Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Samouczek - Rejestracja "na żółte"
Autor Wiadomość
Halski Offline
Stary
*


Liczba postów: 235
Imię: Sławek
Skąd: LPU
Pojazd: Inny
Post: #61
RE: Samouczek - Rejestracja "na żółte"
Sam numer ramy wpisać? Moto to WSK 125 z 1980 roku.

Kupię papiery do Komara z początku lat '70
20-01-2019 18:39:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Blusik Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 597
Imię: Bartek
Skąd: Rydułtowy
Pojazd: Romet 2375

Forumowy Garaż: 1
Post: #62
RE: Samouczek - Rejestracja "na żółte"
(20-01-2019 17:57:41)halcik napisał(a):  Nic nie widać, jakość tej fotki jest bardzo niska. Nie wiem co to za dokument. Jeśli to wymysł WK to może podali jakiś patagraf

Jeśli jest to formatka do "przeglądu" to jest to nie twoje zmartwienie. W moim przypadku przyjechałem samym motorem i to diagnosta uzupełniał dokument. Warto mu jednak pomóc mając przy sobie rzetelnie opracowana Biała kartę lub inne źródło informacji.

A pstrykal zdjęcia motorka na stacji?

WNIOSEK O PRZEPROWADZENIE BADANIA . ZGODNOŚCI POJAZDU ZABYTKOWEGO Z WARUNKAMI TECHNICZNYMI i tam na samym końcu pisze

Romet 2375 82'

Co Posiadam:
Romet 2375 82'
Motorynka M2 80'
Simson SR50
20-01-2019 18:47:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
halcik Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 432
Imię: Łukasz
Skąd: Kutno
Pojazd: Inny
Post: #63
RE: Samouczek - Rejestracja "na żółte"
Na umowie powinno być dane sprzedającego, kupującego (imię nazwisko i np adres zameldowania, można pisać więcej np PSL, dowód), co kupujemy (marka, model, rok i np stan), kwotę sprzedaży i dwa podpisy
20-01-2019 18:49:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Halski Offline
Stary
*


Liczba postów: 235
Imię: Sławek
Skąd: LPU
Pojazd: Inny
Post: #64
RE: Samouczek - Rejestracja "na żółte"
Ok dzięki. Jak ruszę z tematem to się odezwę.

Kupię papiery do Komara z początku lat '70
20-01-2019 18:56:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
klodian2002 Offline
Majster
*


Liczba postów: 127
Imię: Klaudiusz
Skąd: Wielki Wełcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #65
RE: Samouczek - Rejestracja "na żółte"
Piotr Kawałek dodał nowy film dot. rejestracji na żółte, co to daje, dlaczego warto, itd. Może komuś się przyda Wink
https://www.youtube.com/watch?v=JhDEye1khx8&t=597s

