Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #61
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Chętnie go kupie jak jest dobry i Ci nie potrzebny Wink
03-01-2016 21:24:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #62
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Jutro go poszukam i dam znać jak znajdę Wink

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
03-01-2016 21:30:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #63
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Heh, u mnie też pod czerwienią meksykańską była zieleń tropikalna na niektórych elementach, raczej nie malowany, bo na plombach i od początku w rodzinie, stał 25 lat nieużywany. Romet 2375 z 1982
04-01-2016 02:18:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jogurt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 79
Imię: Wojtek
Skąd: z południa
Pojazd: Inny
Post: #64
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Piękne Romety. W mojej Pony M2 orginalnie był kolor zielony. Wahacz pod zielonym był w czerwieni meksykańskiej. Reszta elementów tylko warstwa zieleni.
04-01-2016 09:45:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #65
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Załóżmy że lakier w danych Rometach jest na pewno oryginalny.

Więc, jeśli podkład był czerwony i szary, to ok, można go pomylić z lakierem.

Ale jeśli jest w innym kolorze, to wychodzi na to, że używali tych samych farb jako podkładów lub lakierowali ponownie zbyt pochopnie pomalowane elementy Wink
04-01-2016 15:50:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jacomoto Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 408
Imię: Jacek
Skąd: Kobyłka
Pojazd: Romet Komar
Post: #66
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Też mi sie gdzieś przewinał taki korek i to w zupełnie innym silniku. A jesli chodzi o kranik to powinienem mieć gdzies taki sam jak Twój ale niestety tez w takim kiepskim stanie)w częsciach

http://www.jacomoto.pl
FB - https://www.facebook.com/jacomotopl
http://www.muzeummit.pl
FB - https://www.facebook.com/profile.php?id=100057447249297
05-01-2016 01:59:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #67
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Na dniach następna relacja z prac, a na razie:

https://www.youtube.com/watch?v=RW20PUaxzvc
https://www.youtube.com/watch?v=fxMAOUQw5Rs

Pozdro Wink
23-02-2016 22:27:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #68
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(23-02-2016 22:27:28)Szatek napisał(a):  Na dniach następna relacja z prac, a na razie:

https://www.youtube.com/watch?v=RW20PUaxzvc
https://www.youtube.com/watch?v=fxMAOUQw5Rs

Pozdro Wink

Czekałem aż wyprzedzi ten kibel xD
Fajnie ci to chodzi. Jak zamocowałeś kamerę? to go pro na kask?
23-02-2016 23:36:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Aleks041 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 71
Imię: Aleksander
Skąd: Ciechanów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #69
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Fajny romecik :3

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

Romet 50 T-1 1981
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=27563
Romet komar 2350 i 2352W
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=39687
Romet 50 T-1 1980
Dwa Jubilaty
http://tnij.org/jubilaty
24-02-2016 09:54:00
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #70
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Kilka poprawek:

(17-07-2015 20:23:24)Szatek napisał(a):  Rzadziej spotykany, jednoczęściowy, masywniejszy wspornik błotnika:


Częściej spotykany - pomyłka.

(25-08-2015 16:31:53)Szatek napisał(a):  Do wyboru mam: żółty, zielony (groszkowy), pomarańczowy, czerwony i niebieski Smile

Bez zielonego, czyli tylko: żółty, pomarańczowy, czerwony i niebieski.

(27-09-2015 14:19:56)Szatek napisał(a):  A tutaj używana głowica, pompka i pokrowiec (raczej nie oryginalny, ktoś wie jaki powinien być?).


Ponawiam pytanie.

(19-10-2015 16:49:51)Szatek napisał(a):  Na zakończenie dodam, że motorower pochodzi prawdopodobnie z serii próbnej wyprodukowanej przez Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Rometu (tak samo jak 50-TS-1). Świadczyć mogą o tym na przykład podobna i ręczna numeracja na główce ramy (OBR nie miał prasy do wybijania numerów), lakierowane pokrywy schowków narzędziowych z białego plastiku których fabryka nie produkowała oraz kilka innych ciekawych faktów o których wiem.

