Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
WSK M06B3 poprawne ustawienie zapłonu
Autor Wiadomość
motonita Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 277
Imię: motonita
Skąd: Stalowa Wola
Pojazd: Inny
Post: #1
WSK M06B3 poprawne ustawienie zapłonu
Najważniejsze informacje:

Wyprzedzenie 2,8 mm przed ZZ
Przerywacz 0,4 mm
Świeca 0,4 mm

Narzędzia niezbędne:
Czujnik zegarowy
Szczelinomierz
żaróweczka z kabelkami
źródło prądu 6v, (akumulator prostownik)

Informacje mało ważna ale ważne
suwmiarka to nie czujnik zegarowy, drut pręt kij gwoźdź śrubokręt - to nie narzędzia pomiarowe i one nie służą do ustawiania zapłonu
papierek włos paznokieć oko - to nie narzędzia pomiarowe i one nie służą do ustawiania zapłonu

Jak działamy:
po pierwsze musimy odkręcić osłonę silnika dekiel - wiadomo
kiedy mamy już koło magnesowe "na wierzchu" przez okno odkręcamy od przerywacza kabelek od kondensatora (to bardzo ważne żeby to popełnić, dlaczego? kondensator to idealny rezystor) plus kabelek od cewki zapłonowej
dalej odkręcamy kabelek jeden z trzech wychodzących z silnika, który? ten od gaszenia który to? jeżeli masz oryginalną instalacje to powinien być czerwony. jak go znaleźć w silniku? to ten od przerywacza do do wyjścia z silnika

dalej, wykręć świece i w jej miejsce wkręć czujnik zegarowy

dalej ustawiamy przerywacz, używając szczelinomierza ustawiamy MAKSYMALNE rozwarcie przerywacza na 0,4 mm w tej wysokości piórko szczelinomierza ma wchodzić osobliwie... ciasno... nie ma latać jak Mariusz po pustym sklepie ale też nie może podnosić go.

jeżeli mamy ustawiony przerywacz, POPRAWNIE

kręcimy zgodnie z kierunkiem pracy silnika kołem magnesowym, aż do momentu kiedy czujnik wykaże miejsce w którym tok jest na samej górze (GMP - górny martwy punkt)
od tego momentu COFAMY kołem 2,8 mm tłok w dół, (2,8 obrotu wskazówki na czujniku)
zaznaczamy to miejsce na czujniku

teraz podłączamy układ z żarówką,minus aku do masy silnika, plus do żarówki, drugi styk żarówki do bolca od gaszenia

odkręcamy stojan (zapłon) i regulujemy go az zacznie przygasać żaróweczka, w tym momencie mamy dobrze ustawiony zapłon... delikatnie dokręcamy śruby i kręcimy kołem magnesowym w celu sprawdzenia... kręcimy w kierunku pracy silnika i w momencie 2,8 żaróweczka powinna przygasać.. jeżeli jest wszystko ok to skręcamy i sprawdzamy jeszcze raz.... (dopuszczalna norma to -0,1 +0,2

PAMIĘTAJ dokręcając zapłon ten lubi się przestawić wiec sprawdź to pincet razów żebyś miał wszystko dobrze.....

jak już jesteś pewien ze jest wszystko ok skręc silnik i dokręć kabelek od gaszenia NIE ZAPOMNIJ PRZYKRĘCIC KONDENSATORA i cewki zapłonowej

Podsumowanie
Śrubokręt nie jest dokładny... weź na nim podziel milimetr na 10 części... i zrób to żeby ci sie po wypukłym denku nie przesuwał....

masz jakieś pytania? to zanim zapytasz pomyśl 10 razy Smile bo wyśle do ciebie windykatorów z firmy pogrzebowej;P z wiaderkiem gipsu do utopienia w zalewie....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2014 22:31:14 przez Tomasso94.)
24-09-2014 21:39:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo motonita za ten post.
Reklama
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,738
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #2
RE: WSK M06B3 poprawne ustawienie zapłonu
świetny poradnik.

"Lepiej daj fotki z odpalania silnika Smile I napisz co i jak z nim było Smile"
24-09-2014 22:11:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1440
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Dzisiaj 17:37:11
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 203
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1457
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1648
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 547
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10697
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 643
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 148
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 187
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16345
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 156
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 233
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 239
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1114

Reklama