Moje sprzęciki Smile
Ogar 200 87r
Kadet 110 Automatic 90r
Kadet M780 86r
Komar 2350 75r
Daelim VS125F 98r
29-01-2019 19:53:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
halcik Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 432
Imię: Łukasz
Skąd: Kutno
Pojazd: Inny
Post: #66
RE: Samouczek - Rejestracja "na żółte"
Filmik zawiera błędy i nakłania do korzystania z rzeczoznawcy. Strata czasu
29-01-2019 23:59:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
efeso Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Dominik
Skąd: Rzeszów
Pojazd: Romet Kadet
Post: #67
RE: Samouczek - Rejestracja "na żółte"
Dziś przerabiałem temat, przygotowałem sam biała kartę do Fiata 125p, oczywiście opinii rzeczoznawcy nie posiadam, udałem.sie do konserwatora no i oczywiście pani w sekretariacie nie chciała przyjąć dokumentów bez opinii rzeczoznawcy, zapytałem na jakiej podstawie itp itd, poprosiłem o pisemna odmowę przyjęcia białej karty z powodu braku opinii rzeczoznawcy ;-) pani zadzwoniła po swoją przełożoną, od nowa ta sama gadka, znowu poprosiłem o pisemna odmowe, aż w końcu po około 20 minutach walki z urzedasami pani na wniosku kazała napisać swój nr telefonu, powiedziała że weźmie dokumenty i będzie się zemną kontaktować jeszce jakaś inna pani ;-) po około 2 godzinach dzwoni do mnie, mówi że ich szef wymaga opinii, ja mówię że taka opinia dużo kosztuje, a poza tym nie jest mi potrzebna, pani mówi że może mi polecić rzeczoznawce który wystawi taka opinię za jakieś 150zl, mówię jej że nikomu nie będę nic płacił itp itd... no i w końcu pani łaskawie mówi tak: to My Panu to puścimy w drodze wyjątku, lecz zawsze wymagamy opinii rzeczoznawcy, tylko proszę nikomu o tym nie mówić... To słowa pani z delegatury w pewnym mieście, nie będę mówił w jakim bo Pani nie kazała ;-)
03-04-2019 22:10:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
halcik Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 432
Imię: Łukasz
Skąd: Kutno
Pojazd: Inny
Post: #68
RE: Samouczek - Rejestracja "na żółte"
To miało być w formie humoru? Panuje rejonizacja więc każdy może sprawdzić do jakiego konserwatora musiałeś się udać.
Wracając do samego zajścia ... gratuluje sukcesu, teraz badanie zgodności
04-04-2019 11:00:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Champion la grande prowizorra
Moderatorzy


Liczba postów: 1,570
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #69
RE: Samouczek - Rejestracja "na żółte"
Zaktualizowałem pierwszy post na podstawie poradnika aktualizowanego co jakiś czas przez autora: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewto...sc&start=0

Pierwotna treść:
(21-02-2014 01:06:28)motonita napisał(a):  Witam

Postaram się w tak prosty sposób opisać jak zarejestrować pojazd na żółte tablice.

Jeżeli chcemy by nasza WSK (lub inny pojazd mający powyżej 125 ccm) musimy się zastanowić po co na co i dlaczego.
Jest kilka powodów.

1 Mamy pojazd z LEGALNEGO źródła lecz bez jakichkolwiek dokumentów
2 Chcemy by nasz pojazd ladnie się prezentował,
3 Chcemy by nasz pojazd był traktowany należycie a niejako kat maszyna.

Co trzeba zrobić by otrzymać zółte tablice?