Myślałem że na mojej ramie numery były przebijane ze względu na brak rocznika (późniejsze wersje z 75-go roku go mają) i dlatego że są nierówno wybite (głównie "0"). Zainteresowałem się tematem, gdy pewna osoba wysłała mi zdjęcie główki ramy swojego 2370 z 75-go. Tutaj zdjęcie:




Ta sprawa jest trochę skomplikowana, ponieważ:

1. Numery są raczej oryginalne. Świadczyć o tym może, podobny ciąg liczb do numerów wybitych na pewno w fabryce, na moich 50-T-1 z 75-go roku. Wykluczam ich przebicie także dlatego, że po drugiej stronie główki ramy zostały nabite inne, a te zamalowane.
2. Zostały wybite krzywo. Możliwe że tego powodem była uszkodzona prasa, ale jest to jednak mało prawdopodobne. Raczej zostały nabite ręcznie.
3. Brak wybitego rocznika na główce ramy, który w tym roku już chyba powinien być.
4. Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Jednośladowych przeważnie nie nabijał numerów na prototypach. Nabijał je na przykład wtedy, gdy pojazdy były wysyłane na testy do Zakładów Metalowych Dezamet (kilka motorowerów).

Motorower może być pojazdem z serii próbnej, ponieważ:
- pochodzi z 75-go roku, a więc z pierwszego roku produkcji tego modelu;
- bardzo szybko zrezygnowano z plastikowej osłonki na kable i osadzenia pompki powietrza pod siedzeniem (już w 75-tym roku), które posiada;
- ma wspomniane wyżej specyficzne numery na główce ramy.

Mimo tego, ciężko mi w to uwierzyć. Ta kwestia na razie pozostaje nie rozwiązana.

(23-02-2016 22:38:25)Użytkownik usunięty napisał(a):  Słodki Jezu, jak Ci te biegi miodnie wskakują i nie wyskakują Big Grin

Kwestia regulacji Smile W tym silniku jest zmieniacz biegów starego typu, który miał oryginalnie większe luzy niż nowy typ, które także powodowały problemy z biegami Wink

(23-02-2016 22:38:25)Użytkownik usunięty napisał(a):  Fajny dżwięk ma ten silnik, bo u mnie jest całkiem inny Smile
Ale dźwięk przyspieszenia jest taki sam Big Grin

Nie wiem czym to jest spowodowane. Masz ten sam silnik, tłumik szmerów ssania, gaźnik i wydech.

(23-02-2016 23:36:36)Odrestaurator napisał(a):  Czekałem aż wyprzedzi ten kibel xD

Nie zamierzałem tego robić, a nawet jeśli bym zamierzał, to i tak niestety nie dałbym rady Tongue

(23-02-2016 23:36:36)Odrestaurator napisał(a):  Jak zamocowałeś kamerę? to go pro na kask?

Nie kamerę, a aparat Tongue

W ten sposób:



Są to uchwyty do GoPro, z adapterem pod aparat/kamerę.

Aparat to Canon Digital IXSUS 80 IS (2008-my rok). Zdjęcia robi w miarę dobre, ale niestety do filmów średnio się nadaje. Przydałoby się np. GoPro, ale szkoda mi kasy jeśli będzie używana kilka razy w roku. Następny film nagram pewnie Sony Xperią M2 Aqua (oczywiście nie film z jazdy :F), powinno być lepiej Smile

(24-02-2016 09:54:00)Aleks041 napisał(a):  Fajny romecik :3

Dzięki Wink

Do ramy został jednak dospawany oryginalny, dolny ogranicznik stopki centralnej:











Zakupiłem także inną stopkę centralną:



I zostały dopasowane podkładki, aby wyeliminować jej luz na osi:



