Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 głosów - 3.67 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
Autor Wiadomość
Merionex Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Tomasz
Skąd: Wodzisław Śląski
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
Witam!
Założyłem już parę tematów odnośnie naprawy mego Charta, którego mam od niedawna. Chciałbym podsumować najważniejsze i znaleźć główną przyczynę. Sądzę, że to jedna rzecz odpowiada za wszystkie problemy.
Zaczęło się od pewnego dnia, gdy jechałem Chartem na dłuższą przejażdżkę i po prostu zgasł. Paliwo było, iskra była, ale nie palił. Zapchałem go pod blok. Dzień potem sprawdzałem rezystencje, jak kazaliście i wszystko było okej. Zmieniłem moduł. Na nowym module o dziwo mi coś tam zagrał, ale tylko delikatnie. Dałem stary i Chart nagle odżył. Podregulowałem przerwę na świecy i normalnie choćby nowe życie dostał. Super.
Parę dni potem byłem nim w pracy. Chcę go odpalić po robocie i... nic. Nie zagrał ani na sekundę. Pych i modły nic nie pomogły. Zostawiłem go pod pracą, dzień potem męczyłem gaźnik. Ze trzy razy zdejmowałem, czyściłem - nic. Mieszanka aż wylewała się z wydechu, tyle tego przepompowałem. W pewnym momencie złapał, ale... dziwnie. Trzymałem pełen gaz, a on coś tam mruczał sobie, aż w końcu coś mu zaskoczyło, złapał wolne obroty, pochodził... nawet pojeździł. Odstawiłem go na dwie godzinki, wracam i... martwy. :] Dodam, że paliwo i iskra ciągle były. Nawet dolałem świeżego paliwa, bo pracuję na stacji benzynowej. No cóż, tego dnia już mi nie zagrał. Przyjechałem z bratem po niego przyczepą. Stwierdziłem, że zawiozę go do mechanika. Źle go zabezpieczyliśmy i podczas transportu się obalił. Nic mu się nie stało, ale... zaczął działać. Zajechaliśmy do mechanika nieświadomi, ten powiedział, bym spróbował odpalić, a Chart skurczybyk od strzała złapał. :] Działał kolejne parę dni. Pewnego razu chciałem sobie nim pojechać do pracy, zamiast Poldem i... tak jak po południu jeździł, tak wieczorem po prostu umarł. Po nocce postanowiłem, że zobaczę co z nim. Złapał od strzała. Confused Dodam, że dzień wcześniej, to jakiś kilometr z gnojem przebiegłem i trzy świece mu dałem, a on nic. No i było spoko, aż do zeszłego tygodnia. Też zachciało mi się nim jechać do roboty i wszystko było fajnie. Przestawiłem go, ale przy stawianiu na podnóżek zgasł. Dosłownie w chwili, gdy nim zatrzęsło przy stawianiu. Bingo. Stwierdziłem, że może coś z elektryką. Oczywiście tego dnia już nie odpalił i trzyma ten stan do dziś. Przed chwilą wziąłem się za niego. Cewka butelkowa z zapasów, nowy przewód w/n, nowa fajka, nowa świeca. Iskra piękna, niebieska, ale... nie pali. Co prawda przy powolnym kręceniu wałem iskry nie ma ( w Jawce mam przy nawet przy wolnym, ale to troszkę inny zapłon ), jednak gdy odrobinkę energiczniej startnę, to iskra jest. Wiele iskierek ( oczywiście nie w jednym momencie ), pięknych, dużych, niebieskich. Prąd w fajce hula, jak szalony.
Panowie... co jest? To chyba niemożliwe, by była to wina elektryki. Stawiam na lewe powietrze, ale takie konkretne. Czy pasowałoby to na simmering? Wspomnę, że czasem miewał jakieś skoki obrotów na wolnych obrotach. Sam sobie delikatnie dodawał. Tylko gdy był zimny, to cykał miarowo i wolno. Dodatkowo... mam jakiś strach przed ściąganiem osprzętu, by dostać się do simmeringu... Jak sprawdzić, czy to na sto procent to i od której strony? Samo ściągniecie kap raczej mi nie da odpowiedzi.
Z góry dziękuję za pomoc.
18-11-2015 00:22:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,111
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
Czy masz możliwość pożyczyć od kogoś gaźnik gm12f od Komara/Ogara? Na nim mój Chart ładnie odpala, a na oryginalnym 14 mc za nic nie chciał...

18-11-2015 00:59:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Merionex Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Tomasz
Skąd: Wodzisław Śląski
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
Właśnie ciężko. Nie mam tu nikogo, kto ma takowy gaźnik. Jeden typ jedynie ma Binga. Mam trzy 14MC. Ogólnie sądzę, że to nie jest wina gaźnika. Czysty jest. Zagrałby chociaż na sekundę. On mi się wgl. nie odzywa.
18-11-2015 01:02:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
Uff nie każdy ma tyle czasu żeby wszystko przeczytać.... Smile

Wygląda na uszkodzoną cewkę zasilającą, do sprawdzenia rezystancja zaraz po tym jak nieszczęśliwie padnie i będą problemy z uruchomieniem.