Jeszcze przed całą procedurą musimy pamiętać ze pojazd zabytkowy będzie prawnie chroniony. Prawnie chroniony oznacza to nic więcej jak ochrona konserwatora zabytków nad przedmiotem. W skrajnych przypadkach pojazd może zostać CZASOWO odebrany właścicielowi i przekazany odpowiednim ludziom do renowacji za którą właściciel będzie musiał zapłacić. Proszę tu nie wierzyć w opowieści o smokach że pojazd przechodzi na własność konserwatora zabytków czy skarbu państwa jak to na wielu forach możemy przeczytać. Ale jesteśmy miłośnikami zabytków i wiemy że nasza WSK będzie traktowana lepiej niż nasza dziewczyna więc takie skrajności nam nie grożą.
Na samym początku naszej zabawy musimy mieć ładny pojazd, w pełni sprawny bez druciarstwa ładnie zachowany odremontowany, w sumie to najważniejsze bo bez tego nie ma co zaczynać.
Kolejną rzeczą jest wykonanie białej karty, jest to taki dokument składający się z czterech stron A4 wydrukowanych na 1 kartce A3 plus do tego kilka wkładek formatu A4. Wzór białej karty jest podany ustawowo i jest to podane bardzo dokładnie jak ona ma wyglądać. Grubość papieru (granulacja) czcionki, pogrubienie ,kolejność, ilość zdjęć, ujęcia, WSZYSTKO JEST WAŻNE i nie od tego odstępstw. Taką białą kartę możemy wykonać samemu lub zlecić wykonanie jej jakiemuś rzeczoznawcy. Jeżeli wykonamy ją sami opierając się na zaleceniach i wzorze (których na necie jest pełno) koszt wykonania takiej karty nie powinien przekroczyć 30 zł. (zdjęcia około 20 zł, drukowanie w agencji reklamowej około 5 zł, papier około 5 zł, nie da rady tego wydrukować na domowej drukarce, a zdjęcia muszą być od fotografa). BIAŁA KARTA MA BYĆ WYKONANA W 3 EGZEMPLARZACH
Dobrze mamy najbardziej trudną rzecz jeżeli chodzi o prace manualne za sobą, teraz zacznie się zabawa z urzędnikami. Z POPRAWNIE wykonaną biała kartą musimy udać się do delegatury wojewódzkiego konserwatora zabytków w celu ujęcia naszej karty w spisie. I tu mogą zacząć się pierwsze schody. Każdy normalny konserwator znający przepisy powie żebyśmy wypełnili wniosek (powinien nam dać gotowy ewentualnie wzór do przepisania) i przyjąć naszą białą kartę. Możemy od pana usłyszeć ze on chce ekspertyz rzeczoznawcy, wtedy pytamy pana jakiego, może jakieś imię i nazwisko i jeżeli poda podlega to od probe wyłudzenia o czym informujemy Pana konserwatora ale w późniejszym czasie. Mówimy Panu że żadna ustaw nie podaje konieczności posiadania jakich kol wiek ekspertyz W PRZYPADKU ZGŁOSZENIA BIAŁEJ KARTY PRZEZ WŁAŚCICIELA, ekspertyz jest tylko potrzebna jeżeli konserwator sam chce wpisać obiekt. I tłumaczymy Panu że chcemy wpis do ewidencji... bla bla bla... jeżeli upiera się że się nie da prosimy o pisemną odmowę ponieważ sprawę zgłosimy do odpowiednich organów (wojewoda)... i tu następuje mała konsternacja i w większości przypadków dostajemy wpis. W przypadku odmowy możemy stwierdzić ze pan jest troszeczkę nie halo i idziemy do innej delegatury i tak do skutku nie ma rejonizacji... W PRZEPISACH NIE MA NAPISANE ZE KONIECZNY DO WPISU JEST RZECZOZNAWCA !!!! Jeżeli jest ok to konserwator zabiera nam 2 egzemplarze białych kart i daje jedno pisemko (koszt max 20 zł za znaczki skarbowe jednak jak nic nie mówią to sie nie upominamy o płacenie). Zadowoleni że przeszliśmy 1/3 papierkowej roboty musimy udać się teraz na OKRĘGOWA stacje kontroli pojazdów w celu wykonania BADANIA ZGODNOŚCI które od 22 czerwca 2013 roku jest badaniem technicznym. Koszt takiego badania to w przypadku jednośladu od 150 PLNów, a samochodu osobowego od 300 plnów. I tutaj jeżeli Pan diagnosta ciężko rozumny ma prawo zażądać (jak w przypadku każdego badania technicznego ekspertyzy rzeczoznawcy)jeżeli upiera się na rzeczoznawce jedziemy na inna okręgówkę gdzie będą chcieli zarobić legalnie zgodnie z prawem i swoja wiedza pieniążki, do badania zgodności musimy przygotować sobie wniosek o przeprowadzenie takiego badania, wzór można ściągnąć z internetu ale musimy pamiętać żeby był to wniosek po zmianach w ustawie obowiązujący po 22 czerwca. We wniosku jest bardzo dużo pozycji do wypełnienia, jednak nie wszystkie dotyczą naszego pojazdu. Co nie dotyczy piszemy nie dotyczy. Wypełniając taki wniosek należy to zrobić bardzo skrupulatnie podpierając się fachową literaturą. Na badaniu zgodności mamy kilka plusów, musimy wiedzieć za naszego pojazdu nie interesują obowiązujące teraz normy, lecz normy z roku produkcji. Diagnosta może dać nam kilka ograniczeń, głównym z nich jest ograniczenie prędkości (zwykle vmax katalogowe) w przypadku zabytków z oświetleniem karbidowym, świeczkowym naftowym może dać zakaz poruszania się po zmroku (ale to chyba jasne dlaczego). Nie ma czegoś takiego jak zakaz jazdy w deszczu w słońcu w cieniu czy inne bajki jakie można wyczytać na necie.