Jednak został też przerobiony gwint na kranik baku, pod oryginalny wymiar:





Została też lekko naprostowana druga nóżka górna przedniego zawieszenia:



Gwint na świecę, w głowicy od Rometa z Warki, został zregenerowany (wstawiona tulejka z brązu):





Ktoś wie, od czego ten tryb (chyba zdawczy)?:



Kupiłem:

1. Kilka sztuk wcześniej wspomnianych kraników, do skompletowania:



2. Dwie pary nóżek dolnych przedniego zawieszenia, do dwóch moich 50-T-1, w których są wyłamane ich wsporniki:



3. Od Błażeja metalową pokrywę schowka narzędziowego. Może jest oryginałem (takie były w prototypach 50-T-1 i 50-TS-1) lub dokładną samoróbką:





Nie pasuje mi jej kolor, oraz to, że otwór na śrubę jest szerszy, jak w czarnych pokrywach.

4. Oryginalne, brązowe siedzenie od 50-T-1 z końcowych lat produkcji (do renowacji). Oczywiście, nie będzie w żadnym z moich obecnych 50-T-1, ale może w przyszłości się przyda Wink



5. Zmieniacz biegów starego typu do 019:



Był stosowany do 78-go roku. Zapis z Instrukcji Napraw Motorowerów Romet:



Pełny rozmiar: http://images76.fotosik.pl/367/8b4ca0cf5949fb6c.jpg

6. Parę części do chromowania:



7. Trochę innych części:



8. Oryginalne klucze i śrubokręty (brakuje jeszcze dwóch kluczy płaskich):



9. Kolejną instrukcję obsługi, razem z dowodem zakupu innego 50-T-1:





10. Repliki oryginalnych naklejek na bak (wykonanych na moją prośbę: http://motonaklejki.pl/naklejki/1/14/164/) oraz na pokrywy schowka narzędziowego:



Oraz więcej części, które jednak nie zamontuje.

Pozdro Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016 17:59:00 przez Szatek.)
26-02-2016 17:51:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #71
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Gratuluję zakupów.
Odniosę się tylko do ogranicznika nóżki centralnej i jej samej. Ja identyczny dorobiłem do swojego Ogara 205, ale dobry pomysł z adoptowaniem z innej ramy Smile Spasowanie do ramy zrobiłeś dobrze, tylko, że powinieneś to spawać migomatem, a nie elektrodą. Druga sprawa, to te podkładki przy nóżce centralnej. Powinieneś je przyspawać do ramy, a nie do nóżek. Oszlifuj to coś posmarkane przy ramie na gładko, wymień tą rurkę z ramy, o 4 mm dłuższą i wtedy dospawaj te podkładki. Spaw od środka, nie będzie widać. Aha, ja bym te podkładki dał o mniejszej średnicy zewnętrznej.

Identyczne naklejki będą wkrótce na moim POLO.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2016 01:06:40 przez joozek.)
27-02-2016 01:05:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #72
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Ale te podkładki przecież nie mają być nigdzie dospawane, tylko dopasowane.
27-02-2016 01:09:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #73
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Ich dospawanie poprawi stabilność pojazdu, gdy stoi na nóżce centralnej Big Grin
Oczywiście można to zrobić inaczej, np ja wymieniam całą tą rurkę w ramie i stosuję nową oś nóżki. Nie potrzeba wtedy podkładek - lepiej jak nówka - robię z nierdzewki twardości 7.7 - nie wyrobi się i nie zardzewieje Tongue

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
27-02-2016 01:15:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #74
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Ten stojak centralny to ja ci sprzedałem?
Dobra, nie wiem czy wiesz ale w 50-T-1 był inny stojak centralny, miał większe te dziury na ośkę i w nich są takie specjalne tulejki a dopiero w tych tulejach jest ośka, przynajmniej tak jest w moim T1, pamiętam że chciałem dać inny stojak centralny z komara i nie pasował właśnie przez zastosowane tulejki.

