Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
Autor Wiadomość
Adi Offline
Yyyy... ja?
*


Liczba postów: 691
Imię: Adrian
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #31
RE: Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
Poradnik ok, aczkolwiek...
Nie jestem lakiernikiem i nigdy nie będę, ale coś mi nie pasuje z tym bezbarwnym. Otóż jak malowałem elementy auta (efekt był dobry to i technika też, zresztą tam gdzie zamawiałem lakier [lakier do pomalowania kompresorem] też tak kazali zrobić) to trochę to inaczej wyglądało (według mnie blacha to blacha, lakier to lakier i technika malowania niezależna od tego czy auto czy motor).
Pierwsze oczywiście podkład, najlepiej odporny na rdzę, potem szpachla, na szpachlę jeszcze raz podkład. Po wyschnięciu podkładu nakładałem bazę i bezbarwny (według zaleceń lakiernika) położony był na niewyschniętą bazę (klar musi złączyć się z bazą, żeby był dobry połysk). Efekt był dobry, więc z tym bezbarwnym to kwestia myślę, że tak jak pisze. Co z tego, że dasz bezbarwny na zaschniętą bazę, jak nie zleje się on z bazą i będzie odpękiwał? Efekt może miałeś dobry, ale nie wiadomo ile to wytrzymało.
Nie chce nikomu wytykać ewentualnych błędów, ale tak jak pisze bezbarwny po 12h to przesada.
Co do kompresora (ktoś pisał o kompresorze za 3,5 tyś., więc pozwolę sobie napisać drobną uwagę) to w zasadzie mity, że dobry kompresor to drogi kompresor. Elementy auta malowałem małym, starym, tanim kompresorem i tak jak pisałem wcześniej efekt był na prawdę spoko (wiadomo im kompresor lepszy tym lepszy efekt, ale do komara spokojnie wystarczy jakiś nie za duży kompresor). Myślę, że kompresor zwykły z marketu za 300-600zł spokojnie da radę pomalować i nie trzeba wydawać tysięcy.

Części-allegro tutaj
lub tutaj Smile
28-01-2015 21:38:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Sr-ka Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 363
Imię: Łukasz
Skąd: Grzegorzew
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #32
RE: Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
Ja radzę przed nakładaniem szpachli prysnąć epoksydowym i po szpachlowaniu to samo Wink
U mnie jak szpachla była na gołą blachę to po czasie rdza pod nią się zrobiła Smile

Stare dobre czasy...
Romet pony
Romet ogar 200

Aktualnie:
Simson Sr50 86r
Temat: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=7475
28-01-2015 21:41:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #33
RE: Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
Zestaw motipa czyli po ok 25 zł/puchę wyjdzie... 7*25=175 zł, to już wolę dopłacić te 75 i nie dotykać, nie przygotowywać tylko odebrać gotowe z proszku:-)
28-01-2015 21:49:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romet200 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 268
Imię: Daniel
Skąd: Bąkowiec
Pojazd: Romet Chart
Post: #34
RE: Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik

Mój Chart 210 Elektronik

Pomogłem postaw piwko.
28-01-2015 21:54:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romet200 za ten post.
dlugiLBN Offline
Lakiernik
*


Liczba postów: 699
Imię: Daniel
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #35
RE: Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
(28-01-2015 14:12:34)m.osiak@o2.pl napisał(a):  
(27-01-2015 21:53:32)dlugiLBN napisał(a):  Idź się schowaj z tym poradnikiem,śmiech na sali :F

Komentujesz, bo chcesz sobie reklamę zrobić. Po co jakiemuś człowiekowi dawać 150-200zł za lakierowanie, skoro można to luzem zrobić z takim samym efektem w domu za niższą kwotę.
Nie odpowiada Ci temat, to na ch*j czytasz i się wypowiadasz?? Ciekaw jestem swoją drogą jak Ty malujesz motory... Napisz, też się pośmieję Smile

(27-01-2015 22:36:08)dlugiLBN napisał(a):  Bezbarwny dla pewności po 12 godzinach,ludzie przecież to wszystko pozłazi.Nauczycie się dużo z tego poradnika...

No to "ekspercie" naucz się czytać, bo napisałem, że trzeba czekać aż kolor wyschnie. Jakbyś na mokry kolor walnął bezbarwny, to dopiero by Ci poschodziło wszystko.

Po pierwsze po ch.. to kaczor w wodzie stoi.Wolno mi się wypowiadać i będę się wypowiadał jak czytam takie farmazony.Jaką reklamę sobie robię?Napisałem coś,że JA WAM POLAKIERUJE LEPIEJ chyba nie.
Druga sprawa.Kto za 150-200 polakieruje ci rometa?Chyba,że twoim sposobem wyda 100 na materiał i zarobi 50-100zł.100 zł na materiały żeby odwalić lipe sprayem.Koszt motorynki wyniósł mnie 25 zł lakier,podkład 25 zł którego 2/3 zostało,arkusz wodnej 400 3 zł,butelka nitro i rozcienczalnika po 6 zł to niecałe 60 zł.To ja lakierując akrylem obleciałem dwoma setkami akrylu plus rozcienczalnik a ty aż 1.5 L w bazie.Więc chyba rozumiem dlaczego czekałeś 12 godzin aż kolor ci wyschnie,bo go nie wypyliłeś tylko wylałeś i był mokry.Zapomniałeś jeszcze przetrzeć ściereczką przed bezbarwnym no ale ty nią wytarłeś szlichtę z podkładu,bo chyba do tego ci służy.

Po po 7 latach i 20 benzyniakach kupiłem diesla :F

I NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIE Big Grin

BMW E32
CIVIC EJ9

Komar 2350 w trakcie kompletowania
Ogar 200 w całości do remontu
29-01-2015 02:27:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:48:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 249
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 23:31:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 218
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1459
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Wczoraj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1460
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1649
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 547
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10709
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 645
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 154
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 188
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16363
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 159
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 239
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1116

Reklama