Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Autor Wiadomość
gruha Offline
Nowy
*


Liczba postów: 17
Imię: Maciej
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Witam wszystkich!

Pozwoliłem sobie założyć wątek dotyczący odnowy Jubilata, którego mam zamiar wykorzystywać na dojazdy do pracy.
Rower aktualnie prezentuje się w sposób następujący:

Został rozłożony i dostarczony znajomemu, który ma mi go wypiaskować i pomalować proszkiem, gdyż stan oryginalnej powłoki był opłakany.
Polowałem na Jubilata z błotnikami starego typu. Te mimo wszystko są mocno pogięte, więc jeśli nie uda mi się ich jakoś delikatnie wyklepać to będę musiał kupić inne. Jubilat był również wyposażony w dość dziwny bagażnik, to oryginał czy jakaś samoróbka?


Po rozbiórce stan uważam za dobry do wymiany na pewno jest:
- składanie (było pęknięte)
- wianek górnych sterów
- gumki-przelotki na kable

Ponadto chcę uzupełnić osprzęt o lampki, hamulec przedni, pompkę etc.

Ogólnie plan jest taki, żeby odrestaurować go trzymając się w miarę oryginału. Na pewno pozwolę sobie zmienić kolor oraz planuję używać nowych części ze sklepu Arkus&Romet.

Następne zdjęcia po lakierowaniu, tymczasem będę miał do Was zapewne trochę pytań dot. doboru odpowiednich części.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2015 00:07:05 przez gruha.)
06-01-2015 00:04:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
ArcziManYea Offline
Zdemotywowany...
*


Liczba postów: 722
Imię: Artur
Skąd: Milicz
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Bagażnik jest na pewno nie oryginalny Wink Co w składaniu jest pęknięte? My forumowicze nie lubimy remontu składającego się na nieoryginalne elementy Smile Dla mnie oryginalne lampki i inne części to podstawa Wink Powodzenia przy pracach Smile

06-01-2015 00:26:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pinio Offline
Złomowy łowca pierwszej kategorii
*


Liczba postów: 578
Imię: Bartek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #3
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Widzę, że z przodu jest ruska zębatka, wymień na oryginał. życzę powodzenia w pracachSmile
06-01-2015 14:46:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wigrus Offline
Złomiarz, czy kolekcjoner?
*


Liczba postów: 1,965
Imię: Jasiek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Niestety rama nadaje się tylko na złom. Haki były spawane.

Wysłane z mojej Nokii 3310 za pomocą Tapatalk 2
06-01-2015 14:52:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
I siedzenie masz chyba z kadeta, ale jak te haki spawane były i zawias też pęknięty to nieciekawie. Ja bym poszukał chociażby na złomie jakiejś zdrowej ramy.
06-01-2015 15:28:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gruha Offline
Nowy
*


Liczba postów: 17
Imię: Maciej
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Zatem po kolei.
1. Jeśli bagażnik jest nieoryginalny to idzie na złom
2. Siodełko jest w tragicznym stanie i nadaje się raczej tylko na śmietnik
3. Składanie jest tego typu:

Pęknięta jest ta część gwintowana, myślałem żeby wymienić ją na taką nówkę: http://www.sklep.romet.pl/czesci-zamienn...,2538.html
Sam zawias na moje oko jest w porządku.
4. Nie oryginalne oprócz lakieru, przewiduję stery - nowe ze sklepu mają inny typ nakrętki - wspomnianą wcześniej dźwignię składania i może kupię nową kierownicę, bo moja jest trochę pordzewiała w okolicach mostka. Lampki, pompka i błotniki na pewno będą ori!
5. Haki to to co trzyma tylne koło? Na prawdę dyskwalifikuje to ramę? Gość który będzie to piaskował i lakierował ma również dostęp do całkiem profesjonalnych zgrzewarek, może uda się to uratować?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2015 18:31:24 przez gruha.)
06-01-2015 18:26:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pinio Offline
Złomowy łowca pierwszej kategorii
*