Mając wpis i badanie zgodności udajemy się do wydziału komunikacji. Tam czekają już na nas zółte tablice i źli urzędnicy Smile Rejestracji na zabytek dokonuje się po złożeniu starego dowodu rejestracyjnego, badania zgodności, wpisu od konserwatora zabytków. Jeżeli pani w okienku chce ekspertyzę rzeczoznawcy (a i takie ekstrema się zdarzają) prosimy niech pokaże gdzie w przepisach pisze ze do rejestracji jest potrzebna jaka kol wiek ekspertyza... I tak to oto Pani musi nam wydać zółta tablice rej (lub powiedzieć żebyśmy poczekali kilka dni na nią gdyż nie ma takiej na stanie), koszt takiego wydania jest taki sam jak w przypadku rejestracji zwykłego pojazdu (niektóre WK biorą kilka zł więcej 10-20 na kuriera jak zamawiają tablice zółte)...

Teraz czym jest ochrona prawna.
- niemożna zezłomować pojazdu, jeżeli tir zaparkuje na CPNie na świeżo zatankowany pojazd i zrobi z niego kopkę złomu pan likwidator szkód nie powie nam 300 zł bo to stare i szkoda całkowita, my oddajemy pojazd do profesjonalnego zakładu zajmującego się zabytkami i oni muszą go naprawić... każdy chyba rozumie o co chodzi... ale jeżeli my rozbijemy pojazd też musimy go naprawić... z tym że każdy "koneser" (allegrowo brzmi nie?) jeździ tak żeby nie rozbić swojego pupilkaSmile

W przypadku motorowerów procedura przebiega tak samo jednak nie dostajemy zółtego koloru tablic a zwykłe białe i adnotacje w dowodzie pojazd zabytkowy. Pamiętajcie nie liczy się kolor tablic a forma prawna.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
28-04-2019 18:59:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Kwiecień - T_NIK

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Chart 210 1989 by Szymon
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 16:07:18
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 1789
WSK B1/SHL 175 - kolejny ...
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 15:59:07
» Odpowiedzi: 70
» Wyświetleń: 4544
WSK 125 kos by Szymon
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 15:10:45
» Odpowiedzi: 63
» Wyświetleń: 9796
Inny silnik ogar 200
Ostatni post: stqc
Dzisiaj 14:54:12
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 100
Romet Chart 210 by Simon
Ostatni post: Simon
Dzisiaj 14:43:05
» Odpowiedzi: 324
» Wyświetleń: 60634
Garażowy vlog
Ostatni post: skinder
Dzisiaj 14:07:44
» Odpowiedzi: 171
» Wyświetleń: 18475
ZZR Karat 1968
Ostatni post: jurek_1961
Dzisiaj 13:38:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 133
Zloty wMazowieckim 2019
Ostatni post: Moto10
Dzisiaj 13:32:28
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 992
Jak to się nazywa?
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 12:51:32
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 89
Okazje na OLX, ALLEGRO i ...
Ostatni post: halcik
Dzisiaj 12:50:01
» Odpowiedzi: 275
» Wyświetleń: 43345
Prosba o identyfikacje
Ostatni post: wojtekb1912
Dzisiaj 12:48:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 231
Komar 2351 Tivis’a
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 12:39:15
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 913
Jaka to damka?
Ostatni post: wojtekb1912
Dzisiaj 12:38:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 16
Kupię Komara 2330 lub 235...
Ostatni post: kulben
Dzisiaj 10:56:42
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 75
opona kostka ogar 200
Ostatni post: stqc
Dzisiaj 01:30:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 330

Reklama