Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
Autor Wiadomość
Glanc Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: Glanc
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
Witam serdecznie.

Zabrałem się za stawianie na nogi Rometa z silnikiem 019, który stał ostatnie 20 lat u babci w komórce. Motorek jeździ dobrze, ale trapi go kilka problemów.
1. Pierwszym problemem jest to, że wypluwa olej przez łączenie głowicy z kolankiem wydechu(brakuje mi uszczelki w tym miejscu). Słyszałem, że jest to związane z uszkodzonymi pierścieniami tłoka, które przepuszczają olej, ale z tłumika nie kopci za bardzo. Ogólnie, to po całym kolanku, po każdej jeździe, obficie kapie czarny olej z nagarem, a nie mam ochoty uzupełniać olej co 10 przejażdżek bo poprzednia porcja "wyparowuje". Chciałbym się dowiedzieć, czy faktycznie mam kupić nowe pierścienie, jak tak to jakie do silnika 019.
2. Drugim problemem jest to, że motorek jadąc pod górkę na 1 biegu i chyba czasem na 3 na niskich obrotach zalewa się mieszanką tak soczyście, że gaśnie, a paliwo cieknie po gaźniku. Problemu nie ma przy regularnej jeździe z porządną prędkością. Domyślam się, że trzeba wyregulować gaźnik i dać silnikowi trochę mniej paliwa, ale nie bardzo wiem jak to dobrze zrobić.
3. Trzeci problem to brak śruby w lewej stronie silnika, tej pomiędzy kopką do odpalania, a biegami. Silnik mimo to działa dobrze. Zastanawiam się, czy ktoś z rodziny dawno dawno temu nie wykonał jakiejś przeróbki i nie wkręcił jej pod pokrywą. Jeśli ta śruba jest niezbędna to gdzie mogę ją kupić? Czy jest niezbędna?
4. Czwartym problemem jest tłumik. Kolanko i tłumik są tak "zanagarzone", że zdecydowałem się kupić nowe. Kolanko to nie problem, ale tłumika nie mogłem nigdzie znaleźć takiego samego nowego(podłużny, duży, ze ściętą pod kontem końcówką). Czy jest możliwość przyczepienia innego tłumika?
PS Może problem z zalewaniem jest związany właśnie z ilością nagaru w układzie wydechowym, który dusi silnik?
5. Piąty problem to w sumie nie problem, a pytanie. Przy odpalaniu ze trzy razy gaśnie, za czwartym odpala, jakby się rozgrzał i "wkręcił w cykl" i normalnie jedzie. - czy to normalne?

Byłbym wdzięczny za pomoc. Maszynę mam zamiar odpicować, doprowadzić do lśnienia i sprawności.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2013 11:51:06 przez Glanc.)
21-07-2013 11:47:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
marcodado Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 315
Imię: Marcin
Skąd: Cieszyn
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
1. W 2t kolanko jest przykręcone do cylindra. Musisz dokupić miedzianą podkładkę między cylinder a kolanko. Mówisz tutaj o 4t, gdyż w 2t jak ciągnie olej to winne są simmeringi na wale lub uszczelka między karterami.
2. Opuść iglicę na przepustnicy jak się tylko da. Jeżeli to nie pomoże to odkręcasz pokrywkę od pływaka (ta na którą nachodzi wężyk paliwa) i odginasz blaszkę od pompki w dół.
3. Ta śrubka tylko trzymała pokrywę, która bez problemu może się trzymać na 2 pozostałych śrubach. I oczywiście mogło być tak, że śruba została wkręcona by trzymać automat biegów (to poprawi jego stabilność i biegi mogą przestać wyskakiwać).
4. Poszukaj tłumik z jawki 50. Wątpię, że jest tak zawalone, że aż zalewa silnik.
5. To może być spowodowane zalewaniem gaźnika. Zrób to co w pkt. 2, a jak to nie pomoże to zmień ustawienia zapłonu.
21-07-2013 11:58:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Przemek Niedostępny
Klubowicz
*


Liczba postów: 1,740
Imię: Przemek
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
(21-07-2013 11:47:41)Glanc napisał(a):  1. Pierwszym problemem jest to, że wypluwa olej przez łączenie głowicy z kolankiem wydechu(brakuje mi uszczelki w tym miejscu). Słyszałem, że jest to związane z uszkodzonymi pierścieniami tłoka, które przepuszczają olej, ale z tłumika nie kopci za bardzo. Ogólnie, to po całym kolanku, po każdej jeździe, obficie kapie czarny olej z nagarem, a nie mam ochoty uzupełniać olej co 10 przejażdżek bo poprzednia porcja "wyparowuje". Chciałbym się dowiedzieć, czy faktycznie mam kupić nowe pierścienie, jak tak to jakie do silnika 019.
2. Drugim problemem jest to, że motorek jadąc pod górkę na 1 biegu i chyba czasem na 3 na niskich obrotach zalewa się mieszanką tak soczyście, że gaśnie, a paliwo cieknie po gaźniku. Problemu nie ma przy regularnej jeździe z porządną prędkością. Domyślam się, że trzeba wyregulować gaźnik i dać silnikowi trochę mniej paliwa, ale nie bardzo wiem jak to dobrze zrobić.
Pewnie czeka Cię regulacja składu mieszanki paliwo-powietrze. Świeca jest cała mokra jak wykręcisz? Uszkodzone pierścienie do tego nic nie mają. Przecież to 2 suw, olej który smaruje cylinder i tłok dolewasz do benzyny a ten co wlewa się do silnika smaruje tryby.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2013 12:00:30 przez Przemek.)
21-07-2013 11:59:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
arecki16 Offline
ogarniający ogara ;)
*


