Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Tuningowy tłok
Autor Wiadomość
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Tuningowy tłok
Jakie polecacie tłok do Rometa, chodzi mi o takie z innych motorowerów które by poprawiły osiągi, słyszałem że tłok z hondy dio się dobrze nadaje, ale te tanie wydają mi się podejrzanie tanie a zaś te drogie meteor są za drogie, też czytałem że z simsona duo dobrze chodzi ale ciężko takie dostać na allegro i nie wiem czy przypadkiem z s50 nie jest taki sam, bo wiem że pasuje bo próbowałem.
http://allegro.pl/tlok-honda-dio-tact-ba...69173.html o ten tani mi chodzi, wygląda fajnie ale czy warto?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2013 01:07:26 przez Kanilox.)
25-08-2013 01:02:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Tuningowy tłok
Czyli ma pasować, nie być tani, nie być drogi i poprawiać osiągi?

Uparłeś się na rasowanie polskiego silnika czy chcesz po prostu więcej mocy? Bo jeśli to pierwsze-długa, żmudna i kosztowna zabawa. Bez gwarancji sukcesu.
Jeśli to drugie to po prostu zmień silnik na jakiś cywilizowany od szwaba albo japońca.

Choćby duże były chęci z g...wna bata nie ukręci. I idę spać.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
25-08-2013 01:10:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Tuningowy tłok
(25-08-2013 01:10:39)nie_mientki napisał(a):  Czyli ma pasować, nie być tani, nie być drogi i poprawiać osiągi?

Uparłeś się na rasowanie polskiego silnika czy chcesz po prostu więcej mocy? Bo jeśli to pierwsze-długa, żmudna i kosztowna zabawa. Bez gwarancji sukcesu.
Jeśli to drugie to po prostu zmień silnik na jakiś cywilizowany od szwaba albo japońca.

Choćby duże były chęci z g...wna bata nie ukręci. I idę spać.
Może być tani, tylko czy niska cena nie oznacza niskiej jakości.

Uparłem się na rasowanie (chociaż zastanawiam się nad zamianą na 139fmb) i mam już zrobione wszystkie proste przeróbki typu podkładka pod cylinder itp, dużo mnie to też kosztowało a efekty rzeczywiście są takie sobie, miałem chiński tłok skrócony o 3 mm od dołu i prawdopodobnie wypadło zabezpieczenie i wyżłobiło rysę więc szlif i nowy tłok, pomyślałem że jak kupować nowy tłok to jakiś inny dlatego pytam na forum.
25-08-2013 01:17:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Tuningowy tłok
Do Hondy MBX są Proxy zdaje się, nawet te zwykle Piston Shity są ok nawet i pasują.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
25-08-2013 01:21:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Tuningowy tłok
(25-08-2013 01:21:40)Lagoon napisał(a):  Do Hondy MBX są Proxy zdaje się, nawet te zwykle Piston Shity są ok nawet i pasują.

Na allegro do hondy mbx są tylko tłoki o dużej średnicy.
25-08-2013 01:24:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Tuningowy tłok

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
25-08-2013 01:29:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Tuningowy tłok
(25-08-2013 01:29:53)Lagoon napisał(a):  http://allegro.pl/tlok-meteor-honda-mbx-...33176.html

Doprawdy? Wink

Rzeczywiście, zmyliło mnie że w nazwie jest napisane 50mm
25-08-2013 01:34:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Tuningowy tłok
Nie ma sprawy.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
25-08-2013 01:35:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Tuningowy tłok
http://www.agmot.pl/sklep/p/15221/TLOK-4...-50-PISTON
PISTON dobra nawet firma robiąca tłoki Wink
Trzeba szukać na innych stronach a nie na Allegro bo np. Agmot ma meteora za 90zł a na Allegro za 100

xyz
25-08-2013 10:26:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Tuningowy tłok
Cos jeszcze?
25-08-2013 10:26:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szkp Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 279
Imię: Krzysiek
Skąd: Grodzisk Maz.
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Tuningowy tłok
Tak ogólnie to w jakim celu chcesz wymieniać tłok? Czytałeś choć trochę o usprawnianiu dwusuwów, czy błądzisz "we mgle"? Bo mam wrażenie, że to drugie.
Zmieniając tłok zmienisz czasy otwarcia okien, ale zmienisz je na chybił trafił, albo wcale. Najważniejsze jest dokładne wyliczenie czasów (i powierzchni) otwarcia okien dla danego silnika (i zwykle jedynie pod jedną prędkość obrotową), następnie korekta i modyfikacje tych okien, potem zmiana/ dopasowywanie osprzętu etc. A jedyne zmiany w tłoku to albo podcięcia płaszcza w celu ułatwienia przepływu gazów/ zmiany czasu przepływu, albo zabiegi polegające na odchudzeniu tłoka. A zmiana tłoka na "inny" nawet bez zmierzenia go i porównania ze starym, nie ma najmniejszego sensu.
Zrobiłeś podkładkę pod cylinder, ale czy splanowałeś też głowicę o taki sam wymiar? jeśli nie, to owszem, przyspieszyłeś nieco otwarcie i zamknięcie wydechu i płuków, opóźniłeś otwarcie ssania (żeby temu zapobiec w opracowaniu jest chyba zaproponowane podcięcie tylnego płaszcza tłoka), ale równocześnie zmniejszyłeś stopień sprężania o walec wysokości 1,5mm...
A co do ścinania płaszcza tłoka o 3mm, czy było to podparte jakimkolwiek obliczeniem/ symulacją? Jeśli nie, sam sobie odpowiedz, czy mogło dać efekt.