...
18-11-2015 22:17:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Merionex Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Tomasz
Skąd: Wodzisław Śląski
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
Panowie! Pomiary:
Rezystencja na cewce przy 2000: 685 Ohm'ów
Rezystencja na impulsatorze przy 200: 26,4 Ohm'a
Napięcie na cewce przy energiczniejszym kopnięciu spokojnie wynosiło powyżej 85V
Nie odpala dalej Big Grin
Co mu do cholery jasnej jest?
21-11-2015 11:40:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Merionex Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Tomasz
Skąd: Wodzisław Śląski
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
Przepraszam, że post pod postem, ale chciałbym troszkę odświeżyć temat nowymi danymi.
Stwierdziłem, że elektryka jest w takim razie raczej w porządku. Mam ze 3 gaźniki 14MC, tak więc postanowiłem zacząć zabawę. Znalazłem taki, który nie miał wygiętego w łuk łączenia z króćcem, wyczyściłem porządnie go, rozebrałem, zmieniłem o-ringi, dałem nową uszczelkę pod rozpylacz i zamontowałem go na uszczelce z gambitu. Święcę wyczyściłem i wsadziłem na miejsce - Iskra F100. Chart zagadał, ale szybko zgasł. Postanowiłem z nim pobiegać na ssaniu. Im dłużej spacerowałem z nim, tym częściej pyrkał, aż w końcu zasadziłem sprzęgło, gaz na maksimum możliwy, by ssania nie wyłączyć i rozgrzewał się. Obroty miał średnie, troszkę dymił i dziwnie pachniały mi te spaliny... choćby płyn do mycia naczyń przepalony. Po chwili mogłem już wyłączyć ssanie i cykał sobie. Oborty ustawiłem, mogłem dać gazu do maksimum, jednak gdy chciałem jechać, to akceptował ok 1/3 manetki. Potem robił buuu... Spokojnie dało się nawet dwójkę wrzucić. Zostawiłem go. Dziś juz niezbyt chciał rozmawiać. Wyciągam świecę - czarna, jak smoła i mokra. Wkręciłem śrubkę regulacyjną u góry do maksimum ( podczas wkręcania czy wykręcania zmniejsza ilość paliwa? ). Wyczyściłem, na pych Chart zagadał tak samo - pych, pełen gaz możliwy dla ssania, ale... po zmniejszeniu gazu zgasł. Potem już palił także jedynie na ssaniu, jednak nie mogłem dodać gazu, bo wgl. nie łapał ( bez gazu cykał ), jednak obrotów nie utrzymał. Jedynie pyrkał. Świeca po wyciągnięciu czarna i mokra. Co dalej robić?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2015 16:02:59 przez Merionex.)
23-11-2015 16:00:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,249
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
Zatkaj dolot powietrza. Jak zgaśnie to znaczy że jedną sprawę masz z głowy. Jak nie będzie gasnąć to znaczy że łapie lewe powietrze. Dla pewności wymieniłbym uszczelkę pod głowicą. Zajrzyj również do tłoka i cylindra.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
23-11-2015 16:42:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Merionex Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Tomasz
Skąd: Wodzisław Śląski
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
No to lecimy z nowymi informacjami.
Nie chciał palić, ledwo co pyrkał, sprawdziłem świece i iskra leciała gdzieś tam z wnętrza Confused No to cóż, dałem inną, przerwa 0,6mm i lecimy.
Odpalił od strzała. Rozgrzałem go odrobinkę, jedynie na tyle, by zdjąć ssanie - z doświadczenia wiem, że by jeszcze nie pojechał na wyższych obrotach, ale to norma.
Zatkałem cały wlot powietrza - zgasł. Zatkałem 3/4 - obroty się obniżyły, cykał ładnie i miarowo, ale po dodaniu gazu się mulił, zalewał. Po odetkaniu połowy wlotu i więcej wszystko było tak samo. Wlot powietrza w tym gaźniku jest duży, więc sądzę, że od połowy już mógł działać normalnie. Tyle, że wolne obroty miał wysokie. Obniżyłem je na śrubie regulacyjnej. No i spoko.
Jazda próbna - jechał, było spoko, ale na większym gazie tracił moc.
Poluzowałem górną śrubkę regulacyjną ( przypominam, że gaźnik to 14MC i wkręciłem ją na początku do końca ). Poszedłem po aparat, zrobiłem dla Was nagranie ( troszkę stabilizacja szwankuje ), na którym widać co nieco ( był lekko ciepły, dałem mu troszkę po garze, ale od tego nie umrze ;P ). Na wolnych obrotach i gazie troszkę gorzej mu idzie, za to lepiej się nim jedzie.
Gładź cylindra w normie. Co dalej?

https://youtu.be/jspbZ3zxz2A

PS Przy końcu nagrania słychać jeden strzał, bodajże poszło to w wydech. Zapłon od kupna był nieruszany, więc raczej go wykluczam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2015 17:17:48 przez Merionex.)
25-11-2015 17:16:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,249
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
Nie był ruszany to jeszcze gorzej. Jak strzela w tłumik lub gaźnik to MUSISZ ustawić zapłon! Dla przypomnienia: literka L musi się pokrywać z kreską na impulsatorze, wtedy jest iskra. Powinno to być 2,5mm przed GMP

Kurde!!! Czy to jest oryginalna 211???? Błażej wypowiedz się!