Liczba postów: 578
Imię: Bartek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #7
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Nie kupuj nowej kierownicy- spróbuj przejechać te rdze szczotką drucianą o delikatnych, mosiężnych/miedzianych włosach a potem przejedz to wełną stalową. U mnie sie to sprawdza.
06-01-2015 19:37:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigry3gdynia Offline
Banned


Liczba postów: 215
Imię: Mateusz
Skąd: Gdynia (Dąbrowa)
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Bagażnik jest nieorginalny Smile jaki kolor w nim widzisz?
06-01-2015 20:40:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Wiesz, szkoda malować ramę która była spawana w dość nieciekawym miejscu. To są duże koszta malować piaskować itd. jak na złomie lub na "popularnych serwisach aukcyjnych" możesz znaleźć zdrową ramę i gdy będziesz jechał nie musisz się obawiać że to pęknie z tyłu i jeszcze coś ci się stanie.
Ta "część gwintowana" od zawiasu ze strony jest nieoryginalna do tego modelu (chodzi o rok produkcji) i powinna być taka jak masz. Od siebie dodam, że ten model "części gwintowanej" ze strony jest praktyczniejszy i wygodniejszy w użyciu. Nie trzeba używać kluczy do złożenia roweru. Tak w ogóle, to da się wymienić ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2015 21:09:24 przez Odrestaurator.)
06-01-2015 21:04:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #10
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Z wyjęciem nie ma problemu. Nie wiem tylko czy oba typy wajch są zamienne (myślę o tych starszych, nie o tej nowszej).
Mam zbędną ramę Jubilata, niestety przy próbie złożenia złamała się na zawiasie (musiała być już pęknięta). Jeżeli dobrze pamiętam to od jego przedniej strony. Gdzieś widziałem, że można rozłożyć zawias i podzielić rower na dwie części więc może mógłbyś sobie zrobić jeden z dwóch. Tylna część wydaje się być OK. Nie wiem dokładnie jak z nią jest, bo się mu jakoś specjalnie nie przyglądałem.
06-01-2015 21:55:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wigrus Offline
Złomiarz, czy kolekcjoner?
*


Liczba postów: 1,965
Imię: Jasiek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
(06-01-2015 18:26:44)gruha napisał(a):  5. Haki to to co trzyma tylne koło? Na prawdę dyskwalifikuje to ramę? Gość który będzie to piaskował i lakierował ma również dostęp do całkiem profesjonalnych zgrzewarek, może uda się to uratować?
Tak, tym po prostu strach byłoby jeździć.
Jak coś, to mam zdrową ramę do Jubilata (brakuje mocowania na
pompkę tylko) właśnie dość słabo odmalowaną.
A, no trzeba by klin rozwiercić, bo jest, że tak powiem,
Niewybijalny. jak coś to pisz.

Wysłane z mojej Nokii 3310 za pomocą Tapatalk 2
07-01-2015 00:14:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gruha Offline
Nowy
*


Liczba postów: 17
Imię: Maciej
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
Post: #12
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Rama jest w trakcie piaskowania i haki wyglądają ok:


Gorzej jest niestety ze sztycą podsiodłową, jest pęknięta i przerdzewiała, w przyszłym tygodniu ma ją oglądać spawacz, jak nic nie wymyśli to niestety będę musiał szukać innej ramy Sad
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2015 21:19:06 przez gruha.)
16-01-2015 21:16:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigry3gdynia Offline
Banned


Liczba postów: 215
Imię: Mateusz
Skąd: Gdynia (Dąbrowa)
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Szczerze,według mnie za dobrze to nie wygląda Sad Mam nadzieje że spawacz coś poradzi...



Liczę na piwko... Big Grin
16-01-2015 22:56:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
na to zaradzi hutnik a nie spawacz

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
17-01-2015 00:19:13
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Zweitakter za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Jubilat 2 '87, rower do pracy- renowacja
Nie szkoda ci pieniędzy na piaskowanie zużytej ramy ?
17-01-2015 00:49:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 13
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1419
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1438
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1645
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 546
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10685
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 624
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 144
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 184
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16326
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 151
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 225
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 234
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 192
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1112

Reklama