EDIT:
A co do firmy PISTON, firma sprzedająca tłoki marki "tłok" raczej nie jest zbyt uznana Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2013 11:13:47 przez szkp.)
25-08-2013 11:10:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Tuningowy tłok
(25-08-2013 11:10:15)szkp napisał(a):  Tak ogólnie to w jakim celu chcesz wymieniać tłok? Czytałeś choć trochę o usprawnianiu dwusuwów, czy błądzisz "we mgle"? Bo mam wrażenie, że to drugie.
Zmieniając tłok zmienisz czasy otwarcia okien, ale zmienisz je na chybił trafił, albo wcale. Najważniejsze jest dokładne wyliczenie czasów (i powierzchni) otwarcia okien dla danego silnika (i zwykle jedynie pod jedną prędkość obrotową), następnie korekta i modyfikacje tych okien, potem zmiana/ dopasowywanie osprzętu etc. A jedyne zmiany w tłoku to albo podcięcia płaszcza w celu ułatwienia przepływu gazów/ zmiany czasu przepływu, albo zabiegi polegające na odchudzeniu tłoka. A zmiana tłoka na "inny" nawet bez zmierzenia go i porównania ze starym, nie ma najmniejszego sensu.
Zrobiłeś podkładkę pod cylinder, ale czy splanowałeś też głowicę o taki sam wymiar? jeśli nie, to owszem, przyspieszyłeś nieco otwarcie i zamknięcie wydechu i płuków, opóźniłeś otwarcie ssania (żeby temu zapobiec w opracowaniu jest chyba zaproponowane podcięcie tylnego płaszcza tłoka), ale równocześnie zmniejszyłeś stopień sprężania o walec wysokości 1,5mm...
A co do ścinania płaszcza tłoka o 3mm, czy było to podparte jakimkolwiek obliczeniem/ symulacją? Jeśli nie, sam sobie odpowiedz, czy mogło dać efekt.

EDIT:
A co do firmy PISTON, firma sprzedająca tłoki marki "tłok" raczej nie jest zbyt uznana Smile

Wszystko było robione dokładnie według poradnika Sałka, więc chyba to było już wcześniej wyliczone.
Jest podkładka pod cylinder, splanowany cylinder, splanowana głowica, podwyższone okno wydechowe, złagodzone okna płuczące od wewnątrz, grubsze kolanko i gaźnik z przelotem 14,5mm.

3mm jest napisane w poradniku, a jednocześnie mi wiadomo że czym krótszy tłok od doły tym dłużej otwarte okno dolotowe więc więcej mieszaki nabierze silnik.

Teraz równie dobrze mogę kupić tłok pseudotuningowy do rometa na 55ccm tylko właśnie o to chodzi czy nie lepiej odrazu kupić jakiś lepszy tłok od innego motoroweru np, simsona s50 czy hondy dio.
25-08-2013 11:25:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szkp Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 279
Imię: Krzysiek
Skąd: Grodzisk Maz.
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Tuningowy tłok
W takim razie okej. W opracowaniu był jeszcze liczony wydech- bardzo ważna rzecz, i wypełniacze na wał- też nie bez znaczenia. Więc co do tłoka, raczej kieruj się jego wymiarami. Moim zdaniem najlepiej kupić oryginalny (w miarę dobrej jakości), i jeśli chcesz się bawić w przeróbki, dopasować jego wymiary do potrzeb silnika, a nie próbować zaadaptować tłok od zupełnie innej konstrukcji.
25-08-2013 11:31:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Tuningowy tłok
(25-08-2013 11:31:35)szkp napisał(a):  W takim razie okej. W opracowaniu był jeszcze liczony wydech- bardzo ważna rzecz, i wypełniacze na wał- też nie bez znaczenia. Więc co do tłoka, raczej kieruj się jego wymiarami. Moim zdaniem najlepiej kupić oryginalny (w miarę dobrej jakości), i jeśli chcesz się bawić w przeróbki, dopasować jego wymiary do potrzeb silnika, a nie próbować zaadaptować tłok od zupełnie innej konstrukcji.
Liczonego wydechu nie mam bo by wystawał poza obrys motoroweru, a wypełniaczy na wał nie dawałem bo mam oryginalnie ten wał bardziej pełny a nie grzybek.

Nie wiem czy zabezpieczenie nie wyżłobiło tak głębokiej rysy że będę musiał odrazu na 40mm zrobić szlif, a do rometa jest tylko 39 albo 40, a do dio jest jeszcze 39,25 39,50 itp.
25-08-2013 11:37:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Tuningowy tłok
Okazało się że cylinder jest cały i nie trzeba robić szlifa, jednak tłok jest zatarty, da się jeździć ale wolał bym wymienić, a pierścienie są do wymiany bo po prostu po 1000km się zużyły.

Chyba kupię ten zestawik http://allegro.pl/honda-dio-50-af18-tlok...24063.html
03-09-2013 00:00:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 16:47:27
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 9966
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 10:17:17
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 5569
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12888
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:19:22
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 231
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 249
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
Wczoraj 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2353
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 179
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 303
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1103
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5744
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 482
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2262
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 310
Pomoc w dobraniu gaźnika ...
Ostatni post: romek
15-04-2024 10:02:31
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 2931

Reklama