić? Bo ciężko z iskrą... Chodzi o jakąś dobrą świecę i fajkę, bo czasami ciężko w odpalaniem...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2012 12:22:56 przez PROstyCzlowiek.)
05-04-2012 12:08:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MrF4k Offline
Daaaawwccaa
*


Liczba postów: 5,136
Imię: Karol
Skąd: Kamienna Wola
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Tuning Romet 50-T-1
(05-04-2012 12:08:05)PROstyCzlowiek napisał(a):  Od jakich Simsonów mogę wydech zamontować?
Świecę i fajkę jaką kupić? Bo ciężko z iskrą... Chodzi o jakąś dobrą świecę i fajkę, bo czasami ciężko w odpalaniem...

możesz od s51 np zamontowac albo kupić tego pseudo sporta z allegro Smile
fajka ngk
świeca iskra f80

Pisk opon słychać z dala ktoś na Charcie zapier**** !!!
Mam Rometa i dwa kaski więc wybiorę się na laski

(25-08-2011 00:10:48)soczek napisał(a):  Rób na orginał. Tjunink to tylko młode oszołomy praktykują, a potem na stare lata i tak mądrzeją (wiem po sobie).
Działaj, pozdro !
05-04-2012 16:58:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo MrF4k za ten post.
PROstyCzlowiek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #11
RE: Tuning Romet 50-T-1
05-04-2012 20:50:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MrF4k Offline
Daaaawwccaa
*


Liczba postów: 5,136
Imię: Karol
Skąd: Kamienna Wola
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Tuning Romet 50-T-1
Tak o to mi chodziło

Pisk opon słychać z dala ktoś na Charcie zapier**** !!!
Mam Rometa i dwa kaski więc wybiorę się na laski

(25-08-2011 00:10:48)soczek napisał(a):  Rób na orginał. Tjunink to tylko młode oszołomy praktykują, a potem na stare lata i tak mądrzeją (wiem po sobie).
Działaj, pozdro !
05-04-2012 21:00:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NajsowyCzlowiek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Piotr
Skąd: Alwernia
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Tuning Romet 50-T-1
Ten tłumik miał mój kolega, nie dodał mu mocy, ani żadnego przebojowego dzwięku, ale jeżeli chcesz to on miał rometa ogar 205 i zatarł cylinder 60ccm na dotarciu, gdyż jest on podczas docierania bardzo czuły na wyskokie temperatury Sad A co do wydechu jeżeli chcesz to powiem kumplowi i wstawi na allegro ten swój używkę taki jak na zdjęciu w dobrym stanie za pół ceny, chyba że nie chcesz.
06-04-2012 00:03:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo NajsowyCzlowiek za ten post.
PROstyCzlowiek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Tuning Romet 50-T-1
Tłumik jak na razie odstawiam na drugi plan - najpierw kupuję i wymieniam to co wymieniłem w pierwszym poście. Smile
06-04-2012 10:09:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #15
RE: Tuning Romet 50-T-1
Nie chciał bym cię zniechęcać ale co do tych nowych części to wg mnie nie ma się co w to pchać, no chyba że w gaźnik. Bo mam już w 50-T-1 z pół roku i nic się nie dzieje.
Najlepiej to wszystko oryginał, bo do tego nasze maszyny były dostosowane i tego się trzymać.
Znajomy mówił (a wie co mówi) że te nowe cylindry i tłoki to szmelc, że sam zamówił tuleje i sam dorabiał okna aby wszystko było 99% ok.

Chociaż zawsze można tam jakieś tarcze od sprzęgła, kolanka, tłumiki (chociaż...), felgi, łańcuchy kupić.
Ale raczej nie serce całego silnika.
Też miałem ochotę na kupienie tego nowego (polskiego) cylindra, ale zrezygnowałem.
(np w tych nowych cylindrach są za grube żeberka)

Pozdrawiam!


"Ten komar za pomału się porusza"
06-04-2012 11:26:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo gabriel0 za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Dzisiaj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53799
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 85
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 550
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 267
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52066
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 108
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10895
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165759
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 361

Reklama