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2015 18:10:30 przez JGNZM.)
25-11-2015 18:09:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Merionex Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Tomasz
Skąd: Wodzisław Śląski
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
To jeszcze nie tragedia, bo to było jedno pyknięcie. ;D Już miałem taką przypadłość, gdy gaźnik był przytkany i dałem niezbyt dobrze wyregulowany moduł. Strzelał strasznie. Ogarnąłem gaźnik, dałem stary moduł i wszystko było w porządku. Zapłon to raczej rzecz, która się ot tak nie przestawia. Tu nie ma typowego, starodawnego przerywacza. Kupiłem go, palił od strzała, jeździł i zaczęło się od tego problemu właśnie, że pewnego dnia zgasł, ale historia cała jest tam wyżej. Mógłbym podejrzewać, że klin się zerwał i po prostu przestawia mi go co jakiś czas. Zajrzałbym tam, ale nie mogę zdjąć kapy. Haczy mi o tą niezbyt wykręcalną część podnóżka. Nie mogę odsunąć jej ( kapy ) od silnika na tyle, by wyszedł z niej ten klin od zmiany biegów.

PS To pyknięcie słychać w ok 1:00.

PS2 No, to poznawajcie, czy to 211 Big Grin Ja wiem, czekam na opinie znawców xd
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2015 18:23:27 przez Merionex.)
25-11-2015 18:16:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,249
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
Niby nie, ale ja bym sprawdził czy impulsator się nie rusza, czy wał nie jest krzywy itp. Wykręć podnóżki jak ci przeszkadzają, dźwignię zmiany biegów idzie normalnie wyciągnąć, musisz wykręcić tą śrubę czy tam klin.
To jest 211, albo imitacja 211 ale bębny ma te duże. Jeśli tak to masz Charta użytkownika Błażej albo trafił nam się pierwszy oryginalny Chart 211.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2015 19:26:58 przez JGNZM.)
25-11-2015 19:26:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Merionex Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Tomasz
Skąd: Wodzisław Śląski
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
Impulsator jest w porządku. Zapłonu nie ruszałem, ale...
Chart odpala. Nie zawsze z pierwszego kopa, no ale dość szybko łapie. Wkręciłem bardziej śrubę od gaźnika tą górną, to i na ssaniu przestał gasnąć, bo miał taką tendencję. W sumie, to wkręciłem ją do końca. Zmieniłem ten moduł na tę nówkę. Nie wiedziałem, jak go wyregulować, to zrobiłem to tak, że i odpala z delikatnego kopnięcia i na maksymalne obroty się wkręca.
Niby wszystko byłoby już okej, ale... nie rozwija ten mocy, którą rozwijał wcześniej. Znalazłem sobie górkę testową i śmigałem pod nią i z niej. Na jej górze lekko popuszczałem górną śrubę od gaźnika, zjeżdżałem i wjeżdżałem na nowo. Wiele mocy to mi nie przyniosło, a jak już miałem zrobione ze 3-4 obroty śrubą, to zaniechałem regulacji, bo wcześniej z tak wykręconą śrubą miałem problem z utrzymaniem obrotów na ssaniu ( na zimnym silniku ) - zalewał się.
Świeca po przejechaniu kilku kilometrów wygląda tak:

( tak, to mój Polonez )
No tak pięknie wypalonej, to nie miałem nawet, gdy go kupiłem.
Nie jest to tak, że on jest jakiś totalnie słaby. Z górki ciśnie, jak popieprzony. Po prostu na prostej wolniej się rozpędza, a pod górkę nie osiąga tak szybko prędkości i nie osiąga aż takiej prędkości, jak wcześniej. Mam porównanie, bo jeździłem po tej górce już wcześniej.

Jakieś pomysły, w czym dalej grzebać?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2015 17:57:28 przez Merionex.)
30-11-2015 17:54:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mysiu Offline
"Za mną tylko kurz.."
*


Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: Romet Chart - ostatnie starcie, czyli iskra jest, paliwo jest, reakcji zero.
Simmering od strony magneta.
30-11-2015 18:20:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Dzisiaj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5606
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: FranXXpl
Dzisiaj 00:58:57
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 249
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 00:46:33
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 16101
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 23:48:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 47
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 9996
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12912
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 258
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2376
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 189
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 313
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1110
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5753
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 496
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2272
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 312

Reklama