Liczba postów: 520
Imię: Arek
Skąd: Dolnyslask
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
1. Na pewno nie są winne pierścienie, ten typ po części tak ma Wink, jest to na 99,9% spowodowane tym że ciągnie olej ze skrzyni przez uszkodzony simering.
2. Wyreguluj gaźnik i zmień simeringi bo one za pewne to powodują .
3.To nie problem, będzie wkręcona pod deklem lub nie będzie jej wcale, kupisz w każdym sklepie z śrubkami itp. , możesz wziąć jedną na wzór.
4.Nowego originalnego tłumika nie kupisz, ewentualnie ten od jawki ale on nie mam jednego mocowania i trzeba by było spawać. Rozbierz i wyczyść swój stary tłumik Wink
5. Po wymianie simeringów i regulacji gaźnika powinno minąć bo pewnie na zimnym silniku dostaje za dużo powietrza.
Pozdrawiam i powodzenia Wink

http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
21-07-2013 12:01:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Glanc Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: Glanc
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
Właśnie jak świecę odkręciłem to była sucha, lekko okopcona.
Co to jest simering i jaką pełni funkcję? hehe
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2013 12:05:14 przez Glanc.)
21-07-2013 12:02:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Przemek Niedostępny
Klubowicz
*


Liczba postów: 1,740
Imię: Przemek
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
Simmering to taka okrągla uszczelka:

W Romecie znajdują się 3 simmeringi - 2 na wale i jeden na wałku zdawczym.
Jak popsuty jest na wale od strony zapłonu to łapie lewe powietrze, jak od strony sprzęgła to bierze olej ze skrzyni i możliwe ,ze dlatego nim pluje . Ten 3 na wałku zdawczym jakby był popsuty to by pluj olejem od strony zębatki zdawczej.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2013 12:26:26 przez Przemek.)
21-07-2013 12:24:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
JA ci olej cieknie z pod cylindra a nie kopci za bardzo to bardziej winna jest mieszanka. Zrób inną proporcje to nie będzie się lać.

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
21-07-2013 13:15:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Glanc Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: Glanc
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
Dziękuję za rozjaśnienie. Rozumiem, że trzeba porządnie pogrzebać w silniku. Znalazłem taki sklep http://www.agmot.pl/sklep/k/312/Silnik/m/17/ROMET/5 w ofercie mają simeringi o różnych rozmiarach. Jaki simering powinienem kupić?
Świeca rzeczywiście delikatnie mokra.
21-07-2013 13:18:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szopen45 Offline
060 POWER!
*


Liczba postów: 1,424
Imię: Patryk
Skąd: RJS
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.

21-07-2013 13:21:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Glanc Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: Glanc
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
Kupiłem simmering. Rozumiem, że spuszczam olej, odkręcam prawy dekiel silnika i gdzieś tam na wale znajdę stary simmering, który to wymieniam. Jeszcze jedno pytanie - uszczelkę wydechu miedzianą zakładam na kolanko i dociskam nakrętką, czy pomiędzy kolanko a głowicę?
25-07-2013 03:11:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojta Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Wojtek
Skąd: Skoczów
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
co do ostatniego pytania - regulacja gaźnika i przed odpaleniem na zimnym pompuj dłużej paliwo i wtedy kopnij i zostaw bez dodawania gazu bo zgaśnie

Jest:
Aprilia RX 80cc, 2004r
Aprilia Pegaso 125cc, 2000r
Zipp Pro 125cc, 2012r
Yamaha DT 200cc, 1990r
Romet Komar 50cc, 1975r ( w częściach )
http://www.naprawiam-mini.xaa.pl/
25-07-2013 05:39:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Glanc Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: Glanc
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
Panowie potrzebuje pomocy.
Utknąłem na zdejmowaniu sprzęgła z wału, żeby dostać się do simmeringu. Problem polega na tym, że za cholerę nie mogę tego sprzęgła odkręcić. Zdjąłem tą płytkę na motylkach i sprężynę i nie wiem jak odkręcić tą nakrętkę pod spodem.
25-07-2013 14:45:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
Dzisiaj 07:40:12
» Odpowiedzi: 65
» Wyświetleń: 16142
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Dzisiaj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5617
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: FranXXpl
Dzisiaj 00:58:57
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 262
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 23:48:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 52
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 10010
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12921
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 273
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2381
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 192
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 317
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1114
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5764
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 497
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2274
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 313

Reklama