Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Akumulator Ogar 200
Autor Wiadomość
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #46
RE: Akumulator Ogar 200
ok to dzieki w wakacje zrobie to tak jak zrobiłeś na schemacie
może przewine cewki tylko jakim drutem i ile zw
może 0,70-0,75
około 200-220zw jezeli wejdzie

Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
26-11-2013 20:15:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #47
RE: Akumulator Ogar 200
[quote='gincu99' pid='260372' dateline='1385486154']
ok to dzieki w wakacje zrobie to tak jak zrobiłeś na schemacie
może przewine cewki tylko jakim drutem i ile zw
może drutem 0,65-0,70mm około 140-160zw jezeli wejdzie


myślę że będzie około 6-7v i 20w na jednej cewce
to na 3 cewkach to by było około 55-60w

Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2013 21:32:23 przez gincu99.)
26-11-2013 21:27:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #48
RE: Akumulator Ogar 200
Odwiń stary drut, zmierz średnicę, ilość zwoi sprawdź Big Grin A jakim drutem chcesz przewiać? Takim z którego pastuch się np. robi, czy jakiś inny?

xyz
26-11-2013 21:35:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #49
RE: Akumulator Ogar 200
(26-11-2013 21:35:15)stqc napisał(a):  Odwiń stary drut, zmierz średnicę, ilość zwoi sprawdź Big Grin A jakim drutem chcesz przewiać? Takim z którego pastuch się np. robi, czy jakiś inny?

myslałem nad 140zw i drut DNE 0,7mm
orginalnie jest 0,65 na zapłonowej i też ok.140-160zw

Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
26-11-2013 21:38:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #50
RE: Akumulator Ogar 200
Zadam jedno pytanie, no może więcej

Gdzie sens i logika w tego typu przeróbce, skoro i tak wiadomo, że akumulator będzie ciągle niedoładowany?! Po co to w ogóle robić, wydawać kasę na akumulator, który po miesiącu straci swoją pojemność, będzie zasiarczony, ponieważ non stop napięcie będzie spadało poniżej dopuszczalnej granicy, bo bilans prądów będzie na zero lub ujemny?! Przecież tym się nic nie zyskuje prócz strat. Światła i tak będą przygasać, bo aku co chwila padnięte. Zapłon będzie niepewny, bo iskra raz będzie słabsza raz mocniejsza. Co za bezsens...

Jedyne sensowne wyjście w silniku 223 z oryginalną prądnicą i cewkami zapłonowymi do ładowania, to zapłon AC-CDI, czyli sterowanie przerywaczem + transformatorek do zasilania. Taki zapłonik pobiera z 5W maksymalnie i jest niezależny od akumulatora...

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2013 23:20:33 przez BigSoft.)
26-11-2013 23:19:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #51
RE: Akumulator Ogar 200
dobra ok to chyba jednak nie robie tego bateryjnego ani innego bo kase wole odłożyc na malowanie
temat do zamknięcia

Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
26-11-2013 23:32:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #52
RE: Akumulator Ogar 200
Ja że tak trochę wtrącę co do zapłonu bateryjnego... Robiłem zapłon w 205, sama bateria i bez koła magnesowego... (takie tam zabawy w wolnym czasie) Dałem rady na pełnym naładowanym aku, przejechać 100km bez świateł... Z światłami raczej rzadko jeździłem, aby do domo dojechać. ^^ Później w 205 zrobiłem już oryginalny zapłon, ale żeby mi żarówek nie paliło i żebym mógł dołożyć stop, to założyłem aku 12V i szeregowo połączyłem cewki świetlne (chyba tak są oryginalnie??), zrobiłem mostek najpierw z pojedynczej diody prostowniczej, ale mu brakowało bo światła przygasały, to dołożyłem mu 3 diody prostownicze jeszcze, i zrobiłem 4 diodowy prostownik. Żadnego regulatora napięcia! Napięcie wahało się od 8V na niskich obrotach do 13v na pełnych. (zwykle jeździłem na wyższych obrotach) Wtedy były czasy gdzie za dnia nie było potrzeby używania świateł, i w nocy śmiało wyrabiało ładowanie, a stopu i nie zrobiłem! ^^

