Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Z 12v na 210v lub trochę więcej
Autor Wiadomość
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Z 12v na 210v lub trochę więcej
Witam, planuję stworzenie zapłonu tyrystorowego do Jawki i znalazłem ciekawy schemat i wszystko było by ok gdyby nie jeden szczegół, jednym z elementów jest malutki transformator przetwarzający 12v na 210v
Tak to wygląda

I za pierona nie wiem skąd to wziąć.

Wiem że ktoś robił zapłon charta na 12v i z tego na moduł jakoś.
Trzeba samemu nawijać transformator?
14-09-2014 23:39:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Dobra, już nie ważne.
Znalazłem inny projekt zapłonu CDI który wykorzystuje taki gotowy transformator
http://elektronika-sklep.pl/sklep/p6981,...-002m.html
Do tego jest na 6v
15-09-2014 01:08:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,144
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
z czego weźmiesz 230v na pierwotne na dzień dobry?

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
15-09-2014 01:12:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Nie rozumiem.
Wchodzi 6v i wychodzi 230v, nie za bardzo się na tym znam.
15-09-2014 01:26:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Z tego co ja tu rozumiem to prąd pierwotny to 230V a ten transformator zamieni to na 2x 6V
Uzwojenie pierwotne: 230V
Uzwojenie wtórne: 2x6V-2x1,33A

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
15-09-2014 07:55:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Chyba to nie tak działa, schemat jest.wzięty z czeskiej gazety o elektronice i nie sądzę żeby tam był taki błąd
15-09-2014 09:40:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Pokaż ten schemat.

Ref:.
To jest moje miasto. (haha)
Podaj swoje hasło. (haha)
Rozsuńcie się samochody. (haha)
Oddajcie cześć OGAROWI. (haha)
Nastała nowa dynastia. (haha)
Zrodziła się nowa kasta (haha)
ROMET OGAR i basta ! (haha)
Nowy król tego miasta!
15-09-2014 15:11:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elektriker Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: xxx
Skąd: abc
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Transformator NIE MA określonego kierunku przenoszenia mocy. Zwykle jest tak, że uzwojenie górne ( o wyższym napięciu ) jest pierwotne ( czyli zasilane ), a dolne ( o niższym napięciu ) wtórne, ale ten sam transformator może działać w drugą stronę - uzwojenie dolne jest pierwotne, a górne jest wtórne.

Czyli transformator z linku może przetwarzać zarówno 230 V na 2x6V jak i 2x6V na 230V.

Jazda na Romecie
Jest najlepszą jazdą na świecie !!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2014 17:26:20 przez elektriker.)
15-09-2014 17:25:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
A no to też dobrze Smile
Tylko czy aby na pewno dasz radę zrobić 2x6?
Czy 12V zamiast 2x6 by dało rade?

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
15-09-2014 18:22:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Tutaj artykuł.
Ale będę robił ulepszoną wersje
http://www.jawa.xf.cz/downloads/tyr_zapalovani06.pdf
15-09-2014 18:45:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elektriker Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: xxx
Skąd: abc
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
(15-09-2014 18:22:53)bartoszek5k napisał(a):  A no to też dobrze Smile
Tylko czy aby na pewno dasz radę zrobić 2x6?
Czy 12V zamiast 2x6 by dało rade?

Tak, da rade, jak uzwojenia "dolne" podłączysz szeregowo i ( co ważne ) w fazie z sobą. Czyli początek uzwojenia 6V #2 z końcem uzwojenia 6V #1.

Jazda na Romecie
Jest najlepszą jazdą na świecie !!
16-09-2014 17:40:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
A zobaczcie w tym ostatnim linku
Po co muszą iść aż dwa kable z cewek do tego modułu? Trochę tego nie rozumiem bo tu jest cewka klaksonowa.
16-09-2014 21:28:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Masz sprawdzony ten schemat, bo myślę że spróbował bym go do 023 wsadzić tylko tez mniezastanawiaten 2 kabe

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
16-09-2014 23:03:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elektriker Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: xxx
Skąd: abc
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
Jeśli chodzi o ten schemat: http://www.jawa.xf.cz/downloads/tyr_zapalovani06.pdf

To z cewki "klaksonowej" idzie zasilanie obwodu bramki tyrystora.

@bartoszek5k W 023 można by się obejść bez transformatora, wykorzystując oryginalną cewkę zapłonową. Do uzwojenia wtórnego tej cewki ( w miejscu kabla WN ) podłączasz zacisk "Z" modułu ze schematu, a do uzwojenia pierwotnego ( do tego niebieskiego kabelka z oczkiem ) podłączasz zacisk "S". Takie rozwiązanie stosowano w tyrystorowych układach zapłonowych do Komarków i Wuesek w czasach PRL'u Wink

Jazda na Romecie
Jest najlepszą jazdą na świecie !!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2014 12:02:22 przez elektriker.)
17-09-2014 11:54:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo elektriker za ten post.
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Z 12v na 210v lub trochę więcej
(17-09-2014 11:54:46)elektriker napisał(a):  Jeśli chodzi o ten schemat: http://www.jawa.xf.cz/downloads/tyr_zapalovani06.pdf

To z cewki "klaksonowej" idzie zasilanie obwodu bramki tyrystora.

To będą mógł podłączyć to pod dwie cewki świetlne?
17-09-2014 12:12:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 23:12:38
» Odpowiedzi: 69
» Wyświetleń: 16334
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: elmer
Wczoraj 21:00:59
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1315
Witam
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 15:13:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 35
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 14:29:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 297
Remont Silnika
Ostatni post: wojakrob
Wczoraj 12:54:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 91
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Wczoraj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5707
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
18-04-2024 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 10107
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
18-04-2024 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 13048
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 295
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2399
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 205
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 332
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1153
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5784
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 509

Reklama