A i właśnie, kupiłem ostatnio siedzenie do 50T1 i jest z całkowicie gładkiego materiału, faktura praktycznie nie wyczuwalna, wiesz może do jakich to było roczników? Czy w ogóle takie były?

Wiesz może czy ten mój T1 też powinien mieć takie naklejki pochyłe?

Co do koloru, ja polecam niebieski.
27-02-2016 01:37:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #75
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(27-02-2016 01:05:55)joozek napisał(a):  Spasowanie do ramy zrobiłeś dobrze, tylko, że powinieneś to spawać migomatem, a nie elektrodą.

Ja nie zajmuje się naprawami blacharskimi, tylko zlecam to pewnej osobie, ponieważ nie mam zbyt dużego doświadczenia (a chcę mieć to zrobione porządnie), chęci i czasu.

Dlaczego powinno to być pospawane migomatem?

(27-02-2016 01:05:55)joozek napisał(a):  Druga sprawa, to te podkładki przy nóżce centralnej. Powinieneś je przyspawać do ramy, a nie do nóżek.

Podkładki miałem tylko założyć, ewentualnie dospawać, ale oczywiście do ramy Smile

(27-02-2016 01:05:55)joozek napisał(a):  Oszlifuj to coś posmarkane przy ramie na gładko, wymień tą rurkę z ramy, o 4 mm dłuższą i wtedy dospawaj te podkładki. Spaw od środka, nie będzie widać. Aha, ja bym te podkładki dał o mniejszej średnicy zewnętrznej.

Tak też zrobię, ale myślę, że wtedy obejdzie się już bez tych podkładek Smile

(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a):  Ten stojak centralny to ja ci sprzedałem?

Tak.

(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a):  Dobra, nie wiem czy wiesz ale w 50-T-1 był inny stojak centralny, miał większe te dziury na ośkę i w nich są takie specjalne tulejki a dopiero w tych tulejach jest ośka, przynajmniej tak jest w moim T1, pamiętam że chciałem dać inny stojak centralny z komara i nie pasował właśnie przez zastosowane tulejki.

Nie miałem jeszcze w rękach oryginalnej stopki z któregoś z moich 50-T-1. Widziałem ją tylko jak wygląda zamontowana, oraz w katalogu części zamiennych (zdjęcie niżej) i różnicy nie widzę. Daj zdjęcie jak to wygląda u Ciebie.



U mnie ta stopka pasuje, tylko ośka ma luz 5 mm na boki. To normalne, czy powinienem mieć krótszą ośkę?

(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a):  A i właśnie, kupiłem ostatnio siedzenie do 50T1 i jest z całkowicie gładkiego materiału, faktura praktycznie nie wyczuwalna, wiesz może do jakich to było roczników? Czy w ogóle takie były?

Fabrycznie, raczej nie było siedzeń bez tych charakterystycznych przeszyć, w 50-T-1 i 50-TS-1.

Sam mam takie siedzenie, ale widać że jest nie oryginalne, bo blacha jest już od późniejszych 50-T-1, no i pokrowiec jest inaczej przymocowany:



Daj zdjęcie jak wygląda to Twoje siedzenie.

(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a):  Wiesz może czy ten mój T1 też powinien mieć takie naklejki pochyłe?

Tak. Masz jeszcze bak pod zakręcany korek, no i to 76-ty rok, tak jak jeden z moich (troszkę młodszy), na których są takie naklejki.

(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a):  Co do koloru, ja polecam niebieski.

Na razie jest za żółtym, ale może to się zmieni Smile
27-02-2016 17:02:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 16:46:04
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 133
Romet sprint z 1975
Ostatni post: beta1989
Dzisiaj 14:27:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 14
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3203
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 3007
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165969
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53872
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 571
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 277
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 99
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52105
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 116

Reklama