Ale dobra, tutaj mowa o silniku ogara 200. W którym też miałem próby z zapłonem Bateryjnym itd. Akumulator powiem ze miałem ten sam, i miał on już 7-8 lat (wcześniej dobre 3-4 lata służył w Piaggio Zip), w skrócie, nie był on już najlepszej kondycji! No ale dobra, zrobiłem najpierw zapłon bateryjny, i w ten sam dzień zmieniłem na normalny... Różnicy w pracy silnika prawie żadnej, a tylko niepotrzebnie zużywało mi cenne waty. Tongue Później (tak jak i w ogarze 205) połączyłem szeregowo cewki świetlne (nie zmieniałem ich) żeby uzyskać 12V tak jak mój akumulator, powtórnie zrobiłem mostek z 4 diod bez regulatora, no i w ogarze 200, mimo padniętego akumulatora. Mogłem jeździć cały dzień na światłach i świeciły jasno! Przez cały czas... Do póki na stałe nie zmniejszyłem prędkości do 30-35km/h (czyli do wolnych obrotów na 3-cim biegu). Jak mierzyłem później, napięcie przy pełnych obrotach dochodziło do 14V! Ale to na drodze, takich obrotów nie osiągałem! Tongue Na wolnych obrotach miałem ok. 10V. Przy połowie obrotów, już napięcie sięgało powyżej 12V!
Później test z włączonymi światłami... Na wolnych obrotach spadało dość bardzo, bo do 8V! Przy średnich obrotach utrzymywało się 11,5V-12V. Przy pełnych 13V.
To dało mi znak że mogę spróbować zrobić kierunki i stop. (w końcu na światłach mam nadal ładowanie) I oczywiście zrobiłem to, i widać to na moich filmach w YT na 2, może 3 filmikach, gdzie jest ogar 200 taki żółto niebieski. I ogólnie byłem bardzo zadowolony! Brakowało mi do kierunków tylko elektronicznego przerywacza. Bo mechaniczny co chwilę zawilgł lub co chwilę miałem z nim problemy. Czy brakowało mi napięcia? Nie... Chyba że ogar postał dobre 2-3 dni i akumulator padł sam z siebie...
Po za tym, ciągle szukam wolnej gotówki na zakup nowego akumulatora, i zrobienia ponownie ładowania z 4 diod (tym razem nie będę obklejał ich, "papierem z gumą i klejem" tylko zrobię to bardziej przyzwoicie) i zrobię sobie stop... Kierunki przydały by się, ale myślę że jakoś przeżyję. Ale stop przydał by mi się bardzo! + do tego masa możliwości jakie daje akumulator. Czyli dla bajerów obrotek. A dla funkcjonalności zapalniczka samochodowa. ^^ Czyli możliwość ładowania w trasie telefonu, GPS, laptopa i innych urządzeń elektronicznych.

Co do całej elektryki, po za podpowiedzią mojego taty, że trzeba założyć diody prostownicze, i wyprostować to napięcie, to więcej pomocy nie potrzebowałem... No jedynie gdzie i jak ustawić miernik żeby zmierzyć to i to napięcie. Tongue Ale to od zawsze nie mogę ogarnąć tej prostoty miernika...

Jak zwykle, Boszu się rozpisał. Ale mam nadzieję że niektórym przybliżyłem to, iż akumulator w Ogarze 200 jest realnym rozwiązaniem. A zaś w Ogarze 205 przydało by się więcej V.
I wiem, wiem... Samymi V prąd nie żyje! Są jeszcze W (waty) i A (Ampery). Ale nigdy ich nie mierzyłem, nie sprawdzałem, a wszystko i tak pracowało tak jak chciałem. ^^ No i tato powtarzał, że póki mam nadwyżkę V (czyli więcej niż 12V które miał akumulator) to będzie dobrze... I wspominał też coś, aby ta nadwyżka nie była zbyt duża. Bo uszkodzi akumulator przeładowując go...
29-11-2013 16:19:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #53
RE: Akumulator Ogar 200
(29-11-2013 16:19:28)Boszu napisał(a):  I wiem, wiem... Samymi V prąd nie żyje! Są jeszcze W (waty) i A (Ampery).

Prąd to inaczej Ampery Tongue Mogłeś napisać że samymi V napięcie nie żyje to by było lepiej bo prąd to już Ampery a nie napięcie Wink

PS. Zamiast diody prostownicze zastosuj mostek prostowniczy Wink

xyz
29-11-2013 16:54:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #54
RE: Akumulator Ogar 200
No racja... Wink
Co do Mostka, to ja miałem mostek z diod. Tongue Bo gdy założyłem gotowy mostek 220V i 10A to mi go upaliło po 2km Tongue A mocniejszego w domu na stanie nie miałem... :/ Tylko 1,5-3A.
29-11-2013 18:21:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Oggórek Offline
Pijmy szybciej bo się ściemnia.
*


Liczba postów: 264
Imię: Ni uja nie pamietam
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #55
RE: Akumulator Ogar 200
Ty lepiej Boszu opisz jak audio zamontowałeś w ogarze ;D
29-11-2013 18:30:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #56
RE: Akumulator Ogar 200
Hehe... Audio to stare dzieje. Tongue Ale opisać mogę. Tylko to zapraszam do nowego tematu w Nasze Maszyny o moim Ogarze. Smile
29-11-2013 19:44:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53745
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Bzyczek
Dzisiaj 02:33:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 19
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 73
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 509
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 260
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 77
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52046
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 103
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10886
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165676
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 348
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: romek
26-03-2024 00:12:36
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 38386

Reklama